Startproblemen met warm weer 740 gle

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2009 14:30 #1075956 door V700 register
Startproblemen met warm weer 740 gle is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
 
De afgelopen 2 weken heeft mijn auto (740 16 kleppen) problemen met het starten. Het valt mij op dat het meer voorkomt met warm weer met koude motor. De auto rijd op benzine. De accu is goed en de startmotor doet ook zijn werk. Vanochtend toen het wat koeler was ging het starten direct, nadat ik al drie dagen heb geprobeerd te starten. Nadat ik ongeveer 20 kilometer gereden had, heb ik de motor uitgezet even gewacht en weer opnieuw gestart, geen problemen.
Wat ook wel eens gebeurd is is dat het lijkt alsof de motor gewoon net niet genoeg benzine krijgt.
Kan het misschien zijn dat een relais niet meer goed werkt, welke kan het zijn? en hoe kan ik dit contoleren?
Kan het ook een sensor zijn?
 Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2009 13:32 #1246410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes uitlezen
Begin zoals altijd met het uitlezen van de foutcodes, dan heb je een zoekrichting.
Groet, Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2009 14:06 #1246411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Het komt vaker voor dat een ouder E-relais (brandstofrelais) bij warm weer uitzet en daardoor slecht contact gaat maken.
Gezien de situatieschets is het de moeite waard om het relais te wisselen met een andere. Het zit linksachter de asbak en is wit.
Succes,
Joost 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
09-09-2009 23:02 #1246449 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic relay
als je het relay er toch uit heb kan je hem open maken.
Even pielen met een klein schroevendraaiertje.
En als de soldeerpunten even bekijkt of er eilandjes /schuurtjes in zitten, deze even met een klein slodeerboutje even opnieuw laten vloeien.
weet je (bijna)zeker dat het daar niet neer aan kan liggen.
 

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD