Uitlezen 960 '95 (zonder OBD gebeuren)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 18:44 #1072677 door V700 register
Uitlezen 960 '95 (zonder OBD gebeuren) is gemaakt door V700 register
Heren,
Al enige tijd opzoek naar een duidelijk en overzichtelijk document omtrent het uitlezen van de 960 (bouwjaar 95, volgens mij is dat een tussenpunt: vernieuwd model, laat uitleessysteem). De code's etc zijn ruim omschreven, maar bv welke van de twee kastjes je moet pakken en welke pennen is al een heel stuk minder duidelijk. Er is heel veel over te vinden, maar dat gaat vooral om de OBDII dingen, dus met een stekker. Lang leve de led kastjes ;) 
Kan iemand me voorzien van de juiste info, ik maak er graag een mooi documentje van. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 19:28 #1228969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is er al.

Sjaap schreef : Kan iemand me voorzien van de juiste info, ik maak er graag een mooi documentje van.

Dat is er al, als het goed is, maar mogelijk niet van elke aanwezige computer.
Ik heb je meen ik de link al eens gestuurd:  <a href="/node/12449">Overzicht storingscodes voor 700 en 900 serie.</a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 20:58 #1228974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zou kunnen...maar het is
Dat zou kunnen...maar het is mij nog niet duidelijk genoeg. Of ik begrijp het verkeerd, laten we dat eerst even uitsluiten:
In de 960 zitten twee uitlees boxen: A en B. Een daarvan is MM, de ander? Ik dacht altijd ECC maar die lees je uit op het bedieningspaneel. Motor management voor de 960 zie ik ook niet in het overzicht storingscode's staan. 
Maar de info die ik zoek en eventueel wil bundelen is een goede uitleg welke uitlees box waarvoor is en met welke functies. Een speciaal 960 uitlees document dus. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 21:36 #1228979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mis.

Sjaap schreef : In de 960 zitten twee uitlees boxen: A en B. Een daarvan is MM, de ander?

Nee, mis.
Gooi alles wat je ervan denkt te weten, overboord. Zit alleen maar in de weg.
Je hebt onder je motorkap, twee boxjes met elk 6 aansluitingen en een draadje wat aan box A zit om uitlezen mogelijk te maken. Voor jouw bouwjaar, zit er in box A:1 - Transmission control module2 - Motronic MFI System control module3 - ABS controle module4 - Motronic MFI Control module/Brandstofpomp relais
Box B:2 - Cruise control module5 - SRS sensor control module6 - Bestuurdersstoel controle module
De pigtail (dat draadje wat aan box A hangt) prik je in de aansluiting waar je de uitlezing bij wil doen en je volgt de aanwijzingen die staan beschreven in de storingcodelijsten.
That's it.Ik juich het van harte toe als je de moeite neemt een nieuw document te maken, maar denk dat door een misverstand over de werking van het geheel, er simpelweg meer van hetzelfde verschijnt, en dat is jammer, zeker van de moeite.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 21:44 #1228980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een beeld meer dan duizend woorden
Vrienden,

Maak een paar foto's, zet die in het document en het hele verhaal wordt een stuk duidelijker.

Overigens wil ik de foto's wel maken maar ik heb zelf nog nooit iets gedaan met de diagnose.

Groet

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 21:44 #1228981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk...! Meer van het zelfde
Kijk...! Meer van het zelfde is niet goed, maar er mist wel wat anders was mijn vraag nooit op het forum verschenen.
 De nummering die je aangeeft, is dat ook het pen nummer? En de storingscode's zijn gelijk aan die van een ander systeem? (bv lh jettro, die geloof ik in mn oude 240 zat) 
Ik maak denk ik zowiezo een documentje voormezelf, maar zal dat ter beschikking stellen voor anderen en dan zien we wel wat daar verder mee gebeurt. Dat zal voornamelijk een samenvattend document worden zodat ik dat meteen kan pakken waneer er wat mis is en niet hoef te zoeken. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 21:51 #1228982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pennummers.
Dat zijn inderdaad pen-nummers, de markeringen staan op het boxje als het goed is.

Sjaap schreef : Ik maak denk ik zowiezo een documentje voormezelf, maar zal dat ter beschikking stellen voor anderen en dan zien we wel wat daar verder mee gebeurt. Dat zal voornamelijk een samenvattend document worden zodat ik dat meteen kan pakken waneer er wat mis is en niet hoef te zoeken. 

Ik wil daar graag samen met je naar kijken. Het idee is op zich namelijk wel goed.Wat je feitelijk krijgt, is een pagina voor de 960T1 met pigtail uitlezing, waarop verwijzingen naar alle functies, niet perse op dezelfde pagina uitgelegd, maar wel verzameld. Voor de 960T2 idem.Voor de 940 tot 1995 kan dit dan ook, evenals de 940 met 'OBD' van na 1995 en de 7 series van elk jaar.
Wat er mist, is een uitleg wat je met die berg info moet, daar heb je gelijk in.De links zijn daar allemaal samengezet in de veronderstelling dat de lezer al weet wat ie ermee moet maar alleen een referentie nodig heeft voor de uitvoering of codeslijst. Als 'newbee' kun je er niets mee.
Dus, ja, als je ermee aan de gang gaat, laten we dan even mailen/overleggen hoe of wat, is dat een idee?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 22:05 #1228987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies, dat is wat er moet
Precies, dat is wat er moet komen.
Ik pb je wel even!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC