Moeilijk starten bij warme motor of warm weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2009 09:18 #1075507
door V700 register
Moeilijk starten bij warme motor of warm weer. is gemaakt door V700 register
Bij warme motor (in de winter) of bij warm weer wil de Volvo moeizaam starten. Hij heeft dan de neiging onmiddellijk weer stil te vallen. Een flinke dot gas net voor hij stilvalt wil helpen. 1, 2, in een slecht geval 3 keer die toepassen en hij blijft stationair rijden. Ik heb al de slangen nagekeken maar daar zit geen lek in. De lambdasonde is vervangen en de LMM zijn vervangen.
ik heb gisteren de temperatuursensor uitgelezen en die gaf bij koude motor 2500 OHM en na ongeveer 1 minuutje draaien gaf die 1100 Ohm aan. Zijn dat normale waarden?
Als ik de temperatuursensor vervang, hoe doe ik dat dan? Uithalen zou nog kunnen door de plastic kap af te breken en dan los te draaien, maar erop lukt me nooit. Moet ik het hele inlaatstuk van de motor halen? En is dat moeilijk?
ik heb gisteren de temperatuursensor uitgelezen en die gaf bij koude motor 2500 OHM en na ongeveer 1 minuutje draaien gaf die 1100 Ohm aan. Zijn dat normale waarden?
Als ik de temperatuursensor vervang, hoe doe ik dat dan? Uithalen zou nog kunnen door de plastic kap af te breken en dan los te draaien, maar erop lukt me nooit. Moet ik het hele inlaatstuk van de motor halen? En is dat moeilijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2009 14:51 #1242807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normaal.
De gevonden waarden lijken me normaal, al zou je het voor het goede, wat langer moeten laten warm worden.
Overzicht staat hier trouwens:<a href="/node/14243">Meetgegevens motortemperatuursensor ECT-sensor</a>
LMM vervangen, door exact dezelfde en één die bewezen goed functioneert in een andere auto?
Overzicht staat hier trouwens:<a href="/node/14243">Meetgegevens motortemperatuursensor ECT-sensor</a>
LMM vervangen, door exact dezelfde en één die bewezen goed functioneert in een andere auto?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2009 15:09 #1242810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet ik even op zoek naar
Moet ik even op zoek naar iemand, denk ik. Deze was tweedehands van Tymen ...
Het zouden natuurlijk de injectoren kunnen zijn ...
Hoort de fan trouwens te draaien wanneer de motor koud is? Volgens mij niet ... Maar dat deed 'ie wel toen ik hem koud startte om hem warm te laten lopen.
Het zouden natuurlijk de injectoren kunnen zijn ...
Hoort de fan trouwens te draaien wanneer de motor koud is? Volgens mij niet ... Maar dat deed 'ie wel toen ik hem koud startte om hem warm te laten lopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2009 15:16 #1242811
door V700 register
Mechanische aandrijving: Ja, klopt, dat wil zeggen het hoort niet, maar de meeste visco-koppelingen zijn defect, waardoor de vin gewoon meedraait Dure grap trouwens, ik dacht dat je het met 150 euro niet red.
Beantwoord door V700 register in topic Ja en nee.
Electrische fan: Nee, tenzij je de ECC aan hebt staan, maar dan pas na 10 seconden of langer.Kristof E. schreef : Hoort de fan trouwens te draaien wanneer de motor koud is? Volgens mij niet ... Maar dat deed 'ie wel toen ik hem koud startte om hem warm te laten lopen.
Mechanische aandrijving: Ja, klopt, dat wil zeggen het hoort niet, maar de meeste visco-koppelingen zijn defect, waardoor de vin gewoon meedraait Dure grap trouwens, ik dacht dat je het met 150 euro niet red.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 11:31 #1242907
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok!
ok!
Moderators: Jerry Stam