Kan iemand de lengte van zijn/haar motorblok opmeten? (960 S/V90) en zijn alle 3.0 24v 204pk motoren hetzelfde?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2009 11:56 #1072632
door V700 register
Kan iemand de lengte van zijn/haar motorblok opmeten? (960 S/V90) en zijn alle 3.0 24v 204pk motoren hetzelfde? is gemaakt door V700 register
Ik heb het sterke gevoel toch écht een 6-in lijn motor in mijn auto te willen schroeven.
Maar ik wil eerst weten of het fysiek past (technisch komt het wel goed) kan iemand de lengte van zijn/haar 3.0 24v motor opmeten?
Is er verschil tussen de 204pk motor uit de 960 van b.v. 1993 en de 204pk motor uit b.v een S90 van 1998? Ook qua versnellingsbak?
Ik verneem het heel erg graag!
Groeten,
Marnix
 
Voor de goede orde, het zou in een 780 moeten komen, ik overweeg echter ook een 4-cilinder turbo in te bouwen, dat past sowieso...
Maar ik wil eerst weten of het fysiek past (technisch komt het wel goed) kan iemand de lengte van zijn/haar 3.0 24v motor opmeten?
Is er verschil tussen de 204pk motor uit de 960 van b.v. 1993 en de 204pk motor uit b.v een S90 van 1998? Ook qua versnellingsbak?
Ik verneem het heel erg graag!
Groeten,
Marnix
 
Voor de goede orde, het zou in een 780 moeten komen, ik overweeg echter ook een 4-cilinder turbo in te bouwen, dat past sowieso...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2009 12:31 #1228740
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje?
Je doet er wellicht verstandig aan, een foto te zoeken van een 940 4-lijn met lege engine-bay en een 960 6-lijn 3.0 waar het blok van ontbreekt.
Ik denk dat je dan al kunt zien, waar de verschillen zitten.
Ik meen dat het schutbord totaal anders is, bij de 960T1 ten opzichte van de 940.Gezien de enginebay (gemeten rechtstandig omlaag vanaf de voorruit) gelijk is volgens mij, is dat denk ik dus niet je grootste probleem.Daarentegen heeft de 940 wel een paravan en de 960T1 dus niet, scheelt al 15 cm.
Ik denk dat je dan al kunt zien, waar de verschillen zitten.
Ik meen dat het schutbord totaal anders is, bij de 960T1 ten opzichte van de 940.Gezien de enginebay (gemeten rechtstandig omlaag vanaf de voorruit) gelijk is volgens mij, is dat denk ik dus niet je grootste probleem.Daarentegen heeft de 940 wel een paravan en de 960T1 dus niet, scheelt al 15 cm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2009 13:16 #1228746
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbobricks
Marnix, ik denk dat je op Turbobricks meer kans hebt om te weten te komen of het past of niet. Er is sowieso iemand bezig om een zescilinder whiteblock in een 200 te bouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2009 13:26 #1228747
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tip
Bedankt Michael, ik ga even kijken!
 
groeten
 
Marnix
 
groeten
 
Marnix
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2009 13:42 #1228750
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk eens aan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2009 14:15 #1228757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wederom bedankt,
ik denk dat ik mijn idee heb aangepast. Precies op het juiste moment wordt me een B230FT aangeboden.... ik start een nieuw topic om te vragen hoe dit in te bouwen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam