Help, Startprobleem bij auto afhankelijkheid.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 20:33 #1075080 door Peter van Luijk
Help, Startprobleem bij auto afhankelijkheid. is gemaakt door Peter van Luijk
Waarde volvisti,
Vanmiddag startte mijn 740 2L non turbo ineens heel moeizaam na het tanken.
Vijf minuten eerder weg van mijn werk uit almere geen probleem, reed op benzine, gastank was leeg net voorbij de muiderbrug op de heenweg.
Gastank vol gegooid en gestart, stond nog op benzine, dus knopje ingedrukt om over te schakelen en sloeg af. Gebeurde eerder ook wel eens. Gasleiding immers leeg denk ik dan. Maakte ik me geen zorgen over. Echter,
Daarna bij staqrten geen startmotor geluid, maar wel na een paar seconden ineens aan de gang. Kleine dip bij overschakelen op gas, hij start op benzine en na een seconde automatisch naar gas, ook normaal. Toch vreemd en motor uit gezet en opnieuw gestart. Plots hoog geluid en toerenteller die drie/vier keer naar de 3000 toeren schiet alvorens echt te starten.
Vervolgens naar  huis gereden, 75 km, naar leiden geen probleem tijdens de rit. Thuis na uitzetten nog een keertje gestart en een erg zwaar geluid er doorheen en het duurde aanzienlijk langer dan normaal voordat hij liep.
Morgen moet ik nog heen en weer, zal denk wel gaan, woensdag ben ik vrij. Mogelijkheid en dus ook tijd om een en ander te checken.
Waar moet ik aan denken?
Startmotor? Dynamo? BDP-sensor? Gaarne uw hulp en adviezen.
Kan mijn sinds twee/drie weken uitgevallen ventilatie hier iets mee te maken hebben. Zie voor dit probleem ander draadje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 23:33 #1241044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan.
Kan, wat je noemt. Nakijken en schoonmaken kan nooit kwaad. (Heb ik gisteren gedaan en bij mij bleek de gehele manten tot op de draad kapot te zijn van de BDP.)
Je hebt trouwens vermoedelijk dus een Vialle AMS, die je op gas kan laten starten (GEEN gas geven, enkel de sleutel draaien) door het knopje GPL-LPG ingedrukt te houden bij starten, maar dit even terzijde.
Euh, brandstofpomprelais? die witte, tweede rij, links?
Enne geen startmotor geluid, maar wel aanslaan kan niet, dus iets moet er in de tussentijd veranderd zijn,....namelijk toch een startmotorgeluid.Zonder startmotor, geen draaiende motor.
Start ie wel met de reservesleutel?Hoeveel sleutels heb je aan je bos hangen....;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC