v90 3.0 l stottert van stationair naar meer toeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2009 21:20 #1073021
door V700 register
v90 3.0 l stottert van stationair naar meer toeren is gemaakt door V700 register
Hallo medeforummisten
Ik heb een klein probleem met mijn v90
stationair draait de motor prima maar geef je meer gas dan sputtert de motor even tot hij weer genoeg toeren heeft
alle 6 de bobines gecontroleerd waren goed bougies waarschijnlijk ook zijn wel oud maar zien er goed uit.
geen losse slangen waarschijnlijk geen valse lucht
hij is met het probleem begonnen toen er 2 bobines kapot waren deze vervangen na die tijd problemen.
de twee andere bobines hebben wel een ander nummer , maar er zit nog een ander in met ook een ander nummer hij liep hier wel goed op.
ik heb wel de akku eenpaar keer losgehad (mischien te weinig stroom en toen de computer ontregeld)?
groet Hans

Ik heb een klein probleem met mijn v90
stationair draait de motor prima maar geef je meer gas dan sputtert de motor even tot hij weer genoeg toeren heeft
alle 6 de bobines gecontroleerd waren goed bougies waarschijnlijk ook zijn wel oud maar zien er goed uit.
geen losse slangen waarschijnlijk geen valse lucht
hij is met het probleem begonnen toen er 2 bobines kapot waren deze vervangen na die tijd problemen.
de twee andere bobines hebben wel een ander nummer , maar er zit nog een ander in met ook een ander nummer hij liep hier wel goed op.
ik heb wel de akku eenpaar keer losgehad (mischien te weinig stroom en toen de computer ontregeld)?
groet Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2009 07:32 #1230934
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vonkversterkers of bedrading
Naast bobines heb je ook twee vonkversterkers: zijn die nog goed? Als er bobine-problemen waren, zijn vak ook de vonkversterkers niet lekker meer.
Daarnaast is het verstandig, om ook de bedrading van de bobines eens goed te controleren: onder die mooie afdekkap wordt het erg warm, waardoor die bedrading nogal eens sluiting maakt na afbrokkelende isolatie.<>Als je wat wilt experimenteren: ik heb nog twee vonkversterkers en zes bobines liggen hier in lelystad: je kan een keertje langskomen om verder te kijken?
Daarnaast is het verstandig, om ook de bedrading van de bobines eens goed te controleren: onder die mooie afdekkap wordt het erg warm, waardoor die bedrading nogal eens sluiting maakt na afbrokkelende isolatie.<>Als je wat wilt experimenteren: ik heb nog twee vonkversterkers en zes bobines liggen hier in lelystad: je kan een keertje langskomen om verder te kijken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2009 16:54 #1230984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic v90
de bedrading van de aansluiting met de bobines is wel hier en daar beschadigd maar hij loopt hier wel om het is puur van stationair naar meer toeren ,hij stottert dan is hij optoeren dan loopt hij wel weer goed soms ploft hij ook met gas geven.het is net of er dan 1 of 2 bougies niet onsteken met gas geven.
trouwens waar kan ik die vonkversterkers vinden?want het is volgens mijtoch een ontstekingskwestie.ik heb nog wel een andere computer liggen die zal ik ook eens verwisselen ,het kan maar de computer die er nu inzit zit er nog maar een halfjaar in.als je hem stsrt loopt de motor beter dan wanneer hij warm begint te worden.
Ik hoor het wel Groet Hans
trouwens waar kan ik die vonkversterkers vinden?want het is volgens mijtoch een ontstekingskwestie.ik heb nog wel een andere computer liggen die zal ik ook eens verwisselen ,het kan maar de computer die er nu inzit zit er nog maar een halfjaar in.als je hem stsrt loopt de motor beter dan wanneer hij warm begint te worden.
Ik hoor het wel Groet Hans
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2009 10:04 #1231078
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Inlaatspruitstuk
Moderators: Jerry Stam