toerental b625 4stwc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2009 23:24 #1072392
door V700 register
toerental b625 4stwc. is gemaakt door V700 register
Ik heb sinds kort een 960 estate, ben ik heel blij mee, nou valt het mij op dat de motor, b625 4stwc, bij
het gas geven, te langzaam weer terug komt, naar zijn stationnaar.
Alles is los geweest, schoongemaakt en gesmeert tot de gasklep toe. dit is bij het opschakelen lastig
je moet elke keer 2 a 3 seconden in z'n vrij blijven.Zijn alle 960 zou lui?? nee toch
Ik zou graag dat probleem opgelost willen hebben, mijn lampdasond lampje krijg ik door mijn actie's
ook niet meer uit.Accu polen al los gehad,ook de betreffende zekering nagekeken, het bijft branden.
Hoe zijn andere b625 motoren, of zijn ze allemaal zou, nee toch !!!!!.
met vr. groet
onyx green mettall 960 est. 228159 km. lidnr:1020
het gas geven, te langzaam weer terug komt, naar zijn stationnaar.
Alles is los geweest, schoongemaakt en gesmeert tot de gasklep toe. dit is bij het opschakelen lastig
je moet elke keer 2 a 3 seconden in z'n vrij blijven.Zijn alle 960 zou lui?? nee toch
Ik zou graag dat probleem opgelost willen hebben, mijn lampdasond lampje krijg ik door mijn actie's
ook niet meer uit.Accu polen al los gehad,ook de betreffende zekering nagekeken, het bijft branden.
Hoe zijn andere b625 motoren, of zijn ze allemaal zou, nee toch !!!!!.
met vr. groet
onyx green mettall 960 est. 228159 km. lidnr:1020
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2009 23:29 #1227300
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Jan,
Mijn 960 heeft
Hallo Jan,
Mijn 960 heeft dat veelal als hij koud is.....
Het zijn overigens geen motoren die topprestaties leveren, vind de trekkracht onderin erg tegenvallen, pas als je hem een beetje doortrekt(boven 2500)komt ie tot leven.
Vergeet niet dat ze incl. bestuurder en volle tank dik 1600 kg wegen.......
Mvg Ben
Mijn 960 heeft dat veelal als hij koud is.....
Het zijn overigens geen motoren die topprestaties leveren, vind de trekkracht onderin erg tegenvallen, pas als je hem een beetje doortrekt(boven 2500)komt ie tot leven.
Vergeet niet dat ze incl. bestuurder en volle tank dik 1600 kg wegen.......
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2009 23:41 #1227302
door V700 register
Dat maakt het een B6254 blok. (B625 bestaat niet)Omdat ik geen 960 rijdt, kan ik je verder weinig helpen.
Beantwoord door V700 register in topic Kleine correctie.
Even een kleine correctie:Je hebt een Benzinemotoe6 cilinder2.5 liter met4 kleppen per cilinder.januittb schreef : Hoe zijn andere b625 motoren, of zijn ze allemaal zo.
Dat maakt het een B6254 blok. (B625 bestaat niet)Omdat ik geen 960 rijdt, kan ik je verder weinig helpen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2009 00:02 #1227303
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toerental b625.4.
Hoi Ben,
Het gaat niet over prestaties, daar ben ik heel tevreden over en over trekkracht, maar over
het gas laten terug vallen, loslaten , het terug val moment duurt 2 a 3 sec. dus bij het optrekken
ben ik ,bij wijze van spreken een slak, want ik kan niet snel door schakelen.
met vr. groet januittb.
Het gaat niet over prestaties, daar ben ik heel tevreden over en over trekkracht, maar over
het gas laten terug vallen, loslaten , het terug val moment duurt 2 a 3 sec. dus bij het optrekken
ben ik ,bij wijze van spreken een slak, want ik kan niet snel door schakelen.
met vr. groet januittb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2009 01:37 #1227310
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Jan,
Ik denk dat jij je
Hoi Jan,Ik denk dat jij je probleem in valse lucht kan vinden, de rubber moffen van inlaatspruitstuk naar je kop willen wel eens scheuren, het kan ook zijn dat de rubber ringen om je injectors lek zijn. Het reseten van je boordcomputer heeft weinig zin als deze storing niet is verholpen want dan komt het telkens weer terug en gaat je lambda lampje branden, je kan beter even de boel uitlezen door middel van je diagnose kastje met de pigtail.Heb je dit kastje niet op je linker veerpoot dan zal je met een OBD uitlezer aan de gang moeten en de stekker aansluiting vind je tussen de voorstoelen.Hoe je storingen moet uitlezen vind je door middel van de zoekfunctie op deze site, wat je zelf ook nog even kan doen is met een bus remmenreiniger langs alle aansluitstukken tussen je luchtmassameter en kop spuiten en verhoogt je toerental op het moment dat je op een bepaalde plaats spuit dan heb je op deze plek een valselucht lekkage.Dat de motor niet snel terugvalt in toeren als deze koud is, dat is vrij normaal, maar moet naar een paar honderd meter weg zijn, verder kan ik je vertellen dat je nooit snel weg zal zijn bij een verkeerslicht met een 960 met handbak.De eerste twee versnellingen zijn veel te kort waar door je snel van verzet moet wisselen, ik neem rotondes bijvoorbeeld in z'n drie en niet z'n twee zoals bij de meeste handgeschakelde versnellingsbakken het geval is.Verder is de M90 handbak in de 960 geen schakel wonder als het op snelheid aan komt, als de synchromeshes al wat kilometers achter de rug hebben kunnen ze snel schakelen niet meer zo goed bijhouden met als gevolg een knak of kraak in de versnelingsbak bij het overschakelen, komt veel voor, vooral bij van 1 naar 2 en 2 naar 3. Snelheid zal je ook niet vinden onder de 3000 toeren, daar boven komt de boel wat tot leven, bedenk dat de wagen al snel tegen de 1600 kilo weegt en het mag wel een 6 cilinder zijn, maar het blijft maar een ongeblazen 2.5 en maar 200 cc meer dan een B230 die meestal in een 940 minder gewicht hoeft mee te nemen, geen snelheids duivel dus die B6254 .Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2009 11:21 #1227351
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het te langzaam terugvallen van toerental.
hoi Bart,
Bedankt voor de oplossingen, alles is los geweest en zeer goed schoon gemaakt tot de gasklep toe, alle rubbers
en ringen zijn in perfecte conditie ,mijn inziens, het gaat niet om valse aanzuiglucht maar als ik gas geef tot bv,
3000 toeren en dan weer het gaspedaal los laat, het toerental even blijft hangen en dan pas langzaam terugloopt.
Als gevolg dat ik bij het op schakelen 2 a 3 seconden in z'n vrij moet laten bij het opschakelen.
Jij hebt helemaal gelijk met die eerste 2 versnellingen, veel tekort, daardoor wordt mijn probleem vervelender.
Het is natuurlijk een bak van 1600 kg en geen opgefokte haan, maar toch.... mag het wel een mooi hertje zijn!!!!!!
Hoe warm mag de motor worden, wat is de ideale water temperatuur voor een b6254?
Het uitlezen van m,n diagnose kastje met de pigtal, heb ik geen ervaring mee, en ook niet met een obd uitlezer,
maar dat kom nog wel hoop ik,want ik heb buitengewoon veel plezier in deze wagon, eerst met mijn 4 deurpanelen
aan de gang want die zien er niet uit .
Maar de b6254 blijft natuurlijk een beest van een motor, schitterend. Lijkt een beetje op m,n vroegere
mg a 1600 twinceam.
met vr. groet,
januittb.
Bedankt voor de oplossingen, alles is los geweest en zeer goed schoon gemaakt tot de gasklep toe, alle rubbers
en ringen zijn in perfecte conditie ,mijn inziens, het gaat niet om valse aanzuiglucht maar als ik gas geef tot bv,
3000 toeren en dan weer het gaspedaal los laat, het toerental even blijft hangen en dan pas langzaam terugloopt.
Als gevolg dat ik bij het op schakelen 2 a 3 seconden in z'n vrij moet laten bij het opschakelen.
Jij hebt helemaal gelijk met die eerste 2 versnellingen, veel tekort, daardoor wordt mijn probleem vervelender.
Het is natuurlijk een bak van 1600 kg en geen opgefokte haan, maar toch.... mag het wel een mooi hertje zijn!!!!!!
Hoe warm mag de motor worden, wat is de ideale water temperatuur voor een b6254?
Het uitlezen van m,n diagnose kastje met de pigtal, heb ik geen ervaring mee, en ook niet met een obd uitlezer,
maar dat kom nog wel hoop ik,want ik heb buitengewoon veel plezier in deze wagon, eerst met mijn 4 deurpanelen
aan de gang want die zien er niet uit .
Maar de b6254 blijft natuurlijk een beest van een motor, schitterend. Lijkt een beetje op m,n vroegere
mg a 1600 twinceam.
met vr. groet,
januittb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2009 10:52 #1227512
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS
domme vraag misschien, maar is de CIS-klep al genoemd?
En oja, het schakelt (en koppelt) toch juist wel lekker als hij een beetje de toeren vasthoudt? (niet dat het daarmee opgelost is...)
En oja, het schakelt (en koppelt) toch juist wel lekker als hij een beetje de toeren vasthoudt? (niet dat het daarmee opgelost is...)
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2009 11:05 #1227515
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic CIS
Is het niet zo dat wanneer de CIS klep de boosdoener zou zijn, de motor juist te ver terug zakt in toeren als het gas losgelaten wordt?
De klep staat bij gasgeven dicht, en gaat open zodra de motor stationair moet gaan draaien, ik bedoel zonder gasgeven.
Of het zou moeten zijn dat de CIS klep continue open blijft staan. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

GG,

De klep staat bij gasgeven dicht, en gaat open zodra de motor stationair moet gaan draaien, ik bedoel zonder gasgeven.
Of het zou moeten zijn dat de CIS klep continue open blijft staan. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2009 19:05 #1227573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toerental b6254
Bedankt voor de reactie's,
De CIS klep,dat weet ik niet, ik zou niet weten waar die zit en hoe hij er uit ziet.
Ik heb alles los gehad en heel goed schoon gemaakt en door geblazen tot de gasklep toe en zelfs z,n
as van de klep in z,n huis gesmeert ook de gaskabel.
Maar ik neem aan dat ik de CIS klep ook onderhanden gehad heb.
Bij te hoge toeren schakelen krijgt de versnellingsbak elke keer zo,n opduvel, dit speelt vooral bij
de eerste 2 versnellingen omdat die zo kort op elkaar liggen.
Ik denk nu ook aan z,n water temperatuur,die is als je het klok voor ogen hebt, de wijzer recht
omhoog dan daar weer de helft van, dus 1/4 .
met vr, gr, jan uittenbogaard
volvo 960 2,5 i 24v estate"95-b6254-onyx groen metal- 416 - 228000km-lidnr:1020.
De CIS klep,dat weet ik niet, ik zou niet weten waar die zit en hoe hij er uit ziet.
Ik heb alles los gehad en heel goed schoon gemaakt en door geblazen tot de gasklep toe en zelfs z,n
as van de klep in z,n huis gesmeert ook de gaskabel.
Maar ik neem aan dat ik de CIS klep ook onderhanden gehad heb.
Bij te hoge toeren schakelen krijgt de versnellingsbak elke keer zo,n opduvel, dit speelt vooral bij
de eerste 2 versnellingen omdat die zo kort op elkaar liggen.
Ik denk nu ook aan z,n water temperatuur,die is als je het klok voor ogen hebt, de wijzer recht
omhoog dan daar weer de helft van, dus 1/4 .
met vr, gr, jan uittenbogaard
volvo 960 2,5 i 24v estate"95-b6254-onyx groen metal- 416 - 228000km-lidnr:1020.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2009 23:32 #1227610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het heeft allemaal weinig
Het heeft allemaal weinig zin als je een hoop dingen vraagt en vervolgens tips krijgt en er dan niets mee doet, als je wil concluderen wat de storing veroorzaakt zou ik toch maar eens testen op valse lucht, CIS klep vind je in de aanzuigbuis van af de LMM naar het gasklephuis onder de grote bocht.Thermostaat gaat regelmatig stuk van de 960, is een zelfde als in een 850, thermostaat vervangen en je tempmeter staat weer in het midden.Maar voor dat je dit alles gaat doen, zoek even via de zoekfunctie hoe je storingscode's uitleest, dan weet je ongeveer waar je moet zoeken, of anders breng hem lekker naar de Dealer.Gr Bart.
Moderators: Jerry Stam