Luchtfilter 960 1995
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2009 16:41 #1075074
door V700 register
Luchtfilter 960 1995 is gemaakt door V700 register
Hallo medevolvo'rs,
<u>Iemand op de hoogte in welke stand de thermostaat die onder het filterelement in het luchtfilter huis zit moet staan?</u>
De thermostaat zet een klep die in de luchttoevoer zit eerst in de warme stand.
(lucht komt dan door de rechtse APA slang die naar de uitlaat loopt)
Wanneer de motor op temp is zal de thermostaat de klep naar de koude kant draaien.
(Linker pijp die naar de voorkant van de radiator loopt.)
Mijn vraag is:
<u>De thermostaat kun je mechanisch in de koude stand zetten, ik wil weten of de thermostaat dan nog werkt.</u>
Zou een zomerstand kunnen zijn, en het lijkt erop dat de klep dan vast blijft zitten.
Bedankt alvast.
<u>Iemand op de hoogte in welke stand de thermostaat die onder het filterelement in het luchtfilter huis zit moet staan?</u>
De thermostaat zet een klep die in de luchttoevoer zit eerst in de warme stand.
(lucht komt dan door de rechtse APA slang die naar de uitlaat loopt)
Wanneer de motor op temp is zal de thermostaat de klep naar de koude kant draaien.
(Linker pijp die naar de voorkant van de radiator loopt.)
Mijn vraag is:
<u>De thermostaat kun je mechanisch in de koude stand zetten, ik wil weten of de thermostaat dan nog werkt.</u>
Zou een zomerstand kunnen zijn, en het lijkt erop dat de klep dan vast blijft zitten.
Bedankt alvast.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2009 17:28 #1241007
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Teruggezet
Heb je tekst als moderator teruggezet van vet naar gewoon ivm leeshaarheid. Succes met je vraag !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2009 23:46 #1241046
door V700 register
Een thermostaat heet een thermostaat, omdat ie al naar gelang de temperatuur iets doet, meestal schakelen.In dus geval is het geen thermostaat, maar een waselement en het principe is hetzelfde.De werking doe je te niet, als je hem vast zet in 1 stand.Dat je motor blijft lopen, is een feit, dat ie meer consumeert, gedurende de periode dat het blok nog op temperatuur moet komen, ook.
Ik begrijp niet zo goed waar je met je vraag naartoe wil, wat je wil bereiken, maar ik hoop dat je hier iets mee kunt.Ik heb bij mijn twee auto's de hele snorkel eraf gerukt, niets aan het handje, op gas, die ene liter in de maand geloof ik wel (of weet ik veel hoeveel het meerverbruik is)
Beantwoord door V700 register in topic Nee dus.
Nou, nee dus.ron volvo schreef : <u>De thermostaat kun je mechanisch in de koude stand zetten, ik wil weten of de thermostaat dan nog werkt.</u>
Een thermostaat heet een thermostaat, omdat ie al naar gelang de temperatuur iets doet, meestal schakelen.In dus geval is het geen thermostaat, maar een waselement en het principe is hetzelfde.De werking doe je te niet, als je hem vast zet in 1 stand.Dat je motor blijft lopen, is een feit, dat ie meer consumeert, gedurende de periode dat het blok nog op temperatuur moet komen, ook.
Ik begrijp niet zo goed waar je met je vraag naartoe wil, wat je wil bereiken, maar ik hoop dat je hier iets mee kunt.Ik heb bij mijn twee auto's de hele snorkel eraf gerukt, niets aan het handje, op gas, die ene liter in de maand geloof ik wel (of weet ik veel hoeveel het meerverbruik is)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2009 07:25 #1241481
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic
Baseman, bedankt voor je

Baseman, bedankt voor je reaktie.
Ik vraag me alleen nog af wat stand één is?
Ik had het klepje op de thermostaat een paar keer van stand veranderd en tijdens montage van het filter twijfelde ik in welke stand hij orgineel stond.
Staat nu in de ontspannende stand. Horizontaal.

Groet Ron.
P.S. waar kun je zien hoe je tekst erbij staat?
Baseman, bedankt voor je reaktie.
Ik vraag me alleen nog af wat stand één is?
Ik had het klepje op de thermostaat een paar keer van stand veranderd en tijdens montage van het filter twijfelde ik in welke stand hij orgineel stond.
Staat nu in de ontspannende stand. Horizontaal.

Groet Ron.
P.S. waar kun je zien hoe je tekst erbij staat?
Moderators: Jerry Stam