Belangrijke LMM vraag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2009 10:24 #1071788
door V700 register
Belangrijke LMM vraag is gemaakt door V700 register
allen,
De 740 van mijn vriendin blijft moeilijk lopen en flink inhouden. Van de zomer is de LMM doorgebrand en de ECU defect. Er is een nieuwe LMM ingezet. Ik verdenk op 1 of andere manier (gevoel) dat nieuwe LMM niet het juiste type is o.i.d. Kan iemand eens onder de motorkap kijken in bezit van een B230F bj 89-90 en het type aan mij doorgeven? Dan ga ik opzoek naar een gebruikt exmplaar om te kijken of dat het problem is.
Alvast bedankt,
Robert
De 740 van mijn vriendin blijft moeilijk lopen en flink inhouden. Van de zomer is de LMM doorgebrand en de ECU defect. Er is een nieuwe LMM ingezet. Ik verdenk op 1 of andere manier (gevoel) dat nieuwe LMM niet het juiste type is o.i.d. Kan iemand eens onder de motorkap kijken in bezit van een B230F bj 89-90 en het type aan mij doorgeven? Dan ga ik opzoek naar een gebruikt exmplaar om te kijken of dat het problem is.
Alvast bedankt,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2009 10:53 #1223941
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Dit misschien?
Misschien heb je <a href="/node/17206" target="_blank"><hier></a> wat aan?

GG,

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2009 16:32 #1223986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Miquel
Super. Bedankt. Wist niet dat we het hadden.
Robert
EIT: Stom van mij, ik zie nu ook dat de nummers in het pocket data booklet staan. Ik stop dit draadje maar, opgelost! Zag ook dat mijn vriendin een B230FB motor heeft, aan het oude serienummer van de ECU te achterhalen.
Robert
EIT: Stom van mij, ik zie nu ook dat de nummers in het pocket data booklet staan. Ik stop dit draadje maar, opgelost! Zag ook dat mijn vriendin een B230FB motor heeft, aan het oude serienummer van de ECU te achterhalen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2009 21:51 #1224092
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm..
Net een telefoontje van mijn vriendin, ze heeft het stocknummer opgenomen van de LMM. Het klopt, er zit de juiste nieuwe LMM in. Daar ligt dus niet het probleem. Ik ga nu de rpm of BDP sensor maar eens vervangen samen met een nieuwe lambdasensor, te halen bij de Brezan. Deze laatse was nieuw, maar misschien heeft de ECU deze ook kapot gemaakt. De LMM en ECU waren defect; spanning op de lambdasensor zetten en hij is stuk. Het zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Dat is wel het laatste geld wat we in de wagen gaan steken, daarna is het over en uit als het niet mocht baten, dan gaat-ie de deur uit. We worden schijtziek van die wagen na het defect van de ECU. Erg jammer, maar het houdt een keer op en het is misschien een kleinigheid, maar probeer het maar eens te vinden. De hele kabelboom doorgemeten, geen slechte contacten te vinden. Er is al zoveel werk ingestoken en het ergste defect en spoorzoeken wat ik in mijn "Volvo carriere" heb meegemaakt en dat is al een ruime 900.000km totaal eigen gereden Volvo km's. Als dit mijn eerste Volvo zou zijn geweest had ik gezegd: NOOIT MEER EEN VOLVO! 900.000? Ja, nog een ruime twee jaar en ik heb er een miljoen Volvo km opzitten.
Robert
PS: mijn meest betrouwbare Volvo ooit?? Een 760 TD. Niets kan daar aan tippen. Klinkt misschien vreemd in de oren voor velen maar het is echt waar.
EDIT: Bedenk ik mij net: mijn '77-er 244 B21A automaat was ook gigantisch betrouwbaar. Welliswaar regelmatig de contactpunten afstellen maar daar bleef het bij. Met de 760 TD was nooit iets aan de hand. Deze startte altijd en reed altijd zonder inhouden, horten, stoten enz... U kent dat wel, maar deze diesel had nergens last van, ook mijn 740 D niet.
Dat is wel het laatste geld wat we in de wagen gaan steken, daarna is het over en uit als het niet mocht baten, dan gaat-ie de deur uit. We worden schijtziek van die wagen na het defect van de ECU. Erg jammer, maar het houdt een keer op en het is misschien een kleinigheid, maar probeer het maar eens te vinden. De hele kabelboom doorgemeten, geen slechte contacten te vinden. Er is al zoveel werk ingestoken en het ergste defect en spoorzoeken wat ik in mijn "Volvo carriere" heb meegemaakt en dat is al een ruime 900.000km totaal eigen gereden Volvo km's. Als dit mijn eerste Volvo zou zijn geweest had ik gezegd: NOOIT MEER EEN VOLVO! 900.000? Ja, nog een ruime twee jaar en ik heb er een miljoen Volvo km opzitten.
Robert
PS: mijn meest betrouwbare Volvo ooit?? Een 760 TD. Niets kan daar aan tippen. Klinkt misschien vreemd in de oren voor velen maar het is echt waar.
EDIT: Bedenk ik mij net: mijn '77-er 244 B21A automaat was ook gigantisch betrouwbaar. Welliswaar regelmatig de contactpunten afstellen maar daar bleef het bij. Met de 760 TD was nooit iets aan de hand. Deze startte altijd en reed altijd zonder inhouden, horten, stoten enz... U kent dat wel, maar deze diesel had nergens last van, ook mijn 740 D niet.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2009 22:00 #1224097
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Originele
Zet er dan wel een originele lambdasensor in. Want anders kan je uitgave bij voorbaat al weggegooid geld zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2009 22:42 #1224747
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP RPM sensor $#@!%$!$%@!
Ik word dus helmaal schij@%@ ziek van die auto. Vandaaggeprobeerd de oude BDP sensor te vervangen. Zat muurvast.. Met tang wrikken, helemaal niks. Nog een keer wrikken en opeens KRAK!!!! Breekt de aluminium steun waarin de BDP sensor zit af... Nu heb ik het helemaal gehad! Om een nieuwe steun voor de BDP sensor te monteren moet de automaat worden verwijderd. Ja, u leest het goed. Wat een gezeur. Ik probeer hem morgen maar vast te lijmen met 1 of ander twee componenten die als het warm wordt, hard blijft. Volgens mij is dat alumiumplamuur. Dat wordt kijhard en volgens mij ook als het warm wordt.
Dus jongens G-O-U-D-E-N tip: als je de BDP sensor moet verwijderen en hij zit vast: Niet te veel aan wrikken met een tang. Pak een brander en brandt hem helemaal stuk zodat je de resten gewoon weg kunt krabben of zo!!!
Als het probleem niet de BDP sensor is gaat de auto de deur uit en wordt hij aangeboden op deze site. Voor onderdelen of om te worden gerepareerd. Ik zal dan een lijst opstellen wat er al vervangen is en dus niet daar het defect hoeft te worden gezocht. Maar ik hoop dat het niet nodig is.
Robert
Dus jongens G-O-U-D-E-N tip: als je de BDP sensor moet verwijderen en hij zit vast: Niet te veel aan wrikken met een tang. Pak een brander en brandt hem helemaal stuk zodat je de resten gewoon weg kunt krabben of zo!!!
Als het probleem niet de BDP sensor is gaat de auto de deur uit en wordt hij aangeboden op deze site. Voor onderdelen of om te worden gerepareerd. Ik zal dan een lijst opstellen wat er al vervangen is en dus niet daar het defect hoeft te worden gezocht. Maar ik hoop dat het niet nodig is.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2009 15:57 #1224803
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP vorderingen....
Vanmiddag een halve dag vrijgenomen om de BDP sensor te monteren. Heb besloten de boel maar niet te lijmen en een klein beugeltje voor de sensor te maken die ik dan met een boutje direct in het koppelomvormerhuis schroef. Dat had ik gisteren avond toen ik in bed lag bedacht, er is ruimte voor zo'n beugeltje. Beugeltje gemaakt, BDP sensor er op gezet met een bout, gaatje geboord in het koppelomvormerhuis en een bout er in draaien (dikke zelftapper). Breekt de kop van de bout af. Stiiiiiiik!! Geen plaats meer voor een nieuw gat op het aluminium huis en de bout kreeg ik er niet meer uit. Snert bout!! Zo veel kracht heb ik nou ook weer niet gezet. Ik begon nog meer te balen van die auto.. Dan maar een lasprop op de bout gezet en hij zit nu onwrikbaar vast. Proefrit gemaakt en ik kon geen spoor bekennen van inhouden van de motor. Het lijkt dus opgelost, ik heb er vertrouwen in. De motor trekt goed, hort niet en houdt niet meer in met stadsverkeer en hard rijden. Het ziet er naar uit dat de auto op de weg blijft.
Dus was was er allemaal defect gegaan?
1- de ECU. Deze nam:
2- de Luchtmassameter (LMM) en
3- BDP sensor mee Wat een ellende,
behalve de ontsteking en klopsensor, hoewel ik deze laatste ook heb vervangen maar zonder resultaat. Dit was een zeer dure reparatie; nieuwe LMM, nieuwe klopsensor, nieuwe BDP sensor en gebruikte ECU, kon je een andere Volvo voor kopen en mijn vriendin moet op de centen letten.
Groetjes,
Robert
PS: had wel de oude BDP sensor destijds doorgemeten, maar deze was goed volgens de specs. Kennelijk was hij af en toe niet in orde vooral bij warme motor.
Dus was was er allemaal defect gegaan?
1- de ECU. Deze nam:
2- de Luchtmassameter (LMM) en
3- BDP sensor mee Wat een ellende,
behalve de ontsteking en klopsensor, hoewel ik deze laatste ook heb vervangen maar zonder resultaat. Dit was een zeer dure reparatie; nieuwe LMM, nieuwe klopsensor, nieuwe BDP sensor en gebruikte ECU, kon je een andere Volvo voor kopen en mijn vriendin moet op de centen letten.
Groetjes,
Robert
PS: had wel de oude BDP sensor destijds doorgemeten, maar deze was goed volgens de specs. Kennelijk was hij af en toe niet in orde vooral bij warme motor.
Moderators: Jerry Stam