Benzine slang B280E voorkant fuelrail

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 16:14 #1075627 door Jan Huijsmans
Benzine slang B280E voorkant fuelrail is gemaakt door Jan Huijsmans
Hallo,
Weet iemand waar er nog benzineleiding te vinden is voor een B280E, degene die vooraan met een T stukje aan beide fuel rails zit? De Volvo dealer kan hier niet meer aan komen en hij begint wat te scheuren. Er is geen lekkage, maar ik wet niet of de APK scheuren in de buiten mantel toestaat.
Het gaat om de slang die met groen is aangegeven en met name het T stukje in de rode cirkel. (of wat er voor door moet gaan) in deze foto ( bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86/f...0-86.10.001-mark.jpg )

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 16:17 #1243341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzineslang
Bij een goede professionele automaterialenhandel (Brezan o.i.d.) kun je slang per meter kopen en tevens diverse T-stukjes L stukjes etc. in elke gewenstte maat. Je kunt dit zelf opnieuw samenstellen dan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 16:27 #1243347 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Schroefdraad aansluitingen
Is het schroefdraad van de ansluitingen standaard en hoeveel druk komt er op de leiding te staan?

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 17:02 #1243354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk
Het T-stuk zelf kun je herbruiken. De slangen zitten er op geperst. Ik heb ook eens de brandstofleidingen van mijn '77-er 264 vervangen vanaf de spinnenkop naar de verstuivers. Je perst ze er "zo" op.
De druk is ongeveer 5 bar.
Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 17:21 #1243362 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Hoe?

robertm schreef : Het T-stuk zelf kun je herbruiken. De slangen zitten er op geperst. Ik heb ook eens de brandstofleidingen van mijn '77-er 264 vervangen vanaf de spinnenkop naar de verstuivers. Je perst ze er "zo" op.
De druk is ongeveer 5 bar.
Robert 

Kan je dan gewoon verse slang halen en die erop drukken? Bij persen zie ik een daadwerkelijke pers voor me, maar bij zo'n flexibele slang zie ik niet hoe je daar genoeg druk op kan zetten.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 21:21 #1243388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het lukt wel,
Als je de boel (de nippel) insmeert met zeep en de slang stevig vastpakt met een tang en doek. Als het nog niet lukt verwarm je de slang heel(!) voorzichtig. Dit hielp bij mij.
Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 21:59 #1243397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slangklemmen
en als je het dan nog niet vertrouwd koop je een paar losse slangenklemmetjes en die zet je er dan ook nog bij. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 08:23 #1243413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heet water

robertm schreef : Als het nog niet lukt verwarm je de slang heel(!) voorzichtig.

Wat vaak goed wil is heet/kokend water. Warm genoeg om het wat zachter te maken, niet te heet met smelten als gevolg. Je hoeft dus ook niet echt op te letten hoe lang je m verwarmt. Pas wel op voor je handen met dat water.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 13:09 #1243438 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Klinkt goed

henk 940LPT schreef :

robertm schreef : Als het nog niet lukt verwarm je de slang heel(!) voorzichtig.

Wat vaak goed wil is heet/kokend water. Warm genoeg om het wat zachter te maken, niet te heet met smelten als gevolg. Je hoeft dus ook niet echt op te letten hoe lang je m verwarmt. Pas wel op voor je handen met dat water.

Gaan we proberen als het nodig is.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD