inhouden, stotteren. en veel rook/roet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 21:14 #1075962
door V700 register
inhouden, stotteren. en veel rook/roet is gemaakt door V700 register
hallo allemaal.
sinds een paar dagen heb ik een steets ergerr wordende probleem.
motor houd in bij acceleren. maar na een poosje pakt hij de tempo snel op.
stationair veel zwart roet uitstoten, en binnenkant van de uitlaat is tevens zwart van roet.
olie is oud maar geen sludge. koelwater is ook mooi schoon. dus niet olieachtig.
bougiekabels zijn recent vervangen. en orgineel volvo.
enigste wat ik zo 1...2...3 kan bedenken is verstopt luchtfilter... ziet er gewoon oud en smerig uit.
bougie's??? of benzinefilter?
rara, wat kan het zijn???
bas
sinds een paar dagen heb ik een steets ergerr wordende probleem.
motor houd in bij acceleren. maar na een poosje pakt hij de tempo snel op.
stationair veel zwart roet uitstoten, en binnenkant van de uitlaat is tevens zwart van roet.
olie is oud maar geen sludge. koelwater is ook mooi schoon. dus niet olieachtig.
bougiekabels zijn recent vervangen. en orgineel volvo.
enigste wat ik zo 1...2...3 kan bedenken is verstopt luchtfilter... ziet er gewoon oud en smerig uit.
bougie's??? of benzinefilter?
rara, wat kan het zijn???
bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 21:54 #1245118
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine?
Verzuipt ie?
Sensor stuk?
 
Sensor stuk?
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 22:04 #1245120
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens mij niet, maar welke
volgens mij niet, maar welke sensor moet ik dan hebben? en waar zit hij?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 22:09 #1245121
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van een V6
daar weet ik veel van maar een 4 cilinder...Ik dacht de temperatuur sensor die het koelwater meet en deze gegevens doorgeeft aan de computer.
 
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2009 10:04 #1245147
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm
Om te voorkomen dat er 10 berichten nodig zijn om te raden om wat voor motortype het hier gaat is het misschien handig om op zijn minst even bouwjaar en motortype te noemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-08-2009 10:55 #1245152
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Hoi Bas,
Je motor krijgt
Hoi Bas,
Je motor krijgt duidelijk teveel benzine. Er zijn dan een paar dingen mogelijk
- Temp sensor stuk zit in de kop aan de kant van de inlaat (eronder/tussen) deze kan je doormeten met een mulitmeter
- Lucht Massameter deze meet hoeveel lucht je binnenkrijgt als deze vies of stuk is kan je de gevolgen wel raden ( geen idee of je deze kan doormeten eigenlijk)
- Weerstand van je injectoren (deze zit achter de bestuurders koplamp tegen het spatbord aan (moet je door kunnen meten)
- Slechte bedrading, is ook allemaal door te meten maar kijk eerst even de bovenstaande na
- Fout in de ECU's is mogelijk maar vrij zeldzaam, deze zou ik al laatste vervangen (is ook de duurste)
Voor de rest kan ik niet snel iets bedenken het zit hem vaak in de bovenstaande dingen succes ermee en bij vragen gewoon plaatsen!
Je motor krijgt duidelijk teveel benzine. Er zijn dan een paar dingen mogelijk
- Temp sensor stuk zit in de kop aan de kant van de inlaat (eronder/tussen) deze kan je doormeten met een mulitmeter
- Lucht Massameter deze meet hoeveel lucht je binnenkrijgt als deze vies of stuk is kan je de gevolgen wel raden ( geen idee of je deze kan doormeten eigenlijk)
- Weerstand van je injectoren (deze zit achter de bestuurders koplamp tegen het spatbord aan (moet je door kunnen meten)
- Slechte bedrading, is ook allemaal door te meten maar kijk eerst even de bovenstaande na
- Fout in de ECU's is mogelijk maar vrij zeldzaam, deze zou ik al laatste vervangen (is ook de duurste)
Voor de rest kan ik niet snel iets bedenken het zit hem vaak in de bovenstaande dingen succes ermee en bij vragen gewoon plaatsen!
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2009 15:19 #1245173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofdrukregelaar
nog een simpel te checken mogelijk defect: een lekkend brandstofdrukregelaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam