hoge piep
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2009 22:29 #1073353
door John Dutman
hoge piep is gemaakt door John Dutman
Als ik start dan piept het een paar keer onder de motorkap. alle snaren met talkpoeder bewerkt maar die zijn het niet. na een minuut of 5 rijden af en toe nog eens een piep, als de motor warm is nergens last van. Het is een hele hoge pieptoon, kan dit de waterpomp zijn??? En is dit gevaarlijk om mee door te rijden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2009 20:04 #1233039
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De waterpomp
kan het zijn en is makkelijk te controleren, pak de poulie van de pomp stevig beet en trek en duw deze eens heen en weer.
Een beetje speling mag er zijn maar als de pomp toch aardig te bewegen valt is dat meestal de boosdoener.
Ja, het is meestal een hoog en of mechanisch geluid wat een slechte pomp voortbrengt.
Succes.

Een beetje speling mag er zijn maar als de pomp toch aardig te bewegen valt is dat meestal de boosdoener.
Ja, het is meestal een hoog en of mechanisch geluid wat een slechte pomp voortbrengt.
Succes.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2009 21:27 #1233046
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wanneer hoor je die piep?
Hoor je die piep als je rijdt, of ook als je toeren maakt bij stilstand?
Ik heb een piep/schraap bij koud blok, vermoedelijk de turbolagers, maar bij warm blok, is het weg.Ik zag dat jij ook een turbo hebt, vandaar mijn vraag/opmerking.
Als het aan de waterpomp ligt, moet je het dus bij toeren maken bij stilstand ook horen.Aangezien de turbo niet erg belast wordt bij stationair optoeren, hoor je die dan niet, maar wel als je optrekt en toeren maakt tijdens rijden.
De oliekanalen van de turbo ga ik nog een keer schoonmaken, aangezien daar motorolie in blijft staan die door de niet afgevoerde hitte samelklont en de doorstroming belemmerd. Een minuut of 5 nakoelen door de motor stationair te laten draaien na de rit, zou de oplossing zijn, maar ja, wie doet dat nou......Ik probeer het wel rustiger aan te doen, asl ik op mijn bestemming kom, maar meer dan 20 seconden draait ie niet na.
Ik heb een piep/schraap bij koud blok, vermoedelijk de turbolagers, maar bij warm blok, is het weg.Ik zag dat jij ook een turbo hebt, vandaar mijn vraag/opmerking.
Als het aan de waterpomp ligt, moet je het dus bij toeren maken bij stilstand ook horen.Aangezien de turbo niet erg belast wordt bij stationair optoeren, hoor je die dan niet, maar wel als je optrekt en toeren maakt tijdens rijden.
De oliekanalen van de turbo ga ik nog een keer schoonmaken, aangezien daar motorolie in blijft staan die door de niet afgevoerde hitte samelklont en de doorstroming belemmerd. Een minuut of 5 nakoelen door de motor stationair te laten draaien na de rit, zou de oplossing zijn, maar ja, wie doet dat nou......Ik probeer het wel rustiger aan te doen, asl ik op mijn bestemming kom, maar meer dan 20 seconden draait ie niet na.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2009 21:31 #1233048
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lager
Ik had er ook zo eentje. Ook alleen bij koud.
Was het lager van de spanrol van de distributie.
Succes,
Joost
Was het lager van de spanrol van de distributie.
Succes,
Joost
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2009 23:08 #1233067
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic stationair
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2009 23:11 #1233068
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk ook maar uit met
Kijk ook maar uit met spanrol! Iemand hierboven ^^ zei dat dit ook een piepend geluid kan geven.
Groet,
Philip
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2009 09:29 #1233093
door V700 register
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Oei...
De symptomen zijn exact hetzelfde...flip_21 schreef : Kijk ook maar uit met spanrol! Iemand hierboven ^^ zei dat dit ook een piepend geluid kan geven.
Joost
Moderators: Jerry Stam