Ineens zeer slecht lopen na een beetje pielen voor het stoplicht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 16:44 #1073010 door V700 register
Ok, het volgend was aan de hand. Ik stond net voor het stoplicht te wachten, en ik liep wat te pielen. Schakelen, rustig naar voren rollen enzo. Uit verveling dus. Anyway, ik probeerde dat ook in 5 (M46) en ja, hij ging rustig rollen. Leuk zeg, hihihihi.
Goed, het ging op groen, ik wil rijden, en hij valt stil. Geen vermogen, slecht lopen, bla bla bla. Met moeite daarna naar de middenberm kunnen komen. Op een gegeven moment liep de motor (B200FT) weer mooi stationair, maar toen ik gas gaf, ging ie weer niet verder dan 2000 toeren, om daarna weer zeer slecht te lopen. Na een tijdje hield ik m stationair helemaal niet meer aan de praat. Tot mijn grote ergernis waren er 2 jonge agenten op scooters (ok, lichtpuntje: twee agenten die hun scooter in het gras op de standaard proberen te zetten is erg grappig) bij gekomen, die allerlei goedbedoelde maar ongewenste ideëen hadden. Ik beloofde de ANWB te bellen, deed alsof zodat ze weggingen, en ging weer wat rommelen. Na een tijdje was het stationair toerental weer goed, en vervolgens kon ik ook weer gasgeven. Dus ik weer rijden, eerst met af en toe een schokje, maar na een kilometer of 7 gewoon weer zoals vanouds. Na even stilstaan reed hij net trouwens ook gewoon weer normaal.
Kortom, ik heb het idee dat ik het motormanagement in de war heb gemaakt door in de vijfde versnelling rustig de koppeling op te laten komen. Klopt dit? Zo ja, hoe kan dat en wat is er exact gebeurd? Zo nee, wat is het dan wel geweest?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 17:21 #1230832 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Ik zei nog....
Ik zei nog zo..... niet aan dat knopje komen!!!!
Geintje, maar ik denk inderdaad dat je het motormanagement in de war hebt geschopt.... ging je Lamda niet branden??

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 17:36 #1230833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht dat de overdrivehet
Ik dacht dat de overdrive het alleen doet als je aan het rijden bent... dan draait het oliepompje in de bak mee dat druk levert.
Dat zou betekenen dat je niet in de OD weg kunt rijden/schakelen als je stilstaat.
Maar dan ben je gewoon in z'n 4 weggereden. Waarom ie ineens zo slecht loopt? Denk dat ie in de war was ofzo? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 17:38 #1230834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vuiltje
Vuiltje in de benzine zou dat kunnen ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 18:02 #1230841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nein
Geen Lambda lampje zien branden. Het lampje van de 5 ging wel branden, geen idee of ie ook echt ingeschakeld was. Voor de duidelijkheid, ik liet 'm zolang het stoplicht op rood stond alleen rustig naar mn voorganger rollen. Bij groen schakelde ik naar 1 om weg te rijden.
Vuiltje in de tank zou kunnen maar ik vond het onwaarschijnlijk. Ohja, hij rook wel heel erg naar benzine, zelfs die agenten zeiden dat. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 19:05 #1230846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofpomp
dat waren bij mij de laatste ademtochten van de brandstofpomp op ongeveer identieke wijze.
bij mij deed hij het echter pas na de nodige kunstgrepen van de WW weer tot de garage.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 19:52 #1230860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stug

flap schreef : dat waren bij mij de laatste ademtochten van de brandstofpomp op ongeveer identieke wijze.
bij mij deed hij het echter pas na de nodige kunstgrepen van de WW weer tot de garage.

Lijkt mij eigenlijk stug. Ik vond het er meer op lijken dat er te veel benzine werd ingespoten. Het lijkt mij dat als de brandstofpomp aan het kapotgaan is, er te weinig brandstof komt, en dat resulteert zich vast niet in een brandstoflucht? Kan zijn dat ik het mis heb hoor, maar dit is hoe mn boeren verstand er over denkt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 19:55 #1230864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe is je
Hoe is je brandstofdrukregelaar? Als die stuk is zou de motor eigenlijk nu ook nog slecht lopen, maar je weet nooit..
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 20:01 #1230870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kweenie

flip_21 schreef : Hoe is je brandstofdrukregelaar? Als die stuk is zou de motor eigenlijk nu ook nog slecht lopen, maar je weet nooit..
Groet,
Philip

Keine ahnung... Maar ik heb net dus al weer een stuk zonder problemen kunnen rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 20:03 #1230872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kantelen
Heb je het motorblok laten kantelen(slechte rubbers) omdat je in z,n 4/5 weg wou rijden en daardoor een(oud )  kabelbreukje wakker hebt gemaakt?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC