octaangetal, lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 11:53 #1073840
door V700 register
octaangetal, lpg is gemaakt door V700 register
Beste forumbezoeker,

In de gebruikershandleiding staat voor het octaangetaal 97 voor de Volvo 760 GLE met B28E (geen katalysator) motor. Dat dateert uit '82. Kan ik normale benzine tanken? Is er verschil tussen 95 octaan van nu en de pakbeet 25 jaar terug?
Wat is een goede gasinstallatie? Mijn Volvodealer uit Berkel raadde het mij af lpg.
Vriendelijke groet

Th. Heyman

In de gebruikershandleiding staat voor het octaangetaal 97 voor de Volvo 760 GLE met B28E (geen katalysator) motor. Dat dateert uit '82. Kan ik normale benzine tanken? Is er verschil tussen 95 octaan van nu en de pakbeet 25 jaar terug?
Wat is een goede gasinstallatie? Mijn Volvodealer uit Berkel raadde het mij af lpg.
Vriendelijke groet

Th. Heyman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 18:49 #1235507
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic RON 98.
Benzine met een octaangehalte van 98 is het beste voor je 760. Daar loopt de motor het beste op. Is i.i.g. mijn ervaring met mijn 760 GLE uit 1983.
Voor LPG advies moet je bij Robert van Muijen zijn. Hij heeft langere tijd met de V6 op gas gereden en kan je er alles over vertellen.
Groeten, Jan.
Voor LPG advies moet je bij Robert van Muijen zijn. Hij heeft langere tijd met de V6 op gas gereden en kan je er alles over vertellen.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2009 15:45 #1235559
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede LPG-boer
Ik heb mijn installatie (heb ook een B280) laten inbouwen bij van Orsouw in Eindhoven. Zowel in de bagageruimte als buiten de auto is niet te zien dat er LPG in zit. Tevens loopt de motor er prima op. Van Orsouw heeft voor alle Volvo-motoren kant-en-klare installaties in huis. Ben er erg enthousiast over!

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2009 18:58 #1235579
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic EENS!
Ook ik heb hele goede ervaringen met de gebr. van Orsouw. De dampgasinstallatie in mijn s90 is door hen ingebouwd in 2005. En toen na 1,5 jaar er iets met de injectoren was, werden deze kostenloos door hen vervangen zonder moeilijk te doen. Prima service! In mijn MB 280se uit 1974 zit sinds 2001 een gasinstallatie van de gebr. en die functioneert nog steeds perfect. Nooit iets aan gehad. En de 230 MB uit het verleden heeft het altijd tadeloos gedaan op een installatie van de gebroeders van Orsouw.
Dus ook wat mij betreft al jarenlang een aanrader.
Groeten, Jan.
Dus ook wat mij betreft al jarenlang een aanrader.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2009 15:46 #1235636
door V700 register
Bij een B280 uit 1988 staat 95 vermeld ......
Beantwoord door V700 register in topic BJ
 Thomas Heyman schreef : Beste forumbezoeker,
In de gebruikershandleiding staat voor het octaangetaal 97 voor de Volvo 760 GLE met B28E
Bij een B280 uit 1988 staat 95 vermeld ......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2009 22:17 #1235666
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Thomas,
De V6 rijdt heel goed op LPG, zelfs met een G2 gas installatie. Nooit geen backfires, kleppen wel regelmatig 20-35.000km bijstellen en aan de ruime kant. Dan lopen ze echt heel goed. Ik weet niet waar de garagist zijn theorie op baseert. De PRV motoren doen het uitsekend op LPG. Bougies zijn ook belangrijk als je op LPG rijdt. Regelmatig vervangen, 20.000km. LPG onsteekt wat moeilijker dan benzine. Heb al tonnen gereden op LPG met de V6's en geen centje pijn gehad. De installatie was altijd een G2 dus met ringmixer, geen injectie. De installaties betroffen een Vialle.
Robert
De V6 rijdt heel goed op LPG, zelfs met een G2 gas installatie. Nooit geen backfires, kleppen wel regelmatig 20-35.000km bijstellen en aan de ruime kant. Dan lopen ze echt heel goed. Ik weet niet waar de garagist zijn theorie op baseert. De PRV motoren doen het uitsekend op LPG. Bougies zijn ook belangrijk als je op LPG rijdt. Regelmatig vervangen, 20.000km. LPG onsteekt wat moeilijker dan benzine. Heb al tonnen gereden op LPG met de V6's en geen centje pijn gehad. De installatie was altijd een G2 dus met ringmixer, geen injectie. De installaties betroffen een Vialle.
Robert
Moderators: Jerry Stam