940 LPT vervolg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Middels deze truc tracht men blijkbaar ( ik wist dit niet, moge duidelijk zijn.. ) de druk af te voeren, die normaliter via de slang vrij komt en de slang doet losschieten. De wegenwacht sprak eerder ven een scheurtje, het is dus een insnede van een cm of 4-5 in het bovenste-harde deel van deze dop.
Dus koppakking, mogelijk kromme kop, mogelijk minimaal 1 kapot klephoedje e.a. vervolgschade.
D-riem en spanrollen, bouten e.d. in correcte staat.

Nu maar wachten op het definitieve totaal-oordeel en dan een afweging maken of er wordt gerepareerd of niet.
U begrijpt dat ik barstende hoofdpijn heb en zelfs misselijkheid bespeur bij het besef dat er lieden zijn die dergelijke trucs
uithalen....en hij reed zo fabeltastisch !!!

groet en wees een gewaarschuwd mens

Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedoel je benzine of olie ?zappa.1 schreef : De koelvloeitsof bevat benzine.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wacht even op de definitieve optelsom van de schade.
Rijdt op benzine overigens en reed nooit op LPG
Verkoper haalt z'n schouders op, weet van niets, reageerde voor m'n bezoekje niet op mail / telefoon.
past dan in het beeld, nietwaar ?

groet

Martin
zappa1
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Tijdens de compressieslag perst het mengsel (benzine/lucht) zich waarschijnlijk via de koppakking door de toenemende druk naar het koelwaterkanaal.henk 940LPT schreef : Als er benzine in zit, heb je wel een vreemde storing te pakken. Kan zo eigenlijk niet bedenken hoe dat erin kan komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben even de originele posting kwijt in m'n geheugen over de aanschaf ed. maar even zoeken op internet, je hebt ook zonder garantie als koper echt nog wel rechten, zeer zeker bij dit soort (verborgen) gebreken.zappa.1 schreef : Verkoper haalt z'n schouders op, weet van niets, reageerde voor m'n bezoekje niet op mail / telefoon.
past dan in het beeld, nietwaar ?
Even googlen of zoeken op consumentensites.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Koppakking laten vervangen incl kop vlakken heeft het probleem definitief verholpen en de auto loopt perfect.
Pakking was duidelijk licht doorgeslagen en in de kop zat wat putcorrossie. Vlakken was dus noodzakelijk.
Is niet vreemd bij deze leeftijd, de kop krimpt / zet uit elke keer bij opwarmen dus de pakking is eigenlijk een slijtagedeel.
Garantie bij een particulier kan je vergeten, er is nog nooit een claim door de rechter toegewezen. Zeker niet bij een rep van max EUR 750, is te verwachten bij een auto van deze leeftijd / prijsklasse.
Groet,
Paul
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
solexpaul schreef : Garantie bij een particulier kan je vergeten, er is nog nooit een claim door de rechter toegewezen. Zeker niet bij een rep van max EUR 750, is te verwachten bij een auto van deze leeftijd / prijsklasse.
Wat je hier zegt klopt niet hoor, Paul.
Wanneer je iets koopt zullen alle gebreken, voor de verkoop, duidelijk kenbaar aan de koper moeten worden gemaakt, aangezien hij daarop zijn aanschaf basseerd.
Blijken er dingen verzwegen dan kan je zonder meer de koop terug draaien, en zal elke rechter je in het gelijk stellen. Of de verkoper moet kunnen bewijzen dat het gebrek pas ná de verkoop is ontsaan, de bewijslast ligt in dat geval dus bij de verkoper en niet bij de koper!
Dat veel mensen dit niet doen is een andere zaak, maar ik ben wel zo iemand en spreek dus uit ervaring....
GG,
- V700 register
- Nieuw lid
-

Kan me de suggestie om naar de rechter te stappen goed voorstellen.
Echter, denkend aan kosten advocatuur, reiskosten Utrecht v.v., tijd, gemaakte kosten van de preventieve
onderhoudsdingen en vervangingen, dit vergeleken met restitutie van de oorspronkelijke aankoopsom bij toewijzing bij vonnis,
maak ik dus een afweging in dit licht.
Ik stap niet naar de rechter en wacht de uiteindelijke stand van zaken af.
Theoretisch wankel, I know, maar wel een feit.

groet

Martin
zappa1