turbo toevoegen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 10:35 #1077816 door V700 register
turbo toevoegen is gemaakt door V700 register
Hallo mede forum leden,


Ik ben sinds afgelopen Vrijdag(04-12-2009) de trotse eigenaar geworden van een 740 met een B200F motor, nou zijn deze ook geleverd met een turbo,
Mijn vraag is, weten jullie of je op dit blok met bestaande computer en elektronica een turbo kan plaatsen, zonder de halve auto te verbouwen,

Heb al foto's van de auto deze komen binnenkort op de site, de Volvo is trouwens afkomstig van eerste eigenaar met complete onderhoud's historie, met nog geen 2 ton op het klokje, nooit in gerookt en het blok is net ingelopen, starten en rustig toeren over de Hollandse wegen.

Ik zie snel een reactie tegemoed 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 12:26 #1256088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het kan goed, een turbo er
Het kan goed, een turbo er op zetten. Heb ik zelf ook gedaan bij mijn B230F, met de juiste aanpassingen is het niet zo heel moeilijk. Ik heb er pas een kleins tukje mee gereden, denk dat ik de auto rond kerst uit de schrosing haal.
Uit welk jaar komt je auto?
De latere jaren (1989?+) hebben een injectie (LH 2.4) die gemakkelijker naar turbo om te bouwen is, en hebben de sterkere drijfstangen (ergens 1989).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 12:35 #1256091 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic topic
Je kan <u><a href="/node/29106" target="_blank">DIT</a></u> stukje ook even lezen.
&#160;
GG,
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 12:46 #1256092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergeet
Vergeet niet te checken of je grotere injectoren nodig hebt (te zien aan de kleur), Als dat het geval is moet je ook even controleren of het noodzakelijk is de serieweerstand van de injectoren over te zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
07-12-2009 13:12 #1256095 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic zoeken
<a href="/node/5210">link1</a>
<a href="/node/21603">link2</a>
zijn genoeg links te vinden

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 19:48 #1256139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bwj

JW schreef : Het kan goed, een turbo er op zetten. Heb ik zelf ook gedaan bij mijn B230F, met de juiste aanpassingen is het niet zo heel moeilijk. Ik heb er pas een kleins tukje mee gereden, denk dat ik de auto rond kerst uit de schrosing haal.
Uit welk jaar komt je auto?
De latere jaren (1989?+) hebben een injectie (LH 2.4) die gemakkelijker naar turbo om te bouwen is, en hebben de sterkere drijfstangen (ergens 1989).


Hij is van het bouwjaar 1990 om precies te zijn van 14-11-1990, dus zij is net 19 lente's jong, maar wat ik op andere pagina's las was het geen met de koeling van de olie die door de turbo gaat, is erg belangrijk dat die gesmeerd wordt, ik dat weet haha, maar hebben ze nou echt voor elk motor type een ander onder-blok gebruikt, lijkt me erg duur om dat te produceren,

En die injectoren-&gt; volgens mij zijn dat de gewone "standaard/origineel" weet zou de kleur niet, en het is al donker dus dat word lastig zonder lamp,

En auto inruilen op een turbo is zonde, omdat zij van de eerste eigenaresse afkomstig is, met 192673 op het klokje met de onderhoud's papieren van de afgelopen 11 jaar erbij,
dus dat is geen optie,
Ik wil haar ook erg lang gaan vertroetelen, maar om nou 90 te gaan rijden op de snelweg vindt ik geen prettige aangelegenheid, vandaar ook een turbo erop zodat ik wat meer vermogen heb en lager in de toeren kan rijden, of zou een andere versnelling's bak ook een optie zijn!!!!  (schiet me net in de gedachte) maar welke dan want deze heeft een
beetje trage overbrenging,

Alvast bedankt voor die hulp!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 19:55 #1256141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Denk niet dat ze voor ieder type een ander onderblok gebruikt hebben. Mogelijk/waarschijnlijk is het gietstuk wel gelijk maar zijn die gaten niet geboord (/getapt) in de non-turbo blokken. Scheelt toch weer, een paar gaten niet hoeven maken. Feit is dat de non-turbo's geen oliekoeler hebben en de turbo's wel. Die moet er dus op kunnen en vraag is of dat zomaar kan of dat je hier iets extra's voor moet doen. Idem voor die olieleidingen van/naar de turbo. De B230F (120-130pk) heeft gele injectoren, mijn B230FK (135pk) heeft groenige injectoren. Die 2.0 liter turbo's komen op 150-155 pk, kan me dus wel voorstellen dat je toch andere injectoren nodig hebt. En die andere injectoren hebben dus ook een andere serieweerstand. Zelf gaan kijken/uitzoeken is gewoon het beste, wij geven maar wat tips vanaf de zijlijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 20:16 #1256149 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is mij bekend dat jullie
Het is mij bekend dat jullie maar aan de zij lijn staan, maar hoe meer zielen denken hoe meer resultaat denk ik dan maar,

Net even iemand aan de lijn gehad en klinkt erg interessant allemaal  en is het overwegen waard, even op me inlaten werken en jullie lezen er vanzelf meer over of het door gaat of niet, 
mocht het doorgaan dan komt er ook een foto reportage van voor de opvolger's,



Voor de rest die mij volgen het is dus geen 760 geworden waar ik naar op zoek was, maar een 740 in uitzonderlijke goeie staat, 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 22:55 #1256190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://forums.turbobricks.com
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=57139&page=3

(link toevoegen werkt nu even niet?)

Zo heb ik het gedaan. Wel wat extremer, maar ik dacht, als ik toch bezig ben, dan ga ik ook geen standaard turbo etc monteren.
Injectoren kom je niet snel onderuit. Injectoren van een 850 t5 zijn even groot en geven (bijna) even veel brandstof als de standaard groene turbo versie. Computers van een B200FT met LH 2.4 zouden ideaal zijn. Turbo+spruitstuk kunnen van B230FK komen, maar als je van wat puzzelen houd kun je er een grotere Garrett of Mitsubishietc op zetten, die kosten ook niet meer dan een goede standaard turbo. intercooler en buizen, airbox etc past allemaal zo van een andere 7/9 serie turbo, niet 'tuning' maar het werkt goed en dan heb je een bewezen oplossing in het begin. Aanpassen kan altijd nog. De aan/afvoer van de olie van de turbo is nog wel wat werk maar daar zijn ook genoeg oplossingen voor te bedenken. zelf heb ik voor de aanvoer een kant en klaar setje uit Canada laten komen, de terugloop gemaakt van hydraulische slang. opties genoeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 22:19 #1259692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej JW   Heb je de auto
Hej JW

Heb je de auto al.
Heb zelf een B230F uit 92. Ben benieuwd hoe die van jouw rijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD