olie lekkage
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2009 21:55 #1072452
door V700 register
olie lekkage is gemaakt door V700 register
Hallo Sleutelaars,
Voorgisteren ontdekte ik olie op het waterpomphuis aan de uitlaatzijde van mijn B200FT. Na controle blijkt de klepdekselpakking droog en dus waarschijnlijk niet de oorzaak. Nu vermoed ik dat de nokkenas keerring de geest aan het geven is want de olie komt van bovenaf achter de distributieafscherming langs. Heeft iemand tips en/of ervaring wat het euvel kan zijn en hoe evt. eenvoudig op te lossen? Bvd voor jullie reacties!
Gr, Rob
Voorgisteren ontdekte ik olie op het waterpomphuis aan de uitlaatzijde van mijn B200FT. Na controle blijkt de klepdekselpakking droog en dus waarschijnlijk niet de oorzaak. Nu vermoed ik dat de nokkenas keerring de geest aan het geven is want de olie komt van bovenaf achter de distributieafscherming langs. Heeft iemand tips en/of ervaring wat het euvel kan zijn en hoe evt. eenvoudig op te lossen? Bvd voor jullie reacties!
Gr, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2009 22:41 #1227717
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic nokkenaskeerring
Als de nokkenaskeerring lekt dan moet je allereerst de waterpomppoelie verwijderen. De bovenste distributiekap er afhalen. De spanrol lossen zodat de d-riem eraf kan. (pennetje in het gaatje!) Daara het nokkenastandriemwiel verwijderen. De keerring is nu zichtbaar. De keerring verwijderen en een nieuwe plaatsen. Heel mooi als je voor het plaatsen van de ring speciaal gereedschap hebt. Ik heb het wel te leen, eventueel ook te koop... En natuurlijk zijn er ook nog andere montage mogelijkheden!
Tussen de regels door is er natuurlijk veel meer instructie te geven maar dan wordt het al gauw een heel boekwerk
Tussen de regels door is er natuurlijk veel meer instructie te geven maar dan wordt het al gauw een heel boekwerk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2009 13:39 #1227798
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok. Bedankt Timen. Ik ga aan
Ok. Bedankt Timen. Ik ga aan de slag. Wel jammer want ik heb net een paar weken geleden de distributieriem vervangen en toen was alles nog in orde. Gelukkig is het een redelijk eenvoudig klusje en gereedschap is voorhanden...
gr, Rob
gr, Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2009 18:37 #1227862
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een keer de lagerkap
Ik heb een keer de lagerkap van de nokkenas verwijderd dan pak je hem er zo uit en schuif je hem er zo weer in. Was kurkdroog daarna.
ps het blokkeergereedschap van timen is bijzonder handig om het tandwiel tegen te houden als je geen perslucht hebt.
Groet,
Paul
ps het blokkeergereedschap van timen is bijzonder handig om het tandwiel tegen te houden als je geen perslucht hebt.
Groet,
Paul
Moderators: Jerry Stam