Bobines 960 type1 en type2 uitwisselbaar?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2009 12:25 #1073190
door V700 register
Bobines 960 type1 en type2 uitwisselbaar? is gemaakt door V700 register
Hallo heren en dames,
Even een korte tussendoorvraag in mijn zoektocht naar goed stationair laten lopen van mijn '96 960 (alle andere klinks al gevolgd, mijn verhaal volgt ook nog): zijn onderstaande bobines uitwisselbaar?
Uit mijn 960 type 2: 9146776 (MB0209700-7990 en 13301), Spaanse makelij
Uit een 960 type 1: 3531300 (029700-7260 en 4981), Japanse makelij
Foto volgt eventueel nog, buitenmaten zijn exact identiek, alleen heeft die uit Japan een extra dichtingsring richting bougie. Maar past dus wel.
Dré
 
Even een korte tussendoorvraag in mijn zoektocht naar goed stationair laten lopen van mijn '96 960 (alle andere klinks al gevolgd, mijn verhaal volgt ook nog): zijn onderstaande bobines uitwisselbaar?
Uit mijn 960 type 2: 9146776 (MB0209700-7990 en 13301), Spaanse makelij
Uit een 960 type 1: 3531300 (029700-7260 en 4981), Japanse makelij
Foto volgt eventueel nog, buitenmaten zijn exact identiek, alleen heeft die uit Japan een extra dichtingsring richting bougie. Maar past dus wel.
Dré
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2009 18:30 #1232038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal niemand?
Dan zet ik 'm er zo gewoon in en weten we gelijk of ze (in eerste instantie) identiek reageren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2009 20:04 #1232046
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het niet wil lukken ;)
Als het niet wil lukken
ik woon ook in de buurt


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2009 22:54 #1232064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt goed
Erin gezet, en loopt weer als het spreekwoordelijke zonnetje! Maandag nog maar eens navragen bij de garagedeskundigen, alsin mensen die ervoor betaald krijgen, maar meningen van hier zijn natuurlijk nog steeds welkom!
Dus Jan-Geert, dank voor je aanbod, maar heb 'm voor deze kwestie nog niet nodig...
Dré
Dus Jan-Geert, dank voor je aanbod, maar heb 'm voor deze kwestie nog niet nodig...
Dré
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 18:18 #1232123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kloppen de waardes wel
Kloppen de waardes wel primaire en secundaire zijn het losse pen bobine of hebt je dis. Primaire moet je 0,5 meten, bij de andere 0.5 tot 1.5 Ohm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 20:40 #1232145
door V700 register
"Losse pen bobine of dis"; van buitenaf zijn de twee bobines exact identiek, op de extra binnenrand na. Twee-pins connector. Stoot je niet tegen de schenen hoop ik, maar wist je dat de 960 per bougie een bobine er meteen bovenop heeft zitten? Twee-pins connector per bobine is het enige meetpunt? (En dus niet zoals veel andere auto's een bobine met primair en secundair circuit.)
Overigens: vandaag 200 km mee gereden, 100 km naar Hilversum op de weer goed werkende cruise control, terug groot gedeelte op LPG. Bij beide varianten boterzacht rustig lopend, of hoe je het ook wilt omschrijven. Doet 't weer goed. Maar tip blijven welkom!
Dré
Beantwoord door V700 register in topic Stel...
... dat ik weet wat je bedoelt, dan zou ik je kunnen beantwoorden.vin940 schreef : Kloppen de waardes wel primaire en secundaire zijn het losse pen bobine of hebt je dis. Primaire moet je 0,5 meten, bij de andere 0.5 tot 1.5 Ohm
"Losse pen bobine of dis"; van buitenaf zijn de twee bobines exact identiek, op de extra binnenrand na. Twee-pins connector. Stoot je niet tegen de schenen hoop ik, maar wist je dat de 960 per bougie een bobine er meteen bovenop heeft zitten? Twee-pins connector per bobine is het enige meetpunt? (En dus niet zoals veel andere auto's een bobine met primair en secundair circuit.)
Overigens: vandaag 200 km mee gereden, 100 km naar Hilversum op de weer goed werkende cruise control, terug groot gedeelte op LPG. Bij beide varianten boterzacht rustig lopend, of hoe je het ook wilt omschrijven. Doet 't weer goed. Maar tip blijven welkom!
Dré
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam