benzine pomp vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hier bij het lokale autodemontage verkopen ze benzine-pompen voor €60,-. Ik ben gisteren eens wezen kijken wat het is en het lijkt mij een prima ding, compleet met aansluitboutjes, rubberfrutsels etc. Vervolgens ben ik eens onder de auto gaan liggen om te kijken hoe mijn huidige (defecte) pomp erbij hangt; Nou knap roestig dus maar nu zit er naast de pomp een dik rond ding waar een slang aan vast zit; is dit het benzine filter of iets anders? Ik wil trouwens eerst kijken of er spanning op de aansluitpunten staat; is dit een kwestie van de multimeter erop aansluiten en de auto op contact zetten?
groeten Alex
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Alex, dat is inderdaad je brandstoffilter 1389562alexvanbemmel schreef : Beste mensen,
Nou knap roestig dus maar nu zit er naast de pomp een dik rond ding waar een slang aan vast zit; is dit het benzine filter of iets anders?
745gl B230f 1990
Groeten uit PrinsenbeekRies van LomwelVolvo 945 LPT estate 155PK MY 1998 Olive greenV70 2.4T 238PK MY 2002 Nautic blue
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me een uitstekende methode.Bij het op contact zetten, moet er 2 seconden 12 volt op staan en dan pas weer als de motor loopt.alexvanbemmel schreef : Ik wil trouwens eerst kijken of er spanning op de aansluitpunten staat; is dit een kwestie van de multimeter erop aansluiten en de auto op contact zetten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
iemand nog tips voor dit klusje?

owh en hoe zet ik dit draadje bij "benzinemoteren" ipv "Diesel"
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Ben niet handig in het omhangen van diverse draadjes, maar wellicht kan een van de collega moderatoren even die kunstgreep uithalen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gecorrigeerd, dank voor de opmerking. Had het zelf nog niet gezien. Overigens horen onze pompen toch een 5 bar te leveren, wat door de benzine druk regelaar op de benzinerail wordt teruggeregeld naar +3 bar (tov druk inlaatspruitstuk). 3bar pomp lijkt me dan aan de lichte kant.Willem V. schreef : Staat in de dieselhoek ?Ben niet handig in het omhangen van diverse draadjes, maar wellicht kan een van de collega moderatoren even die kunstgreep uithalen ?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De pomp is dus niet erg geschikt.alexvanbemmel schreef : <a href=" link.marktplaats.nl/298094049 " target="_blank">dit is de pomp zoals ik hem ook in mijn handen heb gehad bij dit bedrijf. iemand nog tips voor dit klusje?
owh en hoe zet ik dit draadje bij "benzinemoteren" ipv "Diesel"
De druk is te laag. Volgens de Bosch catalogus is de druk van deze pomp 3 bar, terwijk de originele Boschpomp een druk levert van 6 bar.
De electrische aansluitingen zijn anders. Wanneer dit het enige verschil zou zijn dan vind ik deze pomp geen probleem maar de benzine-aansluitingen naar het filter zijn ook nog anders.
- V700 register
- Nieuw lid
-