Een hikkende b230f bij constante snelheid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 22:00 #1073767 door V700 register
Een hikkende b230f bij constante snelheid is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb reeds een jaar een prachtige volvo 740 gl, de auto reed goed totdat ik vrij plots last kreeg van een vreemd gedragende motor. Bij het rijden op constante snelheid, 50 of 80 km/h, hikt de motor af en toe, te vergelijken met alsof de rem ietsjes wordt aangeraakt. De auto start prima en bij het acceleren zelden last van een stotende motor. Sindsdien heb ik zelf het volgende geprobeerd:
-CIS klep gereinigd met remmenreiniger en daarna gevet met WD40
-Gasklep schoongemaakt
-Nieuwe verdelerkap en rotor
Het mocht niet baten. Morgen wil ik de carterontluchting nakijken en tevens checken op valse lucht. Zijn er leden die bekendt zijn met dit euvel? en mogelijk wat ideeën kunnen aandragen? Ik kan geen foutcodes uitlezen met mijn ECU geloof ik en ik zou graag de staat van de lamba-sonde willen analyseren, zijn hier trucjes voor.
Gr. Jasper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2009 22:34 #1235153 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Hikken komt me bekend voor
Hikken komt me bekend voor van een lekkende brandstofdrukregelaar bij het rijden op LPG, soort huppeltje. Zit voorop de benzinerail, een klein tonnetje, met een benzineretourslang achterop en een dun vacuumslangetje ri. inlaat voorop. Als je benzine ruikt in dat vacuumslangetje is het mis (daarlangs komt af en toe extra benzine de motor in).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2009 21:57 #1235313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OPGELOST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hallo,
Probleem is opgelost!! er bleek een bougie, nr 1, los te zitten waardoor de bougiekabel bij het stekkerdeel verbrandt was. Quick fix, kabel ietsjes inkorten en netjes de stekker gemonteerd en voila, hij loopt weer als een tiet!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC