Volvo 940 SE (1992)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2009 12:35 #1076073
door V700 register
Volvo 940 SE (1992) is gemaakt door V700 register
Beste leden van Volvo 700 Vereniging,
Hierij heb ik een probleem met mijn Volvo 940 SE (Turbo) (bj 1992). Het is een fantastische auto met 440000 km op de teller. Hij rijdt geweldig, maar soms laat hij mij bij het starten in de steek......de motor slaat niet aan (soms), en als ik dan 10 minuten wacht en probeer het dan nog eens.....dan slaat de motor wel aan......HEEL APART dus....wie weet wat dit is of kan mij enige tips geven over dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Ronald van den Akker
Hierij heb ik een probleem met mijn Volvo 940 SE (Turbo) (bj 1992). Het is een fantastische auto met 440000 km op de teller. Hij rijdt geweldig, maar soms laat hij mij bij het starten in de steek......de motor slaat niet aan (soms), en als ik dan 10 minuten wacht en probeer het dan nog eens.....dan slaat de motor wel aan......HEEL APART dus....wie weet wat dit is of kan mij enige tips geven over dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Ronald van den Akker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2009 12:37 #1245681
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ronald
Ronald, moet je die 10 minuten echt afwachten of helpt het als je de sleutel helemaal uit het contactslot haalt en meteen opnieuw probeert ? Contactsloten slijten nog wel eens met dit soort kuren als gevolg. Volgens mij versnelt een zware sleutelbos aan de contactsleutel het slijtageproces.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2009 12:41 #1245682
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja Henk, het kan misschien
Ja Henk, het kan misschien ook 5 of 15 minuten zijn, maar hij pruttelt dan (de motor) en slaat niet aan.....even wachten dan en hij start weer.....ik zal het eens proberen met sleutel en contactslot.....in ieder geval bedankt voor de tip.
Groet Ronald
Groet Ronald
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2009 17:45 #1245697
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Als hij niet aanslaat heb je of te veel/weinig benzine of geen vonk. Teveel benzine valt wel te ruiken, te weinig is te zien aan droge bougies als je toch eventjes probeert te starten maar de motor niet aanslaat. Geen vonk kun je testen door er een bougie uit te draaien, kabel aan te sluiten en de bougie tegen de massa te houden. Wel goed oppassen dat je zelf geen vonk krijgt, is hoogspanning !!Schrijf je je berichten overigens met opzet dik gedrukt (bold) ?
Moderators: Jerry Stam