Prijs benzinepomp?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2009 21:10 #1077044 door V700 register
Prijs benzinepomp? is gemaakt door V700 register
Mijn 945 startte niet meer. Stond net bij de gastank.... Routemobiel gebeld, conclusie: kapotte benzinepomp. Monteur spoot met spuitbus direct in de inlaat en motor start. Bleef spuiten tot motor op gas overschakelde en ik kon naar de garage rijden: Van Amerongen in Driebergen. Moest direct door naar het buitenland, dus auto laten staan voor reparatie. Paar dagen later auto door vriend laten halen. Nu rekening in huis: alleen voor het onderdeel (pompeenheid) al 348 euro exc. Is effe schrikken... Is dat een normale prijs? Als ik wat google zie ik pompen voor 150 of zo? Iemand ervaring met pompeenheden???

groet
Frits 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2009 21:12 #1250851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rekening
Je moet er wel even rekening mee houden dat de oudere 7/9 serie 2 pompen heeft, één intank en eentje onder de auto. De latere 940 (volgens mij na '95) heeft maar één, een sterkere inpomp tank. Mogelijk is die daarom wat duurder ?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2009 22:07 #1250872 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Volgens mij is dit een
Volgens mij is dit een normale dealer-prijs. Het is een gecombineerde benzinepomp/vlotter eenheid.
Een paar weken geleden zat de vlotter van mijn V90 vast en toen kreeg ik een vergelijkbaar bedrag te horen.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2009 00:10 #1250897 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic losse motor
Hallo,
Je kunt ook een losse motor bestellen en die dan in het chassis inbouwen. Dat klinkt ingewikkeld maar is erg simpel. Wel even een nieuw slangklemmetje om de brandstofleiding, want de druk kan oplopen en de slang eraf ploppen weet ik uit ervaring... Die motor is los zo'n 150 ex. BTW dacht ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2009 08:30 #1250913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 945 in tank pomp
Mijn 945 heeft volgens mij een pomp die in de tank zelf zit; dubbel verstopt onder het "klepje" dat omlaag komt als je de achterbank omklapt.
In 2005 of zo heeft mijn toenmalige garagist dat ding vervangen door een pomp uit een BMW, volgens hem de zelfde. Was toen 150 euro, inclusief montage. Maar ja, dat was nog geen kwartiertje werk.
Voor hem dan..
Maar als je in de prijslijst van Wytze kijkt dan zou dit het kunnen zijn:
Benzinepomp Bosch voor 200 700 en 900 Fmod.onderbouw bestelnr 3810 prijs ex/incl BTW 105,04 125,00
Dus ja, er zit een marge op voor de dealer. Of misschien zoals eerder genoemd twee pompen? Als je de volgende keer minder haast hebt loont het waarschijlijk de moeite om met mensen als Timen en Wytze te overleggen.
Het belagrijkste is natuurlijk dat je weer volvo't!
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2009 08:35 #1250915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet helemaal.

JP Elverding schreef : Benzinepomp Bosch voor 200 700 en 900 Fmod.onderbouw bestelnr 3810 prijs ex/incl BTW 105,04 125,00

Dat lijkt me de prijs voor <u>alleen</u> de onderbouw pomp, uit het systeem met <u>2 pompen.</u> Het lijkt mij logisch dat bij het systeem met 1 pomp die ene pomp duurder is, die moet sterker zijn om in zn eentje het werk van 2 te doen. Ik zou dus niet zomaar aannemen dat de marge bijna 3x inkoopprijs is, obv een "appel en peren" vergelijking.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2009 08:43 #1250916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou zonder meer kunnen
Maar het viel me op dat de prijs van Wytze overeenkwam met hetgeen ik destijds betaalde. Voor zover ik weet zit er bij mij maar een pomp in. En een filter onder de auto, is de laatste keer vervangen.Ik ben natuurlijk zonder meer bereid mijn"kennis" in te ruilen voor betere!
Ik wil zeker geen appels met peren vergelijken, perensap vind ik minder lekker dan appelsap.
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2009 08:44 #1250917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna.

JP Elverding schreef : Mijn 945 heeft volgens mij een pomp die in de tank zelf zit; dubbel verstopt onder het "klepje" dat omlaag komt als je de achterbank omklapt.

Bijna.De aansluitingen en schroefdop, zitten onder het enige 35cm brede deel, wat niet opklapt.
Het luik moet dus helemaal open, de twee schoeven links en rechts eruit, de plaat naar je toe trekken en wegnemen.Daaronder zit een stalen plaatje, met rubber en 4 schroeven, als je die weghaalt, ijk je zo naar buiten, bovenop de tankaansluitingen.
125 euro is inderdaad voor alleen de pomp die onder de auto hangt, vervangen van de pomp in de tank, of het vervangen van de pomp met vlotterunit (die aan elkaar gesoldeerd zijn) is een prijziger klus.Ik heb de intankpomp trouwens als reserve in de schuur liggen, als iemand baat heeft bij een foto, zal ik hem eens proberen uit te graven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2009 08:51 #1250919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Heren,
Weer bedankt voor jullie reacties. Ik ben er mee geholpen! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2009 09:07 #1250922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien is bij John Peter alleen de pomp zelf gewisseld en niet de hele vlotter unit. Dat zou verklaren waarom die van een BMW zonder meer paste (pomp zelf lijkt me meer uitwisselbaar dan vlotterunits uitwisselbaar tussen merken) en waarom zijn kosten (vrijwel) gelijk waren aan de kosten voor een pomp onder de auto (wat eigenlijk niet meer dan een pomp is).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC