Brandstoffilter vervangen, waar op letten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2009 11:50 #1075919
door V700 register
Brandstoffilter vervangen, waar op letten? is gemaakt door V700 register
Ga zo een brandstoffilter halen, wil deze gaan monteren op een 940 station, 2,3ltr turbo.
Zijn er nog zaken waar extra op te letten?
-zitten de aanvoer en afvoer op het filter met klemmen?
-moet de druk er eerst afgehaald worden, voor het verwijderen van de slangen?
-komt er veel brandstof vrij?
-andere zaken???
gr, Toon.
Zijn er nog zaken waar extra op te letten?
-zitten de aanvoer en afvoer op het filter met klemmen?
-moet de druk er eerst afgehaald worden, voor het verwijderen van de slangen?
-komt er veel brandstof vrij?
-andere zaken???
gr, Toon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2009 12:59 #1244955
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoorden.
Waar je op moet letten:
- Koop een origineel filter voor Volvo, geen aftermarket.
- De aan en afvoer zitten niet met klemmen, maar met herbruikbare banjobouten, waar je wel de koperen ringetje van moet vervangen bij montage
- Er zit een ventiel in de leiding tussen het filter en de tank, daarmee zou je de druk eraf kunnen halen.Ik heb de leiding dichtgeknepen, lekte nog wel iets, maar met een vangbakje eronderAls je dat niet doet, zou het zomaar kunnen dat een groot deel van de inhoud van je tank vrij komt (ik weet namelijk niet of er een terugslagklep in zit en volgens de wet van de communicerende vaten, loopt ie leeg)
- Andere zaken niet echt, behalve dat je een degelijke krik moet hebben, de auto aan de bestuurderskant opkrikt en voorziet van 2 assteunen.Zet hem op de handrem en/of in D en aangezien de brandstofpomp in de buurt zit zou ik de zekering eruit trekken of massa losgooien.Vionkjes wil je niet hebben daar, toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2009 16:22 #1244966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor de uitleg.
mag
bedankt voor de uitleg.
mag ik nog vragen waarmee je de leiding hebt dicht geknepen, kan dat met een griptang?
mag ik nog vragen waarmee je de leiding hebt dicht geknepen, kan dat met een griptang?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2009 17:05 #1244970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij lekte ie niet
Heren, bij mijn auto (ook '97 estate zelfde motor) liep er verder geen benzine uit de leiding toen ik die banjobouten los had. Alleen uit het filter zelf. Ik had een doorgeroest (!) filter en dat lekte ook alleen als de motor liep, althans de benzinepomp op het contact stond. Dus volgens mij valt het wel mee met die lekkage. Maar je kunt er altijd beter erop voorbereid zijn, een griptang had ik om die reden ook in de buurt gehouden. Die boutjes zaten ook muurvast trouwens, ik heb er na montage en lekkagecontrole wat bitumen undercoating overheen gespoten. Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2009 22:36 #1244984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou vandaag het oude filter
Nou vandaag het oude filter eraf gehaald, kwam idd nog wat benzine, hoeveelheid viel mee.
Die banjobouten zaten bij mij idd ook MUURVAST !
Maar bij mijn nieuwe filter zaten geen koperen ringen, dus oude schoongemaakt en een beetje opgeschuurd.
Toch lekt het nog wat, waar de benzine het filter ingaat, nou moet ik zeggen dat ik geen ringsleutel 24 had, die op het filter gezet kan worden, dus met de waterpomptang erbij maar kan dan toch niet echt veel kracht zetten zo liggend onder de auto, dus morgen eens kijken of ik sleutel 24 kan kopen/lenen ergens en dan nog wat vaster proberen te draaien en kijken of het dan niet meer lekt.
Die banjobouten zaten bij mij idd ook MUURVAST !
Maar bij mijn nieuwe filter zaten geen koperen ringen, dus oude schoongemaakt en een beetje opgeschuurd.
Toch lekt het nog wat, waar de benzine het filter ingaat, nou moet ik zeggen dat ik geen ringsleutel 24 had, die op het filter gezet kan worden, dus met de waterpomptang erbij maar kan dan toch niet echt veel kracht zetten zo liggend onder de auto, dus morgen eens kijken of ik sleutel 24 kan kopen/lenen ergens en dan nog wat vaster proberen te draaien en kijken of het dan niet meer lekt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2009 23:38 #1244991
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koperen ringetjes uitgloeien
Schuren helpt niet echt, je moet de ringetjes even in de gasvlam houden tot ze gloeien en af laten koelen (niet met koud water). Dan worden ze weer lekker zacht.Ze hoeven echt niet muurvast gedraaid, het zachte koper moet het werk doen. Of nieuwe ringetjkes kopen (duh, lukt niet op zondag). Ik had trouwens wel een aftermarket filter (Fram) daar zaten wel netjes nieuwe ringetjes bij... Maar de minste klus heb je gehad, nl. het losmaken. Succes verder!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2009 15:32 #1245269
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zondag nogmaals los gehaald
Zondag nogmaals los gehaald en de koperen ringen in de vlam tot roodgloeiend, maar waren toch al te ver heen denk ik, want het bleef lekken.
Maandagmorgen bij volvo dealer de ringen gehaald (4 X 1,55) ertussen gezet en alles perfect. Ook het buisje/slangetj) tussen pomp en filter lekte niet.
bedankt voor de medewerking.
Maandagmorgen bij volvo dealer de ringen gehaald (4 X 1,55) ertussen gezet en alles perfect. Ook het buisje/slangetj) tussen pomp en filter lekte niet.
bedankt voor de medewerking.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2009 15:47 #1245270
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Setje.
Dat zijn bij mij dus de dingen die in het opbergvak thuishoren, een doosje met ongeveen 20 ringen in de meest voorkomende maten.Daarnaast een zelfde doosje met rubber ringen, vloeibare pakking en een rl pakkingspapier, tesamen met twee V-snaren en een D-riem.Ohja, en een reserve brandstofpomprelais. Tevens de spullen/gereedschap om er iets mee te kunnen.tobe66 schreef : Maandagmorgen bij volvo dealer de ringen gehaald (4 X 1,55) ...........
Moderators: Jerry Stam