Turbo lijkt niets te doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 21:14 #1072824 door V700 register
Turbo lijkt niets te doen? is gemaakt door V700 register
Als voorbereiding op de te monteren MBC heb ik eerst maar eens een meter (vacuummeter) aangesloten op het inlaatspruitstuk. De meter kan onderdruk en overdruk meten. Zeg maar om een nulmeting te doen. Na aansluiten de motor gestart, stationair lopen geeft gewoon vacuum zoals het ook moet, maar gas geven ook tot een behoorlijk hoog toerental geeft alleen maar een hogere onderdruk. Dat had ik eigenlijk niet verwacht .... Ik heb de laatste tijd geen verschil gemerkt bij het rijden, dus ik vraag me nu af of de turbo al langere tijd niets gedaan heeft. Als dat klopt, waar kan dat aan liggen? Aan de CBV misschien? Als die lek is, dan stuurt ie de actuator niet goed aan misschien? Jan V heeft een tijd terug op dit forum geschreven dat je de actuator kon testen met een fietspomp? Graag wat tips waar ik moet zoeken. Het lijkt me trouwens sterk dat er mechanisch iets stuk is, de motor loopt heel stil en bij de turbo hoor ik ook niets piepen of knarsen ofzo; ik hoor helemaal geen bijgeluiden. Alvast bedankt voor het meedenken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 21:18 #1229704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wil je echt turbodruk
Wil je echt turbodruk krijgen dan moet je de motor belasten, bij onbelaste motor gas geven gebeurt er niet veel. Bij mijn HPT gaat de turbometer pas naar driekwart (ca. 0,6 bar) bij stevig gasgeven tijdens acceleratie.
 Zolang jouw motor goed trekt is er niets aan de hand, als de turbo stuk is dan merk je het echt wel aan het rijden.

Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 21:24 #1229706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stilstaand?
Heb je alleen stilstaand gas gegeven of ben je ook gaan rijden? Alleen rijdend kan je turbodruk opbouwen. Als je in bijvoorbeeld 3e versnelling rijdt, 1500 toeren per minuut, en dan stevig gas geeft moet je vanaf ca. 2000 toeren toch echt druk zien opbouwen, die -bij mij in elk geval- tussen de 2500 en 2800 toeren tot de maximale druk opbouwt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 21:26 #1229708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoopte ik al
Ah zoiets hoopte ik al. Op de meeste fora staat ook dat je'z'n drie gas moet geven en dan kijken hoe de druk is.Het slangetje is lang genoeg morgen maar even door het schot prutsen en dan een ritje maken. Bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 00:15 #1229726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Buitenom.

MaartenG schreef : Ah zoiets hoopte ik al. Op de meeste fora staat ook dat je'z'n drie gas moet geven en dan kijken hoe de druk is.Het slangetje is lang genoeg morgen maar even door het schot prutsen en dan een ritje maken. Bedankt!

Ik neem aan dat het een niet gemakkelijk vervormbare slang is, die je genomen hebt als vacuumleiding?Die kan dan toch gewoon buiten om, als het enkel voor de test is?Ergens tussen kap en paravan naar buiten, beetje schuim of een oude lap op de spiegel, metertje erop, ductape erom en karren maar.Eventueel kun je hem natuurlijk ook gewoon tussen de deur naar binnen brengen.
't is maar een idee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 08:59 #1229738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gebruik maar geen ductape,
Gebruik maar geen ductape, dat krijg je haast niet meer van de auto af..
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 22:12 #1229837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niets gedaan vandaag
Zo gaat dat soms, vandaag niets gedaan met de auto dan wel de drukmeter. Bedankt voor de tip Bas maar ik pruts het slangetje toch door het schot. Ik ga de komende tijd er vaker op kijken; dan kan ik hem beter ergens binnen hebben. Wat ik wil doen is eerst kijken hoeveel druk ie nu aangeeft, zonder MBC. Dan de intercooler schoonmaken, de luchtfilterbak extra gat erin, luchtfilter uitblazen no nodig vernieuwen en als het iets mooier weer is de koelvloeistof eruit en het blok doorspoelen. Dan weer meten en daarna de MBC erin. Ik zal mijn bevindingen posten, alleen misschien beter om er een nieuw draadje van te maken. Tot dan! Maarten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC