Brandstofpomp en vlotter?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 16:25 #1077426 door Doeke Dobma (GAST)
Brandstofpomp en vlotter? is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
Beste liefhebbers,
 Ik stel hier een vraag voor mijn broertje in Zweden. Hij heeft recentelijk een 740 GL uit 1988 gekocht. Bij zijn zoektocht naar een auto was het natuurlijk vanzelfsprekend dat het een Volvo moest worden (Volvo-familie...) maar in tegenstelling tot mijn vader en ik heeft hij weinig tot niets op met sleutelen, vandaar dat ik hem op deze manier probeer te helpen.
Het probleem met zijn auto is dat de brandstofmeter niet werkt. Hij blijft óf helemaal links staan, óf hij slaat voluit naar rechts. Dit alles ongeacht de hoeveelheid brandstof in de tank. Waar ligt dit aan? Mijn eerste ingeving is de vlotter. Bij een 360 zit deze onder de achterbank en is dus makkelijk toegankelijk of te vervangen. De buurjongen van mijn broertje, heeft ook iets met Volvo te maken voor zijn werk, beweert echter dat de vlotter bij de brandstofpomp inzit en deze dus ook alleen samen te vervangen zijn.
Wie weet hoe dit zit en/of wat een mogelijke oplossing kan zijn?
 Bedankt!
 ps. foto van zijn bolide op winterbanden, in de bijlage!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 20:21 #1253456 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bedrading
Hallo Doeke
Met je bijlage is iets mis gegaan denk ik. Hij staat er namelijk niet.
De vlotter zit bij de brandstofpomp die in de tank zit. Je kunt i.i.g. de pomp apart vervangen, maar je haalt ze als een geheel uit de tank. Die je overigens vind via een luikje dat (links) achter de achterbank in de vloer zit. Misschien is het verstandig om, voor je de ring die de vlotter/pompunit op de tank houdt, eerst de bekabeling te controleren.
groetjes
Mathy

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 11:01 #1253703 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Bedankt Mathy,  Duidelijk
Bedankt Mathy,
 Duidelijk zo. Ik zal het aan hem doorgeven, al betwijfel ik of ie er zelf mee bezig gaat. Komende zomer gaan mijn ouders of ik wel weer naar zweden, kunnen we het dan hopelijk fixen.
Over de bijlage, ik zie nu ook dat ie er niet bijzit. Heb hier de afbeelding niet bij de hand, maar het is een zwarte 740 GL sedan uit '88, met achterruit jaloezien en een achterspiler. Het interieur is geheel rood. Ik zal later nog eens een foto posten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC