stilvallen 760 gle 1984
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 15:13 #1074351
door V700 register
stilvallen 760 gle 1984 is gemaakt door V700 register
Hoi,
In de meivakantie de caravan aangekoppeld en nar Frankrijk. 3 maal is de auto op de snelweg plotseling stilgevallen en was starten niet mogelijk. Na komst ANWB met klemmen op de accu kon ik starten. Wel deden mijn lampen en ruitenwissers het.
Mijn vragen zijn:
1. heb ik een accuprobleem?2. Is het de dynamo?3. komt het door de caravan, doordat de koelkast een behoorlijke verbruiker is?4. Heeft het niet kunnen starten na het stilvallen met de startmotor te maken?
De auto is met de ambulance teruggebracht.
Groeten,
Ozzy
In de meivakantie de caravan aangekoppeld en nar Frankrijk. 3 maal is de auto op de snelweg plotseling stilgevallen en was starten niet mogelijk. Na komst ANWB met klemmen op de accu kon ik starten. Wel deden mijn lampen en ruitenwissers het.
Mijn vragen zijn:
1. heb ik een accuprobleem?2. Is het de dynamo?3. komt het door de caravan, doordat de koelkast een behoorlijke verbruiker is?4. Heeft het niet kunnen starten na het stilvallen met de startmotor te maken?
De auto is met de ambulance teruggebracht.
Groeten,
Ozzy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 15:30 #1237768
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic eerste indruk
Hoi Ozzy,

ik spreek niet uit ervaring maar mijn eerste indruk is:

De combinatie van caravan (koelkast ed.) én auto vraagt meer spanning dan de accu en dynamo leveren kunnen. Gaat je accu lampje ook branden vlak voordat hij stilvalt? Als de caravan er niet achter hangt, heb je het probleem dan ook?
De accu is laat we zeggen 65Ah, de dynamo laad 45Ah, de combinatie vraag bv. 100Ah (licht, koelkast ed.)..... tja, dan kom je na een tijdje uit op minder dan 0.
Misschien dat anderen hier ook een visie op hebben?

Succes ermee!

Gulle Groet,

ik spreek niet uit ervaring maar mijn eerste indruk is:

De combinatie van caravan (koelkast ed.) én auto vraagt meer spanning dan de accu en dynamo leveren kunnen. Gaat je accu lampje ook branden vlak voordat hij stilvalt? Als de caravan er niet achter hangt, heb je het probleem dan ook?
De accu is laat we zeggen 65Ah, de dynamo laad 45Ah, de combinatie vraag bv. 100Ah (licht, koelkast ed.)..... tja, dan kom je na een tijdje uit op minder dan 0.
Misschien dat anderen hier ook een visie op hebben?

Succes ermee!

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 16:01 #1237769
door V700 register
Normaal zou je ergens rond de 500 watt verlichting moeten hebben, dat moet makkelijk lukken.Overgangsweerstand op de trekhaak contactdoos of een slechte massaverbinding misschien? Kapotte spanningsregelaar?Meten is weten.
Beantwoord door V700 register in topic Beetje flinke koelkast.
Uitsluiten kun je natuurlijk op afstand niets, maar 100Ah, betekent op 12 volt dus grofweg wel 1200 watt.Verlichting op mijn auto, alles aan, is rond de 850 watt, maar dan heb je het ook echt wel gehad.74Ah accu trekt dat wel, met 100A dynamo.Miquelangelo1969 schreef : De accu is laat we zeggen 65Ah, de dynamo laad 45Ah, de combinatie vraag bv. 100Ah (licht, koelkast ed.)
Normaal zou je ergens rond de 500 watt verlichting moeten hebben, dat moet makkelijk lukken.Overgangsweerstand op de trekhaak contactdoos of een slechte massaverbinding misschien? Kapotte spanningsregelaar?Meten is weten.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 16:15 #1237770
door Miquel Engelen (GAST)
Hoi Bas,

uiteraard heb je in jou berekening een punt, maar niet elke dynamo laadt 100Ah, standaard is volgens mij 65Ah.
En er zit ook niet altijd standaard een 74Ah accu in onze bakstenen.
Verlichting is al 850Watt.... tel daar een beetje 12V koelkast bij op..... Misschien ook nog wat slechte verbindingen.... Gaat hard dan hoor...
Maar wat je zegt, zonder exate cijfer blijft het koffiedik kijken.

GG,

Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic mee eens
 Baseman schreef :
Uitsluiten kun je natuurlijk op afstand niets, maar 100Ah, betekent op 12 volt dus grofweg wel 1200 watt.Verlichting op mijn auto, alles aan, is rond de 850 watt, maar dan heb je het ook echt wel gehad.74Ah accu trekt dat wel, met 100A dynamo.Miquelangelo1969 schreef : De accu is laat we zeggen 65Ah, de dynamo laad 45Ah, de combinatie vraag bv. 100Ah (licht, koelkast ed.)
Hoi Bas,

uiteraard heb je in jou berekening een punt, maar niet elke dynamo laadt 100Ah, standaard is volgens mij 65Ah.
En er zit ook niet altijd standaard een 74Ah accu in onze bakstenen.
Verlichting is al 850Watt.... tel daar een beetje 12V koelkast bij op..... Misschien ook nog wat slechte verbindingen.... Gaat hard dan hoor...
Maar wat je zegt, zonder exate cijfer blijft het koffiedik kijken.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 17:34 #1237771
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 55ah
Wat mij opviel toen Slurpje in m,n leven kwam was dat er een erge zielige accu in zat van 55Ah.Tijdens korte ritjes in en om het dorp in de wintermaanden was het dan ook snel gebeurd met de accu.Je rijdt met licht op achterruitverwarming aan a.c.c op warm,tja dan is de accu zo leeg
Daarna is er er een 74Ah. accu in gegaan en dat is echt een vooruitgang Slurpje heeft mij daarna niet meer in de "steek"gelaten.
Conclusie: De oer 760 is gewoon met een te kleine accu uitgerust.!!!
P.s
"onze "dynamo laad met 70Ah.en 980Watt.

Conclusie: De oer 760 is gewoon met een te kleine accu uitgerust.!!!
P.s
"onze "dynamo laad met 70Ah.en 980Watt.

Moderators: Jerry Stam