Katalysator leeghalen?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Ik heb begrepen dat ik onder mijn auto alleen 'optisch' een kat. moet hebben zitten. Ik was van plan om als er toch een andere uitlaat onder gaat, mijn kat. leeg te halen. Dit in verband met de staat van mijn kat. en de uitlaat flow van de motor...
Maar kan dit zomaar, of zijn er 'nep' kats. te verkrijgen?
En hoe haal ik zo'n ding leeg?
En heeft dat geen invloed op de Lambasond?
Ik hoop dat jullie even met me mee kunnen denken.....

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
zet er wel een buis doorheen, anders heeft het niet zo veel nut, dan zorg je voor enorme turbulentie, wat ook weer slecht is voor de doorstroom, zeker bij een N/A motor lijkt me.
een goede racekat geeft niet veel tegendruk en kost niet de wereld (ebay.de). is ook te overwegen.Hoe moet de kat in de nieuwe uitlaat gemonteerd worden?
Lambdasonde heeft er geen problemen mee, die zit voor de kat. sommige 960/V90's hebben een 2e lambdasonde na de kat om de werking van deze te controleren, dat is natuurlijk lastig als je een kat er uit wil gooien. bij de 7/940 niets van dit.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 JW schreef : Hoe moet de kat in de nieuwe uitlaat gemonteerd worden?

Euh, net zoals de oude ertussen zit?
Ik ga, als het goed is binnenkort een RVS uitlaat eronder zetten, en ik dacht, als ik toch bezig ben..... Neem ik de kat ook gelijk even mee.
Maar ik vind die sportkats nog best prijzig hoor! Vandaar mijn idee er een nepkat tussen te zetten of de mijne leeghalen.
Maar wat Henk zegt vind ik ook wel waar, als ik terug wil naar origineel, dan is het handiger de oude te behouden.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Miquelangelo1969 schreef :
JW schreef : Hoe moet de kat in de nieuwe uitlaat gemonteerd worden?
Euh, net zoals de oude ertussen zit?
Ik ga, als het goed is binnenkort een RVS uitlaat eronder zetten, en ik dacht, als ik toch bezig ben..... Neem ik de kat ook gelijk even mee.
Maar ik vind die sportkats nog best prijzig hoor! Vandaar mijn idee er een nepkat tussen te zetten of de mijne leeghalen.
Maar wat Henk zegt vind ik ook wel waar, als ik terug wil naar origineel, dan is het handiger de oude te behouden.
GG,
De originele zit soms erg vastgeroest. Ruim van te voren genoeg kruipolie er op kan helpen.
Ik dacht dat je ook een ander uitlaatspruitstuk/downpipe ed had. Bij de JT uitaat voor bijv een 940 turbo zit dan een verloopstuk voor naar de originele kat, die daar wel wat misplaatst inzit omdat deze wat klein is dan. Als er bij jou set (alsje een set hebt) ook een verloop zit kan dat gebruikt worden.
Als het een geheel systeem is dat je hebt (van cylinderkop tot eind) zou ik een oude katalysator leeghalen en over de buis heenschuiven en er op laten lassen (of met klemmen). Of natuurlijk een racekat er in laten zetten.
racekat heb je al voor +/- 130 euro. Er in zetten is wel wat laswerk voor nodig. Beste is eens foto's te posten wanneer je de nieuwe spullen hebt, dan is makkelijker te zien wat een goeie oplossing zou kunnen zijn
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Ik zal als ik ermee aan de gang ga wat foto's vooraf plaatsen.
Van Ferritta heb ik het gedeelte vanaf de kat. Voor de kat heb ik een spaghetti uitlaatspruitstuk liggen van KGTrimmning. Maar of ik die kan gebruiken weet ik niet ivm de turbo die ik erin wil gaan plaatsen.....
Ik probeer zoals je merkt, een goede maar niet al te prijzige configuratie te krijgen met het meeste redement... maar zie soms door de bomen het bos niet meer...
Het wordt een sleutelige zomer!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Miquelangelo1969 schreef : Dat is informatie waar ik wel wat mee kan.
Ik zal als ik ermee aan de gang ga wat foto's vooraf plaatsen.
Van Ferritta heb ik het gedeelte vanaf de kat. Voor de kat heb ik een spaghetti uitlaatspruitstuk liggen van KGTrimmning. Maar of ik die kan gebruiken weet ik niet ivm de turbo die ik erin wil gaan plaatsen.....
Ik probeer zoals je merkt, een goede maar niet al te prijzige configuratie te krijgen met het meeste redement... maar zie soms door de bomen het bos niet meer...
Het wordt een sleutelige zomer!
GG,
klinkt goed!
ik ben benieuwd naar foto's en resultaten!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Plus een ECU, een EZK, een turbo, 20 kilo chroom, dakreling, Bi-Xenon, etc., etc., etc.Miquelangelo1969 schreef : Van Ferritta heb ik het gedeelte vanaf de kat. Voor de kat heb ik een spaghetti uitlaatspruitstuk liggen van KGTrimmning....
Ja, ja. Wat heb of ga je niet aan de auto vervangen (behalve de carrosserie)? Een duidelijke gevalletje van het bos en de bomen.Miquelangelo1969 schreef : Ik probeer zoals je merkt, een goede maar niet al te prijzige configuratie te krijgen met het meeste redement... maar zie soms door de bomen het bos niet meer...
Voor mij is "geen kat" geen optie. En dat heeft niks met wetgeving te maken. Ik ben wél voor de racekat gegaan.
groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Tja, die racekat is wel de beste optie denk ik, had ik hem er nou toch maar bijbesteld...
Nou ja, eerst maar even de turbo afwachten, want misschien kan dan dat hele spaghetti uitlaatspruitstuk er niet op....

GG,