Is er veel verschil tussen een B230 FB en een B230 FK ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 20:17 #1071723 door V700 register

Goedenavond,
Kan iemand mij vertellen of er veel verschil zit tussen een 230 FB en een FK?
Dit i.v.m. mijn 'propleempje', ik kan misschien een wagen met een FK overnemen om wat te experimenteren met het ruilen van onderdelen. Is goedkoper dan nog 3 weken langer van en naar de garage rijden/duwen/slepen....
Frans 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 20:23 #1223400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, een FK heeft een turbo en een FB niet. Denk dat met name de elektronica (ECU, EZK (ontstekingscomputer)) en mogelijk ook de injectoren anders zijn. Ik weet niet precies wat je wilt omruilen, maar het lijkt me verstandig om de nummers die op de onderdelen staan die je wilt omruilen op te schrijven en te vergelijken met de nummers die in de FK zitten.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2009 01:15 #1223405 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Jammer
Het uitruilen van de motoronderdelen van een FK naar een FB of andersom is eigenlijk geen optie.
De cilinderkop is niet uitwisselbaar.
Uitwisselen onderblok is niet aan te raden. De zuigers verschillen. Je kunt nieuwe zuigers kopen maar dat gaat veel kosten.
Jouw kapotte FB moet je m.i. gewoon omruilen voor een andere FB. Eventueel alleen een andere kop zou misschien nog kunnen, maar nu ik de plaatjes gezien heb twijfel ik wel.   

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2009 10:03 #1223451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het niet zo dat alleen de
Is het niet zo dat alleen de zuigerveer speling anders is (af fabriek) en de rest van het blok gelijk is? Of is dat alleen zo bij de B230FT. Zoiets geloof ik gelezen te hebben in het WPHB.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2009 17:46 #1223491 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230FT
De B230FT en FK lijken meer op elkaar dan een FB en een FK. De FT is de HPT en de FK de LPT. Waarbij er wel weer verschil kan zijn tussen de vroege FT in de 740 turbo (dacht ik) en de latere FT/FK's. Het hangt er vanaf wat de topicstarter precies wil uitwisselen. Ik zou denken elektrische componenten, daar zullen vast verschillen in zitten tussen een FB zonder turbo en een FK met turbo. Op die elektrische componenten (injectie, ontsteking, LMM, CIS klep etc) staan wel nummers vandaar mijn opmerking over nummers opschrijven en vergelijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2009 17:54 #1223494 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic   Heren bedankt, het ging

Heren bedankt, het ging alleen om een aantal electrische componenten, helaas heb ik de kanshebber vandaag gezien en er gelijk afscheid van genomen. De betreffende wagen was een tikje afgeleefd/afgeragd.
Ik ga gewoon verder zoeken naar een wagen met een FB.
 In ieder geval dank voor de reakties en het meedenken!

Frans

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC