relais brandstofpomp
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 23:16 #1074669
door V700 register
relais brandstofpomp is gemaakt door V700 register
Hallo Volvvisten
Allereerst,ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er desondanks niet uit.
Vanmiddag stopte mijn 740 gl b230 f benz. bouwjaar 1990 ermee tijdens het rijden.
De bougie vonkt wel.
Ik heb het volgende getest.
Pomp onder de auto is doodstil als ik contact op stand twee zet.Ik hield mijn oor er tegenaan.Ik ga nog meten of er spanning op de pomp komt als ik het contact in stand twee zet.
Er is geen benzinetoevoer naar de injectorrail als ik de startmotor laat draaien.
Zekering nr. 1 is goed.
Ik vermoed dat de pomp of het relais dat de brandsofpomp laat draaien kapot is.
Ik lees overal op dit forum dat het relais zich moet bevinden onder de asbak
In Haynes 12.5 rechter kolom ,staat dat het relais mbt tot het brandstofsysteem geplaatst kan zijn in de motorruimte.
Waar precies zou ik het kunnen vinden?
Groeten en bedankt.
peter
Allereerst,ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er desondanks niet uit.
Vanmiddag stopte mijn 740 gl b230 f benz. bouwjaar 1990 ermee tijdens het rijden.
De bougie vonkt wel.
Ik heb het volgende getest.
Pomp onder de auto is doodstil als ik contact op stand twee zet.Ik hield mijn oor er tegenaan.Ik ga nog meten of er spanning op de pomp komt als ik het contact in stand twee zet.
Er is geen benzinetoevoer naar de injectorrail als ik de startmotor laat draaien.
Zekering nr. 1 is goed.
Ik vermoed dat de pomp of het relais dat de brandsofpomp laat draaien kapot is.
Ik lees overal op dit forum dat het relais zich moet bevinden onder de asbak
In Haynes 12.5 rechter kolom ,staat dat het relais mbt tot het brandstofsysteem geplaatst kan zijn in de motorruimte.
Waar precies zou ik het kunnen vinden?
Groeten en bedankt.
peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 03:02 #1239127
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aan het bouwjaar en
aan het bouwjaar en motortype te zien heeft jou auto een LH2.4 draadboom en darbij zitten de relais en zekeringen altijd achter de asbak.
je moet de asbak in de middenconsole verwijderen. Aan de onderkant van de asbak zit een lip, trek die naar voren en je kan de hele asbak compleet met inhou er zo uitpakken.
Dan kijk je tegen het zekeringen en relaispaneel aan
Neem een zaklampje en kijk diep naar achteren, als het goed is zie je links achter een langwerpig WITkleurig relais zitten. Trek die eruit.
vernieuwen is het eenvoudigst.
maar je kan 'm ook open wippen aan de contactpin zijde , vervolgens alle soldeerpunten op het printplaatje nauwkeurig doorsolderen met wat extra tin.
Dikke kans dat 'ie het dan weer prima doet. Dat is gratis dus leuker!
je moet de asbak in de middenconsole verwijderen. Aan de onderkant van de asbak zit een lip, trek die naar voren en je kan de hele asbak compleet met inhou er zo uitpakken.
Dan kijk je tegen het zekeringen en relaispaneel aan
Neem een zaklampje en kijk diep naar achteren, als het goed is zie je links achter een langwerpig WITkleurig relais zitten. Trek die eruit.
vernieuwen is het eenvoudigst.
maar je kan 'm ook open wippen aan de contactpin zijde , vervolgens alle soldeerpunten op het printplaatje nauwkeurig doorsolderen met wat extra tin.
Dikke kans dat 'ie het dan weer prima doet. Dat is gratis dus leuker!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 07:48 #1239128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijkomend
Nog een tip om er wat makklijker bij te kunnen: Haal de sigarenaanteker eruit. Wip dan het vierkante paneeltje met het ronde gat erom heen eraf. Draai de 2 schroeven die eronder zitten los en trek het hele vak eruit, linkerzijde eerst (zit aan de rechterkant vastgehaakt). Maak de stekkers aan de sigarenaansteker los. Je kunt er dan goed bij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 22:33 #1239197
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofrelais
Hallo Jan bedankt voor de tip,ik heb het relais gevonden en de soldeerverbindingen extra gesoldeerd maar helaas zonder resultaat.
Ik weet inmiddels wel dat de pomp onder de auto geen spanning krijgt.Wel staat er spanning op het contact waar het relais ingedrukt wordt.
Morgen eerst maar eens zien of ik een ander relais kan krijgen om dat te proberen.
Groeten
peter
Ik weet inmiddels wel dat de pomp onder de auto geen spanning krijgt.Wel staat er spanning op het contact waar het relais ingedrukt wordt.
Morgen eerst maar eens zien of ik een ander relais kan krijgen om dat te proberen.
Groeten
peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 22:34 #1239198
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Bedankt voor de tip Henk,ik kon er zo een stuk beter bij maar helaas nog zonder resultaat.
groeten
peter
groeten
peter
Moderators: Jerry Stam