CIS-klep vangt toerental niet snel genoeg op

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2009 19:14 #1075877 door Mathy van Nisselroy
CIS-klep vangt toerental niet snel genoeg op is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik merk de laatste tijd, dat m´n CIS-klep het toerental te laat opvangt.  Het toerental zakt vaak af tot zo´n 250 toeren of lager voor het opgevangen wordt.  De CIS-klep is al schoongemaakt.  Wat nu?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2009 20:04 #1244759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is te laat?
Wat versta je onder te laat? Er zit enige vertraging op, bij mijn weten is dat normaal. Bedoel je dat je motor 'zaagt', stationair? Dus dat het toerental steeds klimt en weer daalt? Als het goed is moet je toerental zonder CIS klep (en met afgeknepen slangen van en naar de CIS-klep) tot rond de 500 toeren zakken en niet tot 250, dus wellicht is er iets anders aan de hand...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2009 23:25 #1244790 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geen gezaag
Hallo Wouter
Hij zaagt niet.  Maar op het moment dat ik gas los laat en de koppeling intrap, zakt het toerental te diep, voor de CIS-klep het toerental opvangt.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 11:05 #1244805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic basistoerental
Lijkt mij raadzaam om het gasklephuis goed schoon te maken, vermoedelijk is je gasklep aangekoekt waardoor de spleet tussen gasklep en gasklephuis te klein is geworden. Na reinigen gasklep en gasklephuis basistoerental opnieuw afstellen op 500 toeren, door de twee slangen van en naar de CIS-klep dicht te knijpen. Een CIS-klep kan maar een beperkte opvang realiseren. Van 200 toeren naar 750 is echt teveel, en als dit al mogelijk is neemt dat inderdaad veel meer tijd in beslag dan een correctie van 500 naar 750 toeren. Dat is één. Twee: het zou kunnen zijn dat je CIS-klep alsnog niet snel genoeg reageert, doordat het inwendige klepje (door vuil?) blijft hangen, niet helemal soepel loopt of traag reageert, alhoewel ik wel lees dat je deze al gereinigd hebt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 21:06 #1244859 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zagen en controleren
Hallo Wouter
Ik denk dat ik de gasklep binnenkort maar eens nakijk. Hij zaagt namelijk niet bij stationair toerental, maar zo rond de 1250 toeren doet ie dat wel eens vaker.
Kan ik bij die klep zonder dat ik de pakking moet vervangen?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 21:10 #1244860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic yep

Mathy schreef : Hallo Wouter
Ik denk dat ik de gasklep binnenkort maar eens nakijk. Hij zaagt namelijk niet bij stationair toerental, maar zo rond de 1250 toeren doet ie dat wel eens vaker.
Kan ik bij die klep zonder dat ik de pakking moet vervangen?
groetjes
Mathy

Luchtslang loskoppelen en dan kan je in elk geval in het gasklephuis komen en bij de klep. De klep kan je met de hand kantelen, zodat je ook de achterkant kan schoonmaken met een doekje. Het is wel priegelen zo. Wil je het echt goed doen, dan haal je het hele gasklephuis los en dan heb je inderdaad een nieuwe pakking (driehoekige met drie boutgaten als ik het goed heb) nodig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC