Welke B- motor in 740 sedan aut. '85 heeft ontsteking aan de zijkant?
- V700 register
- Nieuw lid
-
(Dus niet bij de voorruit.) Er is tevens een handchoke.
Hij wil er misschien wel afstand van doen maar ik kan nul,nul informatie vinden over deze motor.
Welke is het ?? Zijn de onderdelen dan schaarser? Gaat LPG inbouw net zo makkelijk ? De motor liep "niet helemaal mooi rond" maw schudde een heel klein beetje bij het stationair lopen. Maar geen rare geluiden en schakelen en rijden ging ook prima. De carrosserie is aardig maar ik ben 191 cm en er is een schuifdak... Er was een nat plekje bij de voeten van de linker-achter-passagier. Bij de dorpel thv de voeten van de bestuurder zit onder de bodem een klein dwarsbalkje (krik?) dat helaas een beetje uit zijn verband was gereden (ergens tegen aan). Tja... wat te doen.?. Wie weet meer? Al vast bedankt voor uw reactie ! Piet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan makkelijk op gas
Handchoke is een voordeel minder gedoe dan een automatische choke
Rob

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben een beetje bang dat de carburateur-onderdelen wat zeldzaam gaan worden...
Helaas is deze 740 wel een beetje duur (iig meer dan 3500-) dus ik weet niet of het wat gaat worden
en bij een schuifdak (hopelijk niet lek) raakt m'n hoofd een beetje het dak...
Ik kon bij de betreffende 740 niet uitvogelen waarom er achterin een nat plekje was.
Ik was nog bij Rima in Druten om er wat te keuvelen/kijken (al 10 jaar niet meer geweest) maar
het bleek helaas een wat zakelijke kille bedoening geworden te zijn...
De eigenaar was er niet. Ik kreeg er wel koffie...
Men dacht aan een B320E.
Die heb ik op twee 245-plaatjes in beide uitvoeringen gezien: Ontsteking voor en achter...
Piet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nondeknetter, wat een bak geld, voor een auto waar aan mankeert wat je op het volvo-forum.nl gemeld hebtPiett schreef : Helaas is deze 740 wel een beetje duur (iig meer dan 3500-)
Ik kan me voorstellen dat je een 7-serie zoekt, immers een mooie auto, maar even ter vergelijk:Mijn 940 Estate uit 1996 met omkeurbare LPi installatie kon ik kan ik daar ruim van betalen, sterker nog, dan krijg ik nog 1200 euro wisselgeld ook.Automaat, ECC, vol-leder, maar wel met dik 4 ton.Ik zou het nog eens stevig overwegen, maar da's mijn persoonlijke mening. (van iemand die de auto ook niet gezien heeft, maar afgaat op wat je hier zelf vermeld.)Terwijl Piett op het volvo-forum.nl schreef : Misschien is het mogelijk om de stoel nog wat extra te verlagen... Ik wil perse een automaat en die hebben vaak een schuifdak... (Misschien ken je dat: Als je 195cm bent dan kan je toch niet meer bij die 3e / 5e versnelling... en alle rugleuningen zijn net verkeerd...). De "afgelezen" km-stand is ongeveer 150.000. De deuren zijn onderaan een beetje matig en de dorpel heeft "spikkeltjes" maar net niet "te veel". Er was hier en daar "netjes overheen geverfd" maar er was geen "tectyl-camouflage". APK was net nieuw. Het enigszins krom gereden dwarsbalkje vind ik wel jammer.. De 4 velgen lijken allen een "centraal schoteltje" te missen wat de wielmoeren zou moeten afdekken. De voorbumper leek een andere te zijn met een afwijkende (donkere) andere "taartschep" ipv het carrosserie-kleurige exemplaar. Er was een oude (maar niet originele) radio. Er was geen airco en de ramen gaan met een slingertje.
[
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inmiddels heb ik ook nog een 740 sedan '86 gezien met waarschijnlijk een B230F (injectie?
(moet hem nog een keer bekijken) en de grote vraag is dan weer of gas (LPG)
een probleem is voor deze motor ??... (Meer electronica?)...
(Met de turbo-versie vraag ik mij dat ook af)
Piet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Piet.