960 kwakkelend vermogen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2009 19:30 #1077729
door V700 register
960 kwakkelend vermogen is gemaakt door V700 register
Heren,
Ik noteer al een tijd lang het volgende: onderin het toerental, bij het geven van niet al te veel gas (constante stand van gaspedaal) voel je dat de motor wisselend vermogen geeft. Inhouden is een groot woord maar je merkt dat je niet constant versneld. Over het algemeen is het vermogen onder het toerental weinig vergeleken met mede 960 rijders. Dit hebben de jongens bij Schmidt ook al een keer genoteerd.
Het is moeilijk via het forum maar wie heeft een idee? Het gaat om een 960 2,5L uit '95.
Thijs
Ik noteer al een tijd lang het volgende: onderin het toerental, bij het geven van niet al te veel gas (constante stand van gaspedaal) voel je dat de motor wisselend vermogen geeft. Inhouden is een groot woord maar je merkt dat je niet constant versneld. Over het algemeen is het vermogen onder het toerental weinig vergeleken met mede 960 rijders. Dit hebben de jongens bij Schmidt ook al een keer genoteerd.
Het is moeilijk via het forum maar wie heeft een idee? Het gaat om een 960 2,5L uit '95.
Thijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2009 07:30 #1255549
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 960 kwakkelend vermogen
Thijs,
Het kunnen een aantal dingen zijn die dit veroorzaken. Bij mij werd het inhouden veroorzaakt door de airco. Check dit even.

Het kunnen een aantal dingen zijn die dit veroorzaken. Bij mij werd het inhouden veroorzaakt door de airco. Check dit even.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2009 16:36 #1255710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Door de airco?! Kan je dat
Door de airco?! Kan je dat uitleggen? Ben wel benieuwd namelijk.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2009 17:10 #1255714
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic inhouden vermogen door AIRCO
Gebruik de zoekfunctie eens op bovenstaand onderwerp
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2009 17:33 #1255717
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet moeilijk
Als de airco aanstaat (bij ontwasemen en als je de airco zelf hebt aangezet) springt de compressor zo nu en dan aan. Dat merk je natuurlijk wel, als er een paar kw aan vermogen bij wordt gezet. Mag natuurlijk niet voorkomen als de airco uit en niet op ontwasemen staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2009 18:11 #1255720
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airco
De airco kan inderdaad de boosdoener zijn. Alleen, ik denk dat ze dat dan bij Schmidt wel snel zouden hebben ontdekt.
Bij mijn 960 met 204FT motor was het nog gekker. Soms als ik terug schakelde voor een bocht en de koppeling intrapte viel de motor stil door het -gelijktijdig- inkomen van de airco. Da's nogal vervelend zeker als dan ook de stuurbekrachtiging niet meer werkt en vrouw of vriending achter het stuur zit.
Bij Carlo Schmidt heeft dat de monteurs de nodige hoofdbrekens gekost en echt helemaal opgelost is het nooit.
Groet,
Wart
Bij mijn 960 met 204FT motor was het nog gekker. Soms als ik terug schakelde voor een bocht en de koppeling intrapte viel de motor stil door het -gelijktijdig- inkomen van de airco. Da's nogal vervelend zeker als dan ook de stuurbekrachtiging niet meer werkt en vrouw of vriending achter het stuur zit.
Bij Carlo Schmidt heeft dat de monteurs de nodige hoofdbrekens gekost en echt helemaal opgelost is het nooit.
Groet,
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2009 21:18 #1255743
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vermogen
ik heb nu twee dagen met de airco uit gereden. Hier zit het hem niet in. Ik merk wel dat ik iets meer vermogen heb (en dat de ventilator niet zo vaak draait) maar het probleem is er nog.
Vooral als de automaat overschakelt merk je dat de motor meteen na het schakelen inhoud en niet vloeiend door accelereert. Wat zou dus nog meer een oorzaak kunnen zijn van de matige motorloop bij laag toerental?
Thijs
Vooral als de automaat overschakelt merk je dat de motor meteen na het schakelen inhoud en niet vloeiend door accelereert. Wat zou dus nog meer een oorzaak kunnen zijn van de matige motorloop bij laag toerental?
Thijs
Moderators: Jerry Stam