Koelwaterlampje (960) brandt de 1e 500 meter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2009 15:21 #1072509
door V700 register
Koelwaterlampje (960) brandt de 1e 500 meter is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
De laatste week vindt het volgende plaatst:
Bij het wegrijden met een koud blok, brandt het koelwaterlampje de 1e plm 500 meter. Het koelwaterniveau is (voor het starten) onder het minimum niveau en na een rondje rijden (als de thermostaat gaat werken, deze is recent vervangen trouwens) dan zit het koelwaterniveau weer mooi tussen min en max.
Wie kan ons vertellen wat hier aan de hand is? Of zou ik toch moeten bijvullen?
Alvast bedankt!
Groet Rik
De laatste week vindt het volgende plaatst:
Bij het wegrijden met een koud blok, brandt het koelwaterlampje de 1e plm 500 meter. Het koelwaterniveau is (voor het starten) onder het minimum niveau en na een rondje rijden (als de thermostaat gaat werken, deze is recent vervangen trouwens) dan zit het koelwaterniveau weer mooi tussen min en max.
Wie kan ons vertellen wat hier aan de hand is? Of zou ik toch moeten bijvullen?
Alvast bedankt!
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2009 15:27 #1228063
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koelvloeistof
Hallo Rik,
Ik was donderdag bij de monteur met de 945 en ik had mijn koelvloeistof op minimum staan en dat was volgens hem te weinig het moest toch wel een vingerdikte hoger staan. Dus ik heb nu bijgevuld tot de bovenkant van het woord MIN wat op het reservoir staat, dat is dan tevens een mooi punt voor eventueel koelvloeistof verlies.
Dus ik zou bijvullen als ik jou was.
mvg
Marcel
Ik was donderdag bij de monteur met de 945 en ik had mijn koelvloeistof op minimum staan en dat was volgens hem te weinig het moest toch wel een vingerdikte hoger staan. Dus ik heb nu bijgevuld tot de bovenkant van het woord MIN wat op het reservoir staat, dat is dan tevens een mooi punt voor eventueel koelvloeistof verlies.
Dus ik zou bijvullen als ik jou was.
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2009 15:29 #1228064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijvullen
Zou m zo en zo bijvullen tot MIN niveau bij koude motor. Het kan natuurlijk dat na de 500m die je noemt het water zover omhoog is gekomen dat je niveaumeting geen alarm meer geeft. En bijvullen kost volgens mij nog het minste tijd en geld om te proberen. De dure opties kun je altijd nog proberen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2009 15:56 #1228066
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals de anderen al zeggen,
Zoals de anderen al zeggen, bijvullen, dit is het enige wat eraan scheelt.....
Niveau stijgt aanzienlijk als de motor warm wordt, hou hem tussen min en max in, altijd goed!
Mvg Ben
Niveau stijgt aanzienlijk als de motor warm wordt, hou hem tussen min en max in, altijd goed!
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2009 15:59 #1228067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mocht
Mocht het wat anders zijn, dan kun je dit in ieder geval uitsluiten... Altijd met het makkelijkste/goedkoopste beginnen

Moderators: Jerry Stam