inhouden op benzine door te véél brandstof?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 14:14 #1072621 door V700 register
inhouden op benzine door te véél brandstof? is gemaakt door V700 register
ik heb sinds de aanschaf van mij 740 het probleem dat hij inhoud op benzine wanneer meer dan 1/3 gas geef. Vele van jullie gaven tips over het mogelijke probleem (verstopte injectoren, benzinepomp defect, benzinefilter verstopt etc). Nu reed ik van de week weer een fors stuk op benzine (zolang je continue doorrijdt gaat het meestal prima) en ik hoorde bij gaslos af en toe een plof (oftewel; onverbrande benzine in de uitlaat). Ook ruik ik soms héél vaag een lichte benzine geur na het overschakelen op gas. Tenslotte loopt ie stationair nogal rap (1000tpm). Zou het kunnen dat de motor ipv benzine tekort (door eerdergenoemde euvels) juist te veel benzine toegediend krijgt? Dit houdt in dat hij dus bij meer dan 1/3 gas geven 'verzuipt'. Is dit aannemelijk of kan dit niet? Graag jullie mening

groeten Alex

ohja; ik heb gas dus ik red me ook wel zonder benzine maar toch...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 14:35 #1228664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukregelaar
Het kan zijn dat je drukregelaat niet meer goed is. Trek het slangetje dat van inlaatspruitstuk naar het ronde tonnetje aan het einde van de benzinerail loopt eens los. Er mag geen benzine uit komen, komt dat er wel uit dan issie kapot.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 15:23 #1228667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinedrukregelaar

henk 940LPT schreef : Het kan zijn dat je drukregelaat niet meer goed is. Trek het slangetje dat van inlaatspruitstuk naar het ronde tonnetje aan het einde van de benzinerail loopt eens los. Er mag geen benzine uit komen, komt dat er wel uit dan issie kapot.

Ik meen dat je het slangetje van de drukreglaar aan de kant van de ventilator los moest trekken. Dus het tonnetje naast het begin van de injectorrail en het slangetje aan de ventilatorkant. Als  daar benzine uitkomt is het membraampje stuk. Kostprijs 70 euro!

groet Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 18:25 #1228678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prijzig
ik ga vanavond even kijken, maakt het uit of je net hebt gereden (op LPG of benzine?) of dat ie een dag stilstaat?

alweer bedankt voor het meedenken.

groeten Alex

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 18:43 #1228681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm,
Net gereden op benzine is denk ik wel het beste. Anders zou de benzine weer naar het inlaatspruitstuk kunnen verdampen. Ik weet niet zeker of de benzinerail wel onder druk staat als je op lpg rijdt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 18:51 #1228682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De druk
van de benzine wordt door het motorvacuum aangestuurd, de drukregelaar reageerd hierop.
Je zult dus een slangetje vinden aan de voorzijde van de regelaar naar een thule op het inlaatsptuitstuk. Vaak met een klein verenstalen borging.
Wat je ook kan doen is de slang van het inlaatspruitstuk afhalen en er even zacht aan zuigen, komt er iets benzine mee dan is je regelaar lek.
Het maakt niet uit of de auto warm of koud is, wat bertreft prijzig,  2de hands volop te vinden.
Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 18:52 #1228683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Zo'n ding zou ik denk ik toch nieuw kopen. Zeker als je de volvo langere tijd wil houden. Gaat weer jaren mee, van een 2e handse is het maar afwachten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 00:23 #1229017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic warm
na een rit van 130km was de motor wel wat warm om zomaar benzinedruppels op het blok te riskeren. Morgenochtend kort ritje en dan maar eens kijken...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC