nieuwe cylinderkop B230FD motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren is mijn distributieriem opeens gebroken. Auto heeft met de kapotter riem 80.000 gelopen en had volgens mij nog 20.000 kunnen rijden. Helaas is het toch mis gegaan.
Ben nu op zoek naar een vervangende kop.
Weet iemand of er een verschil zit in dse cylinderkop van een B230FD en een B230F motor?
ALvast bedankt!
Valentijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Bij de B230 ligt het er ook aan welke nokkenas gemonteerd is. Ook zijn er wel koppen die bewust wat meer dan gewoon "gevlakt" zijn. Soms is het niet altijd verklaarbaar maar een 230 FB ben ook al eens tegengekomen met kromme kleppen.
Ja, de D-riem vervangen bij 75.000 km en ondertussen een paar keer naspannen is ook niet verkeerd.
Ik heb ook wel wat cilinderkoppen liggen. Gevlakt, nieuwe afdichtingen enz. Ik denk dat je een 100531 moet hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Wat is er mis met je huidige kop dan, wat heb je echt geconstateerd ? Alle koppen, behalve de heron kop uit de B230K met carburateur en de 16klepper en 960 koppen, zijn toch vrijlopende koppen. Wat inhoudt dat de zuigers de kleppen niet kunnen raken ?De B230F is ook in de 2 serie geleverd, daar zat de verdelerkap niet aan het eind van de kop maar opzij van de motor, aan inlaatkant. Is geloof ik wel om te bouwen, maar het is natuurlijk makkelijker als het niet hoeft
. Let dus even op of de F kop geschikt is voor verdelerkap achterop. Verder weet ik het zo niet....
klopt, meestal is een B230 vrijlopend, alleen felle nokkenassen zoals de V enzo kunnen problemen geven. ik zou de standaard kop eens controleren. vaak is er niets mis.
Welk nummer staat er op de kop boven uitlaatpoort 2&3?
2/3 serie kop (ban de B200/B230) in 7/9 serie is heel simpel, er zit een dop achterop die je er zo uit kunt halen als je de achterste lagerkap los haalt. dan de 700/900 serie nokkenas er in zodat de stroomverdeler aangedreven kan worden, klaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De B230FD motor heeft een 100530 kop. Kleppen waren gelukkig niet krom/beschadigd. denk niet dat kleppen vrijlopend zijn, want de klepstoters van de 3e en 4e cilinder waren gescheurd/gebroken.Ze hebben dus wel een tip gekregen. De distributieriem is gebroken toen ik bij het stoplicht stond, waardoor de schade meeviel.