Stand turbodrukmeter HPT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2009 20:45 #1073763
door V700 register
Stand turbodrukmeter HPT is gemaakt door V700 register
Hallo mederollers,
Ik let de laatste tijd eens wat meer op de turbodrukmeter en bij stevig accelereren (volgas, toerental rond de 3000) dan staat de turbodrukmeter op hooguit 1/3 van de witte schaal dus na het midden.
Nu ken ik de schaalverdeling niet maar ik kan mij herrinneren dat hij ooit wel hoger heeft gestaan bij vlot acceleren. Ik rijd niet vaak met de auto en al helemaal niet snel.
Auto trekt prima, maakt geen rare bijgeluiden en verbruikt nauwelijks olie.
Hoe staat de turbodruk meter bij die van jullie en hoe is de schaalverdeling van de meter? Bij de HPT moet de turbodruk max 0,65 bar zijn geloof ik.
Groet,
Paul
944 m1998 HPT B230FT
Ik let de laatste tijd eens wat meer op de turbodrukmeter en bij stevig accelereren (volgas, toerental rond de 3000) dan staat de turbodrukmeter op hooguit 1/3 van de witte schaal dus na het midden.
Nu ken ik de schaalverdeling niet maar ik kan mij herrinneren dat hij ooit wel hoger heeft gestaan bij vlot acceleren. Ik rijd niet vaak met de auto en al helemaal niet snel.
Auto trekt prima, maakt geen rare bijgeluiden en verbruikt nauwelijks olie.
Hoe staat de turbodruk meter bij die van jullie en hoe is de schaalverdeling van de meter? Bij de HPT moet de turbodruk max 0,65 bar zijn geloof ik.
Groet,
Paul
944 m1998 HPT B230FT
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2009 21:01 #1235136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic naar rechts of naar links
afhankelijk van je gaspedaalstand moet ie meer naar rechts staan.
Als hij niet verder komt dan recht omhoog kan het het zijn dat je intercooler lek is.
Als hij in het gele vlak komt (dus verder naar rechts)maar niet zo ver, dan kan het ook een vast zittende wastegate zijn.
zeker met een HPT moet je bij Volgas (met evt Kickdown) echt wel op zijn max kunnen komen.
Als hij niet verder komt dan recht omhoog kan het het zijn dat je intercooler lek is.
Als hij in het gele vlak komt (dus verder naar rechts)maar niet zo ver, dan kan het ook een vast zittende wastegate zijn.
zeker met een HPT moet je bij Volgas (met evt Kickdown) echt wel op zijn max kunnen komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2009 22:03 #1235145
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm
Een 940 HPT heeft geen geel vlak Jeroen, alleen een zwart gedeelte en een wit gedeelte. Volgens mij kwam ie bij mij - wel maar een B200FT - tot iets meer dan de helft van het witte gedeelte. Standaard. Nu weet ik t niet meer, de Vacuümslang zit nu aan een aftermarket turbodrukmeter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2009 22:06 #1235146
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb net even alles bekeken,
Heb net even alles bekeken, slangen zijn dicht, membraan is goed en de veer is nog mooi strak. Auto trekt verder prima dus het zal wel zo horen. Bij hogere toerentallen komt hij tot iets voor de helft van het witte vlak.
Groet,
Paul
Groet,
Paul
Moderators: Jerry Stam