940 LPT cilinderkop (vervolg..)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zojuist kwam het bericht binnen wat er aan de hand is met m'n Volvo.
Er zit een flink gat in de cylinderwand tussen cylinder nr. 1 en nr. 2.
Ergo : nieuwe kop, pakkingen, kopbouten enz.
Laat 'm toch maar repareren, want anders is het leven een fors stuk minde rleuk voor m'n eigens....
Laatste nieuws per 03-02-09 : de kop is krom er was geen pakking te vinden, het gat bleek een soort scheurlijn te zijn. E.e.a. kan met 100 % garantie gerepareerd worden, vervolgens vlakken en afpersen just to be sure. Het valt al bij al dus nog mee vind ik.
De verkopende partij was ws. op de hoogte ( gezien snede in dop koelvlst.reservoir !)
Mogelijk eind deze week "SWORDFISH "weer hier...??!!!
Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Een kop vervangen als er een gat zit in de cilinderwand ? Of is er iets in de cilinderkop beschadigd ? Al enig idee waardoor het veroorzaakt is ?zappa.1 schreef : Er zit een flink gat in de cylinderwand tussen cylinder nr. 1 en nr. 2.
Ergo : nieuwe kop, pakkingen, kopbouten enz.
Als iemand een turbo-benzinekop (B 230 FK )dus heeft liggen - weet, hou ik me aanbevolen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Raar verhaal ? Ik hoorde niet meer telefonich als van dat aangetroffen gat.
Ga vlg. week kijken en dan hoort men meer hier.

groet en denk aan de vroegmis morgen !

zappa.1
Martin
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Je moet alles eens een keer meegemaakt hebben maar hier had ik niet op gerekend.
Auto had op autobahn met 140km/h een gesprongen waterslang (van cylinderkop naar kachel, direct achter aansluiting van de kop.
Eigenaar Had niets gemerkt totdat motor geheel stop viel.
Totaal geen compressie meer.
Logisch als je foto bekijkt. Die bout ging ook tot einde zeer moeizaam.
1 bout zat helemaal los, kon met hand eruit gedraaid worden. Volgens eigebaar Is er vorig jaar een nieuwe koppakking gemonteerd. Niet goed uitgevoerd dus...
Maar dan de vraag onder de metaalkenners hier: hoe kan dit überhaupt ontstaan? Die sleuf is meer dan halve cm diep.
Morgen eens kijken of de cylinderwand niet beschadigd is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
1 bout zat helemaal los, kon met hand eruit gedraaid worden
Volgens eigebaar Is er vorig jaar een nieuwe koppakking gemonteerd. Niet goed uitgevoerd dus..
Kloppen je conclusies wel?
Wanneer de cilinderkop niet gekoeld wordt kun je verwachten dat de aluminium-legering van de kop gaat smelten.
Dat een bout los zit is dan ook niet zo verwonderlijk natuurlijk. De spleet tussen blok en kop kan wel zo groot worden dat je er door kan kijken. De pakking ligt dan mm los.
Bijgaand nog zo´n voorbeeld van een veel te heet geworden kop.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
En het bedrijf die het afpersen verzorgde noemde dit een giet fout tijdens de productie van de kop. en naar verloop van tijd gaat het mis op die zwakke plek in de cilinderkop. deze kop was niet meer te herstellen omdat het een inwendig waterkanaal betrof.
Groet Henk