B230F in boot ???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2009 17:50 #1074309
door V700 register
B230F in boot ??? is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Stel je hebt een B230F motor en een boot.
Hoe moeilijk is het om deze samen te brengen kwa elektronica gedeelte ?of met andere woorden, met hoe weinig elektronica blijft de motor goed lopen, wat is hiervoor allemaal nodig ?
alle info is welkom uiteraard
Stel je hebt een B230F motor en een boot.
Hoe moeilijk is het om deze samen te brengen kwa elektronica gedeelte ?of met andere woorden, met hoe weinig elektronica blijft de motor goed lopen, wat is hiervoor allemaal nodig ?
alle info is welkom uiteraard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-05-2009 17:52 #1237578
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic er zijn B230F blokken
er zijn B230F blokken (penta) blokken die in boten geleverd werden. een kabelboom daarvan zou moeten werken
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2009 17:55 #1237580
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou hem ombouwen naar
Ik zou hem ombouwen naar 230k
Groet,
 
Paul
Groet,
 
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2009 17:57 #1237582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wellicht
Denk dat je het volgende nodig hebt:
- ontstekingscomputer- ECU- de normale sensoren (koelwater temperatuur, BDP sensor, knocksensor als een B230F die heeft)- iets wat voor het lambdasignaal zorgt. Mogelijk kun je hier voor een lambda simulator gebruiken die normaal in LPG installaties gebruikt wordt ? Zonder lambdasignaal gaat hij niet lekker lopen denk ik.Denk trouwens wel even aan de koeling. Zoals Boris aangeeft zijn er penta blokken geleverd, waarin oa ook het uitlaatspruitstuk anders (geschikt voor waterkoeling) is.
- ontstekingscomputer- ECU- de normale sensoren (koelwater temperatuur, BDP sensor, knocksensor als een B230F die heeft)- iets wat voor het lambdasignaal zorgt. Mogelijk kun je hier voor een lambda simulator gebruiken die normaal in LPG installaties gebruikt wordt ? Zonder lambdasignaal gaat hij niet lekker lopen denk ik.Denk trouwens wel even aan de koeling. Zoals Boris aangeeft zijn er penta blokken geleverd, waarin oa ook het uitlaatspruitstuk anders (geschikt voor waterkoeling) is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2009 17:59 #1237583
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :P
motoren lopen prima zonder lambda meter, dat uit ervaring 
stel dat ik nou ook nog een B230K heb liggen, gaat dat een stuk makkelijker ??

stel dat ik nou ook nog een B230K heb liggen, gaat dat een stuk makkelijker ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2009 19:03 #1237592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neem een kableboom voor een
Neem een kableboom voor een 240 met B230F. die is seperaat van de auto. Paar draden aansluiten, computers inpluggen en starten.
En lambdasensor toch echt wel gebruiken...
Een B230K... bah
En lambdasensor toch echt wel gebruiken...
Een B230K... bah

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2009 20:28 #1237672
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic /
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 13:01 #1237763
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic van ruilen komt huilen....
 
ik heb een B230F en een B230K, en een B230FK maar die moet nog doen waar die oorspronkelijk voor gebouwt is.dus ik vind het wel goed zo
ik heb een B230F en een B230K, en een B230FK maar die moet nog doen waar die oorspronkelijk voor gebouwt is.dus ik vind het wel goed zo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 19:09 #1237778
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou
een diesel overwegen.. Maar ja, de keuze is aan jou. Peut kost erg veel geld, diesel valt nog mee en volgens mij mag je rode diesel gebruiken voor de scheepvaart?? Het vraagt behoorlijk veel brandstof en een ouderwetse diesel is veel betrouwbaarder, start altijd en geen problemen met: hij loopt onregelmatig, wil niet starten, bovenin geen power, loopt op 3 of 5 poten enz. Sla deze site er maar eens op na. Alle problemen zijn rond benzine motoren... Desnoods een turbo diesel gebruiken als je power tekort komt. Eentje uit een oude 250 of 300 van Mercedes of zo. Wel de spoed van de schroef er op aanpassen vanwege het hoge toerental van motoren uit auto's. Of een Perkins opsnorren, maar daar zal je wel voor moeten betalen omdat.... ze altijd lopen
Ik zou het niet doen en ergens een diesel opzoeken. Je kunt ook ergens op internet een oude Buick diesel of zo uit de jaren 80 opsnorren. Deze hadden een V8 diesel. Veel cubic inches, weinig pk's, rond de 100 maar veel koppel. Niet super betrouwbaar als de EU diesels van MB, je moet er wat aan werken (meestal de klepstelen die beetje vastzitten, revisie schijnt gemakkelijk te zijn bij die motoren. Super eenvoudige low-end techniek). Starten doen ze wel, ook op 7 of 6 cilinders. Weet ik van een vriend van mij die die motoren gebruikt voor zijn boot. Verstuivers en kleppen reviseren/gangbaar maken en ze starten en lopen weer altijd goed, al komt de boel onder water te staan.
Robert
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 19:19 #1237779
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is best lastig
Vergeet niet dat je geen rijwind hebt. Je dient ook de motor zodanig om te bouwen zodat je een goed werkende koeling hebt. Dat kan best nog wel eens tegenvallen..
Diesel is beter in een boot omdat die beter tegen vocht kunnen en er eigenlijk geen ontploffingsgevaar is, de electronica is minimaal. Bij benzine zul je ook aan een afzuiging moeten denken om de dampen weg te krijgen. De carburatorversie werkt natuulijk met stukken minder electronica dan de injectie met lambda
groeten Rudiger, die best benieuwd is naar het eindresultaat
Diesel is beter in een boot omdat die beter tegen vocht kunnen en er eigenlijk geen ontploffingsgevaar is, de electronica is minimaal. Bij benzine zul je ook aan een afzuiging moeten denken om de dampen weg te krijgen. De carburatorversie werkt natuulijk met stukken minder electronica dan de injectie met lambda
groeten Rudiger, die best benieuwd is naar het eindresultaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam