740 GLE 16V start wederom niet (B234F)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 18:50 #1077478 door V700 register
740 GLE 16V start wederom niet (B234F) is gemaakt door V700 register
Hallo,
 Een tijdje geleden heb ik met mijn 740 (bj1990) problemen gehad met het starten, het was alsof hij niet genoeg benzine kreeg. Na veel luisteren en uitproberen heb ik de tweede benzinepomp laten vervangen (onder de stoel) ook heb ik er maar tegelijk en nieuw brandstoffilter in laten zetten. Het vreemde en ratelende geluid onder de stoel was verdwenen en de auto starte weer prima.
Echter gisteren wou ik de auro starten om naar mijn werk te rijden en hij deed het niet.
De accu werkt prima. De startmotor doet zijn werkt, maar ik krijg nu weer de indruk dat er geen benzine toevoer is. Kan iemand mij advies geven waar ik nu naar opzoek moet?
Ik zat zelf te denken aan een brandstofpomprelais of misschien is er een zekering geknapt? Hoe kan ik dit controleren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 18:57 #1253779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zowel
Zowel de zekering als het relais zitten achter de asbak. Op de achterkant van de asbak staat welke zekeringen welke gebruikers afzekeren. Asbak verwijder je door het lipje bij de pookhoes omhoog te doen en de asbak aan de onderzijde naar je toe te trekken.Brandstofpomp relais is het grote, vierkante, witte relais. om daar beter bij te kunnen kun je het beste het vak boven de asbak te verwijderen. Wip het vierkante kapje om de sigarenaansteker los. Draai de 2 schroeven los en draai het vak om de rechterzijde weg. Relais openmaken en checken op slechte soldeerverbindingen. Die nasolderen, eventueel, voor de zekerheid, alle punten nasolderen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 20:16 #1253808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Computer!?
Heren,
Nóg een oorzaak-optie: de Bosch LH2.4 Jetronic computer begint aan zijn laatste loodjes te komen. Vaak blijkt het niet-meer-aansturen van de brandstofpomp het eerste signaal te zijn dat de computer aan het einde van zijn leven geraakt.
Dit komt doordat meneer Bosch de vermogenstransistoren, die zitten tussen de computer en de externe poorten, wat te krap blijkt te hebben gekozen. Het staat me bij dat die eindtransistoren kunnen worden vervangen door zwaardere exemplaren. Dit houdt dan dus een kleine revisie van de computer in. Het is volgens mij te controleren door het signaal uit de computer naar het brandstofrelais te meten.
Een nieuwe computer kost (bij inleveren van de oude) al gauw 750,-. Uiteraard dus wel beginnen met de bekende brandstofpomprelais soldeertips.
Groet, Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 21:00 #1253822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ecu

LHOsinga schreef : Heren,
Nóg een oorzaak-optie: de Bosch LH2.4 Jetronic computer begint aan zijn laatste loodjes te komen. Vaak blijkt het niet-meer-aansturen van de brandstofpomp het eerste signaal te zijn dat de computer aan het einde van zijn leven geraakt.
Het is volgens mij te controleren door het signaal uit de computer naar het brandstofrelais te meten.
Groet, Lieme Huib

Is deze B234f 740 ook niet via het diagnose kastje uit lezen ,met een van de eigen 740 ook achteraf een kapotte ECU dit was blijkbaar ook te controleren doordat bij resetten etc van het diagnose kastje f door de kapotte ECU het lampje branden bij de pin in nummer 2).
Na wisselen met ander ECU geen problemen meer gehad , oude ECU wel bewaard .
Dus als hij met iemand anders zijn ECU gaan uitproberen weet je het gelijk.
Zit voor mij te ver weg om even te proberen.

Fred (Rotterdam)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 22:16 #1253829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diagnosekastje
pin 2 en 6 waren de enige die het deden en allebei gaven ze 1 1 1 aan, dus geen storing.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC