benzine pomp vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 08:10 #1077720 door V700 register
benzine pomp vervangen is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Hier bij het lokale autodemontage verkopen ze benzine-pompen voor €60,-. Ik ben gisteren eens wezen kijken wat het is en het lijkt mij een prima ding, compleet met aansluitboutjes, rubberfrutsels etc. Vervolgens ben ik eens onder de auto gaan liggen om te kijken hoe mijn huidige (defecte) pomp erbij hangt; Nou knap roestig dus maar nu zit er naast de pomp een dik rond ding waar een slang aan vast zit; is dit het benzine filter of iets anders? Ik wil trouwens eerst kijken of er spanning op de aansluitpunten staat; is dit een kwestie van de multimeter erop aansluiten en de auto op contact zetten?
groeten Alex

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 08:28 #1255419 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic brandstofpomp vervangen

alexvanbemmel schreef : Beste mensen,
Nou knap roestig dus maar nu zit er naast de pomp een dik rond ding waar een slang aan vast zit; is dit het benzine filter of iets anders?
745gl B230f 1990

Alex, dat is inderdaad je brandstoffilter 1389562
Groeten uit PrinsenbeekRies van LomwelVolvo 945 LPT estate 155PK MY 1998 Olive greenV70 2.4T 238PK MY 2002 Nautic blue

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 09:40 #1255429 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Pompen
Zijn het de pompen van  een brdrijf in Putten? Volgens mij hebben deze pompen een andere aansluiting. Zet de specs van deze pompen maar eens door. Dan kunnen hier wel bekijken of het de juiste pompen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 09:41 #1255431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

alexvanbemmel schreef : Ik wil trouwens eerst kijken of er spanning op de aansluitpunten staat; is dit een kwestie van de multimeter erop aansluiten en de auto op contact zetten?

Lijkt me een uitstekende methode.Bij het op contact zetten, moet er 2 seconden 12 volt op staan en dan pas weer als de motor loopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 12:32 #1255449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp
<a href=" link.marktplaats.nl/298094049 " target="_blank">dit is de pomp zoals ik hem ook in mijn handen heb gehad bij dit bedrijf. De man vertelde dat vooral de druk belangrijk is die de pomp levert (3 bar dacht hij). Ook gaf hij aan dat de aansluiting niet één op één over te zetten is maar dat de slang rechtstreeks op de pomp komt, hij leek me in ieder geval redelijk bekend met onze auto's want hij wist meteen waar de pomp zat, dat er bij mijn type twee pompen aanwezig zijn en mijn slecht-op-benzine-rijden probleem hoogstwaarschijnlijk door de defecte pomp veroorzaakt wordt.
iemand nog tips voor dit klusje?
&#160;
owh en hoe zet ik dit draadje bij "benzinemoteren" ipv "Diesel"

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 12:33 #1255450 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Diesel ?
Staat in de dieselhoek ?
Ben niet handig in het omhangen van diverse draadjes, maar wellicht kan een van de collega moderatoren even die kunstgreep uithalen ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 12:51 #1255452 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Done

Willem V. schreef : Staat in de dieselhoek ?Ben niet handig in het omhangen van diverse draadjes, maar wellicht kan een van de collega moderatoren even die kunstgreep uithalen ?

Gecorrigeerd, dank voor de opmerking. Had het zelf nog niet gezien. Overigens horen onze pompen toch een 5 bar te leveren, wat door de benzine druk regelaar op de benzinerail wordt teruggeregeld naar +3 bar (tov druk inlaatspruitstuk). 3bar pomp lijkt me dan aan de lichte kant.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 13:26 #1255455 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic pomp ongeschikt

alexvanbemmel schreef : <a href=" link.marktplaats.nl/298094049 " target="_blank">dit is de pomp zoals ik hem ook in mijn handen heb gehad bij dit bedrijf. iemand nog tips voor dit klusje?
owh en hoe zet ik dit draadje bij "benzinemoteren" ipv "Diesel"

De pomp is dus niet erg geschikt.
 De druk is te laag. Volgens de Bosch catalogus is de druk van deze pomp 3 bar,  terwijk de originele Boschpomp een druk levert van 6 bar.
De electrische aansluitingen zijn anders. Wanneer dit het enige verschil zou zijn dan vind ik deze pomp geen probleem maar de benzine-aansluitingen naar het filter zijn ook nog anders.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2009 15:28 #1255469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat is dan de helft
van wat Volvo aanbeveelt, beetje weinig lijkt me. Bedankt voor je informatie Timen! Dan zal ik maar eens op zoek gaan naar een goede pomp (die waarschijnlijk wel wat duurder zullen zijn)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC