Kleppenstellen. Wat heb ik nodig

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 21:01 #1073911 door Peter van Luijk
Kleppenstellen. Wat heb ik nodig is gemaakt door Peter van Luijk
Ik rijd dus en 740 2.0i 8kleppen model 91.

Wil dit binnenkort onder begeleiding gaan doen, maar wel voorbereiden.
Heb ik van die te verwisselen schijfjes? Waar haal ik geschikte voelmaatjes en hoe wissel ik die plaatjes. En heb ik dus een beuk van die plaatjes nodig om te passen of hoe werkt dit. 
Gaarne uw uitleg.
Moet ik dan ook mijn dekselpakking vervangen, of kan ik de oude (2mnd oud) er weer gewoon tussen leggen?

Dank alvast weer voor uw reacties,
Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 21:18 #1235839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja,

Petervanluijk_740-1992 schreef : Heb ik van die te verwisselen schijfjes?

Ja.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Waar haal ik geschikte voelmaatjes

Bij de betere auto onderdelenzaak. Brezan of zo.

Petervanluijk_740-1992 schreef : en hoe wissel ik die plaatjes.

Met een speciale kleppenlichter of pers die de bussen waarin de kleppen liggen naar beneden duwt. Kun je bij Volvo bestellen denk ik en zal waarschijnlijk niet duur zijn. Of misschien is er bij Brezan iets te krijgen? Weet niet.

Petervanluijk_740-1992 schreef : En heb ik dus een beuk van die plaatjes nodig om te passen

Ja, je dient de beschikking te hebben over een beautycase vulplaatjes Soms worden ze aangeboden op marktplaats.

Petervanluijk_740-1992 schreef : of hoe werkt dit

Opmeten van de dikte van het oude plaatje met een goede schuifmaat of micrometer. Schuifmaat gaat ook.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Moet ik dan ook mijn dekselpakking vervangen, of kan ik de oude (2mnd oud) er weer gewoon tussen leggen?

Oude kan wel gebruikt worden in dit geval.
Het is zelf te doen mits in bezit van de beautycase en speciaal gereedschap om de cups/geleide bussen waarin de plaatjes liggen naar beneden te duwen. Je dient dus iemand te vinden die over de beautycase beschikt. De klus zelf is niet moeilijk, maar dat weet je behulpzame begeleider wel.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 21:27 #1235841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd,
waar gaat het mis met de "quotes"
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 21:37 #1235842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen uit Vaassen
Hoi Peter, Je kunt bij Timen Smit een kleplichter tooltje kopen en via hem ook andere plaatjes bestellen en wellicht ook inruilen. 24 uurs service :-) Hij heeft er ook een handleiding bij. Worddoc zie: <a href=" home.kpn.nl/smit9315/klepstelplaatjes%20...c.%20kleplichter.doc "> home.kpn.nl/smit9315/klepstelplaatjes%20...c.%20kleplichter.doc . Zijn gebruikersnaam op dit forum is wp001. Email Timen.smit-Apestaart-planet.nlSucces!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC