Slecht starten (slaat moeizaam aan bij koude start) 940 op lpg-g3 bj.1998
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2009 17:00 #1074695
door V700 register
Slecht starten (slaat moeizaam aan bij koude start) 940 op lpg-g3 bj.1998 is gemaakt door V700 register
Hoi, Ik ben al +\- 4,5 jaar in het bezit van een volvo 940 met een vialle g3 installatie van bouwjaar 1998 en ben daarnaast ook nog de trotse bezitter van een knal oranje een 245 van 1975. Ik heb echter sinds een +\- 0,5 jaar een probleem met de 940. Het duurt het soms wel tussen de 5 en 10 seconden voordat hij aanslaat als hij een paar dagen stil gestaan heeft. Het vreemde is dat hij daarna de rest van de dag gewoon goed start dus ook als hij bijvoorbeeld na de start in de ochtend weer +\- 8 uurtjes heeft niet gelopen heeft. Als hij trouwens na 5 tot 10 seconden aanslaat dan loopt hij daarna gewoon als een zonnetje en schakelt na +\- 1km ook netjes over op lpg. Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2009 18:23 #1239251
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic injector(s)
Dit verschijnsel heeft voor 99% te maken met het feit dat één of meerdere injectoren lekken. Als je gaat starten meet de ECU een (rijk) mengsel waardoor de toevoer van benzine tegen wordt gehouden. Na die 10 seconden is door het starten het gas verdwenen en spuit je computer gewoon volgens de regels de benzine in.
Dus even naar de gasboer om e.e.a. te laten controleren en zonodig te vervangen. Ik heb destijds met mijn 940 uit 1998 met Vialle LPI precies hetzelfde gehad en vervanging van de injectoren was de oplossing.
Succes, Jan.
Dus even naar de gasboer om e.e.a. te laten controleren en zonodig te vervangen. Ik heb destijds met mijn 940 uit 1998 met Vialle LPI precies hetzelfde gehad en vervanging van de injectoren was de oplossing.
Succes, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2009 18:36 #1239254
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afgesloten ruimte
Er lekt natuurlijk vloeibare LPG in het spruitstuk, net zolang totdat er geen overdruk meer is in de slangen van/naar/tussen koppelblok en injectoren. Maar een beetje vloeibare LPG geeft heel veel verdampte LPG. En het spruitstuk is een redelijk afgesloten ruimte, met de gasklep dicht.
Moderators: Jerry Stam