missende ring van injector volvo 960 bj 95 3.0 24 V
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2009 19:29 #1074986
door V700 register
missende ring van injector volvo 960 bj 95 3.0 24 V is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik was vandaag het werken beu en dacgt zal eens wat aan de 960 gaan sleutel.
Ik vond al enige tijd de trekkracht van 2000 tot 3500 toeren onder de maat.Hierop hoorde ikuit meerdere hoeken "ga op zoek naar valse lucht!"
Zo gezegd zo gedaan. Volgens mij is mijn motor nog temelijk orgineel en er zit dusgeen slangenklem op de slang die vanaf het inlaatspruitstuk naar de klep die onder de luchtbalg zit die tussen de luchtmeter en het spruitstuk zit.Gezien de leeftijd van het rubber nu zo'n 15 jaar toch maar besloten om twee verbindingen toch maar eens slangenklemmen te plaatsen. En verrek....tijdens een proefrit meer trekkracht onderin en ook het remmen is verbeterd (lijkt me logisch)..
Vervolgens van iemand de tip gekregen spuit met remmenreiniger op de rubberthules aan het inlaatspruitstuk en als er een lek is gaat de motor anders lopen.Ik merkte wat veranderingen op de eerste cilinder. Omdat er bij mij nog de knijpslangenklemmen op zitten wilde ik ze nog eens wat aanknijpen.
Dus injectoren eruit gehaald, ovrigens met wat geklooi. Nu mijn probleem: Op de eerste injector ontbreekt de kunststof borgingsring. Deze kan:
- al heel lang ontbreken- met het eruithalen in de motor gevallen zijn- met het eruithalen naast de motor gevallen zijn, maar omdat ik op het gras heb staan werken niet terug te vinden.
Ik heb met een lamp in het injectorgat in de motor proberen te kijken, maar zie ook niets.
Mijn vragen:
- Is het erg als dit deel in de motor gevallen is?- Waar is eventueel een compleet nieuwe set pakkingen voor de injectoren te krijgen- Is de volvo benzine en retour-slang die naar de injectorrail gaat te vervangen door standaard? De buitenhuls is gescheurd.
Alvast bedankt voor jullie hulp
groeten,
Milo
Ik was vandaag het werken beu en dacgt zal eens wat aan de 960 gaan sleutel.
Ik vond al enige tijd de trekkracht van 2000 tot 3500 toeren onder de maat.Hierop hoorde ikuit meerdere hoeken "ga op zoek naar valse lucht!"
Zo gezegd zo gedaan. Volgens mij is mijn motor nog temelijk orgineel en er zit dusgeen slangenklem op de slang die vanaf het inlaatspruitstuk naar de klep die onder de luchtbalg zit die tussen de luchtmeter en het spruitstuk zit.Gezien de leeftijd van het rubber nu zo'n 15 jaar toch maar besloten om twee verbindingen toch maar eens slangenklemmen te plaatsen. En verrek....tijdens een proefrit meer trekkracht onderin en ook het remmen is verbeterd (lijkt me logisch)..
Vervolgens van iemand de tip gekregen spuit met remmenreiniger op de rubberthules aan het inlaatspruitstuk en als er een lek is gaat de motor anders lopen.Ik merkte wat veranderingen op de eerste cilinder. Omdat er bij mij nog de knijpslangenklemmen op zitten wilde ik ze nog eens wat aanknijpen.
Dus injectoren eruit gehaald, ovrigens met wat geklooi. Nu mijn probleem: Op de eerste injector ontbreekt de kunststof borgingsring. Deze kan:
- al heel lang ontbreken- met het eruithalen in de motor gevallen zijn- met het eruithalen naast de motor gevallen zijn, maar omdat ik op het gras heb staan werken niet terug te vinden.
Ik heb met een lamp in het injectorgat in de motor proberen te kijken, maar zie ook niets.
Mijn vragen:
- Is het erg als dit deel in de motor gevallen is?- Waar is eventueel een compleet nieuwe set pakkingen voor de injectoren te krijgen- Is de volvo benzine en retour-slang die naar de injectorrail gaat te vervangen door standaard? De buitenhuls is gescheurd.
Alvast bedankt voor jullie hulp
groeten,
Milo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2009 19:36 #1240593
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoek
Zoek even met het vak linksboven. Iemand is er eerder al mee bezig geweest. Volgens mij nergens te krijgen.Lijkt me niet waarschijnlijk dat het door het gat in de motor gevallen is. Als het wel gevallen is, kan het kwaad. Slangen kun je ook van andere merken gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2009 19:40 #1240594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier al gekeken?
Hoi Milo,
Heb je dit draadje al gelezen? <a href="/node/23807" target="_blank">Injector monteren: pintle cap nodig, of niet?</a> Staan eventueel wat nummers bij.
Succes!
Dré
Heb je dit draadje al gelezen? <a href="/node/23807" target="_blank">Injector monteren: pintle cap nodig, of niet?</a> Staan eventueel wat nummers bij.
Succes!
Dré
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2009 20:27 #1240600
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pintle cap
Dank je voor de draadjes.
 
Het is inderdaad het bovenste vlakke ringetje, ongeveer rond 12 mm.
Schijnbaar valt er ook te leven zonder.
 
Voor wat beteeft het ringetje in de motor. Het ringetje is bros, zal dus vermorzeld worden in de cilinder, zonder vel schade aan te richten.En zal vervolgens via de uitlaatkleppen naar buiten geblazen worden.
 
tot zover bedankt
 
Milo
 
Het is inderdaad het bovenste vlakke ringetje, ongeveer rond 12 mm.
Schijnbaar valt er ook te leven zonder.
 
Voor wat beteeft het ringetje in de motor. Het ringetje is bros, zal dus vermorzeld worden in de cilinder, zonder vel schade aan te richten.En zal vervolgens via de uitlaatkleppen naar buiten geblazen worden.
 
tot zover bedankt
 
Milo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2009 21:43 #1240615
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mazzel
na het vorige berichtje toch nog even na het eten de tuin in gelopen.
Met een frisse blik in het gras gekeken, de vierkante meter waar het ringetje ongeveer gevallen kan zijn.Verhip zie ik het toch liggen. Weet ik niet of het de Franse wijn was of iets anders....
Alles is al weer teruggebouwd. Binnenkort even benzineslangetjes vervangen.
Het trekken is nog iets verbeterd, bergop gaat makkelijker in een lagere versnelling.
Nog even wat andere vragen:Weten jullie of de kabelboom die naar de bobines loopt storingsgevoelig is?Ik heb het gevoel als ik de kabelboom nabj de connectoren van de bobines beweeg, dat er wel eens een bobine uitvalt.
Voor wat betreft olieverbreuk.
Grofweg denk ik 1 liter per 1000 km. Bergaf gedurende bijna 1 km bij 4000 toeren geen walm????? Zou volgens mij wel moeten......Als ik bougie 3 en 4 eruit draai is de schroefdraad van deze bougies nat van de olie. De porseleinen huls die de bougie in gaat is gewoon wit en droog.Rondom de elektrode vindt je lichte roetvorming. De motor zweet wel wat, maar ik vind geen olieplekken onder de auto den bij afremmen laat ik ook geen oliesporen na op het wegdek.De onderzijde van de auto is gewoon droog. Wat zou dit kunnen zijn en wat zie ik over het hoofd?Boven op het klepdeksel, naast de bobines ligt wel motorolie, kan dit de bougieschacht inlopen en zo in de schroefdraad komen?
 
groeten
 
Milo
Met een frisse blik in het gras gekeken, de vierkante meter waar het ringetje ongeveer gevallen kan zijn.Verhip zie ik het toch liggen. Weet ik niet of het de Franse wijn was of iets anders....
Alles is al weer teruggebouwd. Binnenkort even benzineslangetjes vervangen.
Het trekken is nog iets verbeterd, bergop gaat makkelijker in een lagere versnelling.
Nog even wat andere vragen:Weten jullie of de kabelboom die naar de bobines loopt storingsgevoelig is?Ik heb het gevoel als ik de kabelboom nabj de connectoren van de bobines beweeg, dat er wel eens een bobine uitvalt.
Voor wat betreft olieverbreuk.
Grofweg denk ik 1 liter per 1000 km. Bergaf gedurende bijna 1 km bij 4000 toeren geen walm????? Zou volgens mij wel moeten......Als ik bougie 3 en 4 eruit draai is de schroefdraad van deze bougies nat van de olie. De porseleinen huls die de bougie in gaat is gewoon wit en droog.Rondom de elektrode vindt je lichte roetvorming. De motor zweet wel wat, maar ik vind geen olieplekken onder de auto den bij afremmen laat ik ook geen oliesporen na op het wegdek.De onderzijde van de auto is gewoon droog. Wat zou dit kunnen zijn en wat zie ik over het hoofd?Boven op het klepdeksel, naast de bobines ligt wel motorolie, kan dit de bougieschacht inlopen en zo in de schroefdraad komen?
 
groeten
 
Milo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2009 23:21 #1240624
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft er niets mee te maken...
... maar ik vroeg het me gewoon af:
Dat van die kabelboom klinkt als een eenvoudig breukje, maar zelf nooit bij de hand gehad. En olietips heb ik helaas niet voor je. Verder mooi dat het er weer inzit en succes met de rest. Maar die berg viel me gewoon op: .
Dré
Nederland, Vlaanderen, of nog verder?milo schreef : ..., bergop gaat makkelijker in een lagere versnelling. // ... Bergaf ...
Dat van die kabelboom klinkt als een eenvoudig breukje, maar zelf nooit bij de hand gehad. En olietips heb ik helaas niet voor je. Verder mooi dat het er weer inzit en succes met de rest. Maar die berg viel me gewoon op: .
Dré
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2009 23:37 #1240626
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frankrijk
Ik woon midden in Frankrijk in het centraal massief.
Als we hier al vaak andere grote volvo's tegenkomen, zijn het meestal Nederlanders.
 
groeten,
 
Milo
Als we hier al vaak andere grote volvo's tegenkomen, zijn het meestal Nederlanders.
 
groeten,
 
Milo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2009 00:30 #1240635
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk
Dat zeg ik: internet is een mooi ding. En onze auto's trouwens ook!milo schreef : ...Ik woon midden in Frankrijk in het centraal massief...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam