slecht toerental
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2009 21:51 #1074341
door V700 register
slecht toerental is gemaakt door V700 register
wie kan mij helpen
Ik heb een 740 turbo intercouler. de laaste weken draai het stationaar toerental tussen de 1000 en 2500 toeren, dit is niet te regelen.
Alleen als ik de lucht inlaat van de luchtklep CIS dichtknijp met een klem kan ik de toeren weer terug brengen. Als ik er dan weer mee ga rijden verbrand die olie en ruik ik verbrande olie heeft die eerder nooit gedaan.
Nieuwe luchtklep geplaats geen verandering.
wie heeft hier ervaring mee.
Motor blok nr B 200 ET.

Ik weet het niet meer.
Ik heb een 740 turbo intercouler. de laaste weken draai het stationaar toerental tussen de 1000 en 2500 toeren, dit is niet te regelen.
Alleen als ik de lucht inlaat van de luchtklep CIS dichtknijp met een klem kan ik de toeren weer terug brengen. Als ik er dan weer mee ga rijden verbrand die olie en ruik ik verbrande olie heeft die eerder nooit gedaan.
Nieuwe luchtklep geplaats geen verandering.
wie heeft hier ervaring mee.
Motor blok nr B 200 ET.

Ik weet het niet meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2009 22:12 #1237705
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic weet niet
Als je "alles" hebt schoongemaakt moet het voor de techneuten onder ons geen probleem zijn om dit probleempje te tackelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2009 22:33 #1237712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slang niet gescheurd ?
Je hebt geen gescheurde slangen rond de CISklep waardoor je valse lucht aanzuigt ? Of losse slangen rond de carterventilatie/vlamdover in de carterventilatie ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 19:22 #1237780
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic b200ET
weet het niet, maar als ik zo zie in de post van de TS heeft hij het over een CIS klep en een B200ET volgens mij klopt dat niet bijelkaar.... Maar Valse lucht zou zomaar kunnen. Maar dan zou je bij een turbo dus ook boost moeten verliezen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2009 12:18 #1237837
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Combinatie verbrande olie ruiken en Cisklep
klinkt mij héél bekend in de oren. Kompleet dichtgekoekte vlamdover in de slang boven/naar carterventilatie. Gevolg: een koffiekopje oliedrab in de dikke luchtslang en in de cis- en gasklep. Deze mechaniekjes kunnen dan absoluut niet meer soepel draaien.
suc6 met je speurtocht
suc6 met je speurtocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2009 15:12 #1238198
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen resultaat
Ik heb alles schoongemaakt.
Er zat alleen een scheur in de slang tussen de turbo en de intercooler.
Daar wordt een nieuwe voor geleverd. zit alleen een levrtijd op.
ik heb de huidige slang dichtgemaakt met tape. zuigt geen valse lucht meer aan.
Ik kan het toeren tal alleen nog regelen als ik de CIS slang met een klem dicht zet dan draait de motor 500 trm.
IK ben alleen nog benieuwd wie weet waar de bedrading van de gasklep regelaar naar toeloopt.
volgens mij kan het daar alleen nog aanliggen. ik wil deze doormeten maar weet niet waar die naar toeloopt,

wie heeft er ervaring mee.

groetjes wouter jurriens
Er zat alleen een scheur in de slang tussen de turbo en de intercooler.
Daar wordt een nieuwe voor geleverd. zit alleen een levrtijd op.
ik heb de huidige slang dichtgemaakt met tape. zuigt geen valse lucht meer aan.
Ik kan het toeren tal alleen nog regelen als ik de CIS slang met een klem dicht zet dan draait de motor 500 trm.
IK ben alleen nog benieuwd wie weet waar de bedrading van de gasklep regelaar naar toeloopt.
volgens mij kan het daar alleen nog aanliggen. ik wil deze doormeten maar weet niet waar die naar toeloopt,

wie heeft er ervaring mee.

groetjes wouter jurriens
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2009 15:17 #1238199
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naar de ECU
Vanaf de CIS klep zal een kabel naar de ECU lopen. Ben alleen bang dat die in de kabelboom onder het inlaatspruitstuk verdwijnt, waar je er erg lastig bij kunt. ECU zit aan passagierzijde vlak voor de A-stijl.
Moderators: Jerry Stam