940 LPT cilinderkop (vervolg..)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 15:06 #1072347 door V700 register
940 LPT cilinderkop (vervolg..) is gemaakt door V700 register
Dag mensen,
Zojuist kwam het bericht binnen wat er aan de hand is met m'n Volvo.
Er zit een flink gat in de cylinderwand tussen cylinder nr. 1 en nr. 2.
Ergo : nieuwe kop, pakkingen, kopbouten enz.
Laat 'm toch maar repareren, want anders is het leven een fors stuk minde rleuk voor m'n eigens....
Laatste nieuws per 03-02-09 : de kop is krom er was geen pakking te vinden, het gat bleek een soort scheurlijn te zijn. E.e.a. kan met 100 % garantie gerepareerd worden, vervolgens vlakken en afpersen just to be sure. Het valt al bij al dus nog mee vind ik.
De verkopende partij was ws. op de hoogte ( gezien snede in dop koelvlst.reservoir !)
Mogelijk eind deze week "SWORDFISH "weer hier...??!!!
Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 16:17 #1227056 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Leg eens uit ?

zappa.1 schreef : Er zit een flink gat in de cylinderwand tussen cylinder nr. 1 en nr. 2.
Ergo : nieuwe kop, pakkingen, kopbouten enz.
Als iemand een turbo-benzinekop (B 230 FK )dus heeft liggen - weet, hou ik me aanbevolen.

Een kop vervangen als er een gat zit in de cilinderwand ? Of is er iets in de cilinderkop beschadigd ? Al enig idee waardoor het veroorzaakt is ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 22:06 #1227106 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kijken
Kun je een plaatje maken? Nu lijkt het een raar verhaal!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 23:34 #1227120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
Timen,
 
Raar verhaal ? Ik hoorde niet meer telefonich als van dat aangetroffen gat.
Ga vlg. week kijken en dan hoort men meer hier.
 
groet en denk aan de vroegmis morgen !
 
zappa.1
Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2015 21:44 #1416281 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Heel oud topic dit maar
Heel oud topic dit maar vandaag Ff kop van een b200ft getrokken met volgens mij het bovenstaande verschijnsel...
Je moet alles eens een keer meegemaakt hebben maar hier had ik niet op gerekend.

Auto had op autobahn met 140km/h een gesprongen waterslang (van cylinderkop naar kachel, direct achter aansluiting van de kop.
Eigenaar Had niets gemerkt totdat motor geheel stop viel.
Totaal geen compressie meer.
Logisch als je foto bekijkt. Die bout ging ook tot einde zeer moeizaam.
1 bout zat helemaal los, kon met hand eruit gedraaid worden. Volgens eigebaar Is er vorig jaar een nieuwe koppakking gemonteerd. Niet goed uitgevoerd dus...

Maar dan de vraag onder de metaalkenners hier: hoe kan dit überhaupt ontstaan? Die sleuf is meer dan halve cm diep.

Morgen eens kijken of de cylinderwand niet beschadigd is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2015 21:53 #1416283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Langzaam
Ik kan me voorstellen dat als er een klein kanaaltje ontstaat dat dit steeds groter kan worden als er steeds hete gassen + de druk van de ontbranding langs gaan. Maar je zou denken dat via het boutgat niet veel gassen kunnen stromen (de bout zat er in en dicht deels af op de schroefdraad), zeker in het begin niet. Het lijkt me iets dat over langere tijd is ontstaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2015 00:00 #1416288 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Auto had op autobahn met
Auto had op autobahn met 140km/h een gesprongen waterslang
1 bout zat helemaal los, kon met hand eruit gedraaid worden
Volgens eigebaar Is er vorig jaar een nieuwe koppakking gemonteerd. Niet goed uitgevoerd dus..

Kloppen je conclusies wel?
Wanneer de cilinderkop niet gekoeld wordt kun je verwachten dat de aluminium-legering van de kop gaat smelten.
Dat een bout los zit is dan ook niet zo verwonderlijk natuurlijk. De spleet tussen blok en kop kan wel zo groot worden dat je er door kan kijken. De pakking ligt dan mm los.
Bijgaand nog zo´n voorbeeld van een veel te heet geworden kop.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2015 10:31 #1416292 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Giet fout
Ik had een tijdje terug een cilinderkop B230FT die wat verloor, Het was niet direct zichtbaar waar dat water bleef. na demontage van de cilinderkop en de kop laten af persen bij een motoren revisiebedrijf bleek er een lek te zitten en een van waterkanaal in de kop.
En het bedrijf die het afpersen verzorgde noemde dit een giet fout tijdens de productie van de kop. en naar verloop van tijd gaat het mis op die zwakke plek in de cilinderkop. deze kop was niet meer te herstellen omdat het een inwendig waterkanaal betrof.

Groet Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD