warme motor wil niet starten 760 GLE
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2009 20:48 #1076202
door V700 register
warme motor wil niet starten 760 GLE is gemaakt door V700 register
Mijn 1990 760 GLE automaat heeft altijd perfect willen starten.
Vandaag onderweg met caravan Na koffiestop wilde de warme motor niet meer starten.
lampjes op dashboard waren allemaal aan.Ik hoorde een lichte klik onder de motorkap en aan de dashboard lampjes kon ik zien dat er enig verbruik was tijdens het omdraaien van de sleutel.
na allerlei pogingen, waaronder het heen en weer schuiven van de automaatpook sloeg hij aan.
Thuisgekomen de caravan in de inrit gezet, motor uitgezet en geen herstart meer mogelijk.
Auto de inrit ingeduwd.
Na anderhalf uur stilstand kon ik weer starten.
Wie kan me aan een goede diagnose helpen om dit op te lossen ?

vr.groet,
John
Vandaag onderweg met caravan Na koffiestop wilde de warme motor niet meer starten.
lampjes op dashboard waren allemaal aan.Ik hoorde een lichte klik onder de motorkap en aan de dashboard lampjes kon ik zien dat er enig verbruik was tijdens het omdraaien van de sleutel.
na allerlei pogingen, waaronder het heen en weer schuiven van de automaatpook sloeg hij aan.
Thuisgekomen de caravan in de inrit gezet, motor uitgezet en geen herstart meer mogelijk.
Auto de inrit ingeduwd.
Na anderhalf uur stilstand kon ik weer starten.
Wie kan me aan een goede diagnose helpen om dit op te lossen ?

vr.groet,
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2009 20:52 #1246431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startrelais blijft hangen
Ha John,
Grote kans (niet 100%, maar aardig in die buurt) dat door interne vervuiling het relais op je startmotor blijft hangen. Ervaringen van velen met een B280 motor leren dat die interne vervuiling bij een warm geworen motor nogal eens de boosdoener is. Na afkoelen wil hij wel weer starten. Enige remedie is het startrelais te demonteren en goed schoon te maken. Als-ie dan toch openligt, meteen maar wat revisiedelen er in stoppen. Gewoon te koop bij de Bosch dealer.
Groet, Lieme Huib
Grote kans (niet 100%, maar aardig in die buurt) dat door interne vervuiling het relais op je startmotor blijft hangen. Ervaringen van velen met een B280 motor leren dat die interne vervuiling bij een warm geworen motor nogal eens de boosdoener is. Na afkoelen wil hij wel weer starten. Enige remedie is het startrelais te demonteren en goed schoon te maken. Als-ie dan toch openligt, meteen maar wat revisiedelen er in stoppen. Gewoon te koop bij de Bosch dealer.
Groet, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2009 22:11 #1246445
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ACCU
Bijna overleden?
Ik denk dat de verlichting van de caravan een aanslag heeft gepleegd op de accu
Van welk jaar is de accu ? en hoeveel AH heeft hij.?
Misschien kun je thuis de accu vanavond nog aan de acculader zetten en eens kijken wat de auto de rest van de week doet.
Suc(V)6!!!
Ik denk dat de verlichting van de caravan een aanslag heeft gepleegd op de accu
Van welk jaar is de accu ? en hoeveel AH heeft hij.?
Misschien kun je thuis de accu vanavond nog aan de acculader zetten en eens kijken wat de auto de rest van de week doet.
Suc(V)6!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2009 13:37 #1246478
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 - geen warme start
Beste Lieme en Henk,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Vanmorgen startte de auto prima.
Ik denk eerder aan het startrelais dan aan de accu. Ik heb namelijk met de caravan zonder verlichting gereden en had vanmorgen meer dan genoeg power om te starten.
Kan een andere mogelijkheid (de massa van) de automaatvrijgaveschakelaar zijn ?
Hebben jullie daar ervaring mee ?
Ik houd me aanbevolen voor meer informatie.

Vr.groet,
john
Bedankt voor jullie antwoorden.
Vanmorgen startte de auto prima.
Ik denk eerder aan het startrelais dan aan de accu. Ik heb namelijk met de caravan zonder verlichting gereden en had vanmorgen meer dan genoeg power om te starten.
Kan een andere mogelijkheid (de massa van) de automaatvrijgaveschakelaar zijn ?
Hebben jullie daar ervaring mee ?
Ik houd me aanbevolen voor meer informatie.

Vr.groet,
john
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2009 15:12 #1246482
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi John,
Het is alsof je
Hoi John,
Het is alsof je over mijn v6 schrijft. Ik ben erg benieuwd wat de oplossing is. Overigens waar kan ik het startrelais vinden?
Groeten,
Ozzy
Het is alsof je over mijn v6 schrijft. Ik ben erg benieuwd wat de oplossing is. Overigens waar kan ik het startrelais vinden?
Groeten,
Ozzy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2009 17:04 #1246490
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 geen warme start
ozzy,
Het starterrelais wordt ook wel starter-solenoid genoemd.
Het zit in een rond buisje dat bovenop de startermotor is gemonteerd.
Het is geen relais zoals je gewend bent, maar een soort zuiger die heen en weer schuift, tijdens de bediening van het startslot.
Hij moet nl een groot vermogen schakelen.
Het ding is rechtstreeks op de accu aangesloten. Voor je begint de neg. accukabel losmaken op de accu.
De startermotor zit wel op een moeilijk toegankelijke plaats onder de V6 motor, aan de passagierskant onder het schutbord onder de beschermplaat.
Het starterrelais wordt ook wel starter-solenoid genoemd.
Het zit in een rond buisje dat bovenop de startermotor is gemonteerd.
Het is geen relais zoals je gewend bent, maar een soort zuiger die heen en weer schuift, tijdens de bediening van het startslot.
Hij moet nl een groot vermogen schakelen.
Het ding is rechtstreeks op de accu aangesloten. Voor je begint de neg. accukabel losmaken op de accu.
De startermotor zit wel op een moeilijk toegankelijke plaats onder de V6 motor, aan de passagierskant onder het schutbord onder de beschermplaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2009 20:37 #1246500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bypass
Je kunt (tijdelijk) een "omleiding "maken.(lees goedkope oplossing)
Wat bedoel ik : Ik bedoel dat je de "stuurstroom"pakt van het startrelais en deze een relais laat schakelen( 30A) Deze relais schakelt op zijn beurt weer de "plus" rechtstreeks van de accu naar de startmotor.De korste en krachtigste weg !

Wat bedoel ik : Ik bedoel dat je de "stuurstroom"pakt van het startrelais en deze een relais laat schakelen( 30A) Deze relais schakelt op zijn beurt weer de "plus" rechtstreeks van de accu naar de startmotor.De korste en krachtigste weg !

Moderators: Jerry Stam