Slecht stationair lopen en wit uitgeslagen bogies
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2009 20:50 #1074261
door V700 register
Slecht stationair lopen en wit uitgeslagen bogies is gemaakt door V700 register
Helaas loopt mijn B28E motor zeer slecht stationair.
Nu vindt ik het raar dat ineens mijn bogies daarbij ook nog eens wit zijn.
Ik vermoed dat er iets met de luchtstroomregeling aan de hand is.
Heeft iemand hierervaring mee?
Ik rij op gas en de motor vertoont de zelfde simptonen op bezine. (Daarom sluit ik de brandstoftoevoersysteem uit.
Ik zie graag reacties, en ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen!
Nu vindt ik het raar dat ineens mijn bogies daarbij ook nog eens wit zijn.
Ik vermoed dat er iets met de luchtstroomregeling aan de hand is.
Heeft iemand hierervaring mee?
Ik rij op gas en de motor vertoont de zelfde simptonen op bezine. (Daarom sluit ik de brandstoftoevoersysteem uit.
Ik zie graag reacties, en ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2009 21:21 #1237340
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic arm?
is het niet bij wit uitgeslagen bougie's dat de motor te arm is afgesteld? of de onsteking te vroeg is afgesteld?
groet, bas
groet, bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2009 21:37 #1237344
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe
Is het het de koelvloeistof....?
Wat is de kleur van de olie?
Ontsteking moet op 10° graden staan en deze moet je afstellen met de vacuumslag er af !

Een witte bougie in meestal het gevolg van oververhitting. Indien dit niet wordt nagezien, resulteert dit vroeg of laat in een defecte motor. Oorzaken hiervoor kunnen zijn:- Verkeerde warmtegraad van de bougie- Te laag octaangehalte van de bougies- Verkeerd ontstekingsmoment- Te arm mengsel- Te weinig koeling van de motor, of te laag oliepeil- Cilinderkoppakking kapot of niet dicht

Wat is de kleur van de olie?
Ontsteking moet op 10° graden staan en deze moet je afstellen met de vacuumslag er af !

Een witte bougie in meestal het gevolg van oververhitting. Indien dit niet wordt nagezien, resulteert dit vroeg of laat in een defecte motor. Oorzaken hiervoor kunnen zijn:- Verkeerde warmtegraad van de bougie- Te laag octaangehalte van de bougies- Verkeerd ontstekingsmoment- Te arm mengsel- Te weinig koeling van de motor, of te laag oliepeil- Cilinderkoppakking kapot of niet dicht

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2009 22:48 #1237357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelvloeistof niveau is
Koelvloeistof niveau is oke.
Morgen zal ik naar de kleur van de olie kijken. Wat kan je eruit concluderen bij welke kleur?
Ik heb mijn bogies wel vervangen ja. De code kwam met de vorige overeen er stond alleen een extra S achter.
Waar die voor staat geen idee(merk NGK).
Waaruit kan ik opmaken of de cilinderkoppakking eruit ligt?
Hoe mijn ontsteking is..geen idee. De moeite waar om naar te kijken.

Het is een lastig probleem het ontstond na dat ik twee maanden met de auto intensief gereden heb. Daarvoor heeft de auto ongeveer 1000 km per jaar gereden(15 jaar lang).
BIj aankoop heb ik er gas in laten plaatsen, de motor liep toen echt als een zonnetje.
Inmiddels inlaatpakkingen, boegiekabels, boegies en verdelerkap vervangen maar het probleem blijft zich voordoen.(de motor heeft even op een cilinder minder gelopen maar na vervangen van de boegiekabels was dat over)
Ik hoor wel eens zo iets als de temeratuursensor kapot kan zijn. Hoe kan ik dit controleren? Wat voor waarden moet ik uitlezen?
Als ik trouwens de connector losmaak van de luchtregelklep merk ik dit niet aan mn motor. Kan deze soms kapot zijn. Hoe moet je zoiets meten?
Kan ik dit uitlezen uit die regelunit?? Ik zie graag reacties!

Morgen zal ik naar de kleur van de olie kijken. Wat kan je eruit concluderen bij welke kleur?
Ik heb mijn bogies wel vervangen ja. De code kwam met de vorige overeen er stond alleen een extra S achter.
Waar die voor staat geen idee(merk NGK).
Waaruit kan ik opmaken of de cilinderkoppakking eruit ligt?
Hoe mijn ontsteking is..geen idee. De moeite waar om naar te kijken.

Het is een lastig probleem het ontstond na dat ik twee maanden met de auto intensief gereden heb. Daarvoor heeft de auto ongeveer 1000 km per jaar gereden(15 jaar lang).
BIj aankoop heb ik er gas in laten plaatsen, de motor liep toen echt als een zonnetje.
Inmiddels inlaatpakkingen, boegiekabels, boegies en verdelerkap vervangen maar het probleem blijft zich voordoen.(de motor heeft even op een cilinder minder gelopen maar na vervangen van de boegiekabels was dat over)
Ik hoor wel eens zo iets als de temeratuursensor kapot kan zijn. Hoe kan ik dit controleren? Wat voor waarden moet ik uitlezen?
Als ik trouwens de connector losmaak van de luchtregelklep merk ik dit niet aan mn motor. Kan deze soms kapot zijn. Hoe moet je zoiets meten?
Kan ik dit uitlezen uit die regelunit?? Ik zie graag reacties!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2009 23:01 #1237359
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als je geen koelwater in de
als je geen koelwater in de olie hebt (mayonaise aan de dipstick en onder de vuldop = lekke koppakking. Bij een V6 is het dan aan de bougies van de betreffende cilinderbank vaak wel te zien welke koppakking kapot is.)
en je hebt het fenomeen bij gebruik van beide brandstoffen dan moet je eens heel intensief op zoek naar valse lucht aanzuiging (= lek in het inlaattraject)
Hiervoor moet je alle slangen en overgangen waar lucht doorgaat (spruitstuk naar kop) controleren op lekkage. Doe dit met draaiende motor, spray wat remmenreiniger op alle overgangen tussen kop(pen) en spruitstuk. Gaat het toerental na een spuitje tijdelijk omhoog?! Zo ja, lek gevonden. Zo nee, geen lek.
Controleer alle slangen en slangaansluitingen nauwkeurig op lekkage (scheuren zijn soms lastig zichtbaar, zeker in harmonica delen van een slang)
Door aanzuigen van valse lucht wordt het mengsel te arm en krijgt de motor de neiging tot afslaan en de bougies zijn dan inderdaad spierwit.

en je hebt het fenomeen bij gebruik van beide brandstoffen dan moet je eens heel intensief op zoek naar valse lucht aanzuiging (= lek in het inlaattraject)
Hiervoor moet je alle slangen en overgangen waar lucht doorgaat (spruitstuk naar kop) controleren op lekkage. Doe dit met draaiende motor, spray wat remmenreiniger op alle overgangen tussen kop(pen) en spruitstuk. Gaat het toerental na een spuitje tijdelijk omhoog?! Zo ja, lek gevonden. Zo nee, geen lek.
Controleer alle slangen en slangaansluitingen nauwkeurig op lekkage (scheuren zijn soms lastig zichtbaar, zeker in harmonica delen van een slang)
Door aanzuigen van valse lucht wordt het mengsel te arm en krijgt de motor de neiging tot afslaan en de bougies zijn dan inderdaad spierwit.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2009 23:02 #1237360
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic arm
loopt ie dan niet gewoon te arm op gas??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 13:15 #1237380
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic IK zal mijn
IK zal mijn luchtaanvoersysteem controleren. Zelf verdenk ik de lucthtcontroleklep. Ald deze niet regelt is de luchtbrandstofverhouding altijd verkeerd. Ik zal deze vandaag of morgen demonteren om te kijken of de klep normaal geopend of normaal gesloten is. Bij normaal gesloten kan het niet liggen aan de klep, want dan krijgen de cilinders geen lucht via deze klep.
De motor heeft 2000 km perfect op gas gelopen na deze kilometers waren de bogies mooi koffiebruin. Dus het zal niet aan te arm afgestelde gasinstallatie liggen.

De motor heeft 2000 km perfect op gas gelopen na deze kilometers waren de bogies mooi koffiebruin. Dus het zal niet aan te arm afgestelde gasinstallatie liggen.

Moderators: Jerry Stam