diverse problemen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 18:26 #1077802 door V700 register
diverse problemen is gemaakt door V700 register
mijn volvo 945 lptt lpi automaat, hort en stoot af en toe heel icht bij constante snelheid
Het lijkt net of die door de wind wordt afgeremd
Van het weekend naar eemnes gereden is ongeveer 100km heen en 100km terug
Bij stationair toerental bij verkeerslicht wisselnd toerental tussen 600 en 900 toeren
Gisteren bij aankomst in eemnes na ongeveer 100km op de snelweg (met de aangegevensnelheden 100/120)
rook ik een brand schoei lucht
Net na aankomst thuis weer na ongeveer 100km rook ik het weer
Dit draadje had ook in lpg forum kunnen staan want ik rijd op lpg, maar ik weet niet of dit speciaal met lpg te maken heeft
Van de week even 60 km op benzine gereden op een gegeven moment begon abs lampje te branden
groetjes Peter67

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 19:23 #1256011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het horten en stoten deed
Het horten en stoten deed mij (voorzichtig) denken aan een haperende lpi pomp. Maar de combinatie met de schroeilucht zie ik dan weer niet helemaal. Tenzij het toeval is en het twee separate issues zijn?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 19:29 #1256016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi pomp is vervangen
de lpi pomp is ongeveer 2000 km geleden al vervangen
zou het iets te maken kunnen hebben met een cis klep
Waar deze zit weet ik niet (je leest wel eens wat op dit forum)
groetjes Peter67
p.s misschien toch naar sleuteldag (heb me niet opgegeven

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 19:32 #1256017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS klep heeft bij mijn
CIS klep heeft bij mijn weten alleen een functie bij het stationair toerental. Ongeveer van 500 toeren per minuut tot het juiste stationair toerental. Uit jouw verhaal begreep ik dat hij het ook onder het rijden zelf doet. Dat sluit volgens mij de CIS klep een beetje uit als verdachte.
De lpi pomp zal het dan ook niet zijn vermoed ik. Tenminste, er van uit gaande dat hij vervangen is door een nieuwe?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 23:15 #1256046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dynamo?
Hoi PEter,

Kijk eens naar de dynamo, als die niet goed werkt krijg je ook vage veschijnselen, ABS lampje, LPI pomp te wienig stroom.

Groet

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 18:01 #1256122 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Injectoren los?
Het heel lichtjes inhouden bij constante snelheid komt mij zeer bekend voor. Bij mij was het vooral goed te merken bij +/- 100kmh op de CC.
Bij mij waren loszittende LPI injectoren de oorzaak, toen die eenmaal goed vastgezet waren was het helemaal verdwenen. Contacteer Timen Smit, alias WP001, voor een echt goede oplossing voor dit probleem.
Loszittende injectoren zijn eenvoudig te controleren.  Als je het uiteinde heen en weer kan halen zitten de injectorzittingen los in het spruitstuk, een héél erg bekend probleem bij Vialle LPI.

Vervuilde CIS-klep kan zeker het varierende toerental bij stationair veroorzaken.  Maar erg loszittende LPI injectoren kunnen ook nogal wat valse lucht aanzuigen bij stationair-loop en daardoor de CIS-klep regeling verstoren.

Brandlucht: kan van alles zijn, heb ik ook wel eens gehad maar daar zal je niet gerust op zijn .  Is de moeite waard om e.e.a. goed in de gaten te houden.  Rond deze tijd zou het natuurlijk te maken kunnen hebben met een kachel die sinds lange tijd weer aangaat maar persoonlijk denk ik dat die niet heet genoeg wordt om brandlucht te veroorzaken.  Kan ook een relais-tje zijn dat op springen staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 19:10 #1256128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie
Brandlucht kan ook olielekkage zijn waardoor olie op hete delen komt. Overigens zijn die LPi injectoren mbv een O-ring in die zittingen gemonteerd. Het zijn zware injectoren die normaal gesproken dus niet muurvast zitten vanwege genoemde ringen. Die aluminiumkleurige busjes die direct in het spruitstuk zitten moeten wel muurvast in het spruitstuk zitten en mogen niet mee bewegen als je die injectoren beweegt. Die zittingen dus controleren. Verder kan het zijn dat de 3 moeren waarmee het eerste gedeelte van de uitlaat aan de turbo zit los zitten. Heb ik ook gehad met mijn LPT icm LPi. Lichte schokken waren verdwenen toen ik die moeren had aangehaald, zaten bij mij ook echt te los. Zou ik dus ook even checken. Verder kan het zijn dat je CISklep vol bagger zit waardoor deze niet meer goed regelt. Het lijkt me niet alleen een valse lucht probleem omdat je dan echt boven de 900 rpm moet zitten. Even demonteren, schoonmaken met remmenreiniger of wasbenzine en weer licht smeren met WD40 oid. Daarna even afstelling controleren, zie <a href="/node/17794" target="_blank">hier</a> een beschrijving. Mocht dat geen resultaat geven dan foutcodes resetten en na opnieuw optreden weer uitlezen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC