740 wil niet lopen :S

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 23:06 #1071598 door V700 register
740 wil niet lopen :S is gemaakt door V700 register
Beste volvo fans,
Ik heb al 8 jaar een volvo 740GL uit 90, benzine,  automaat, net ingelopen met 296.000 km.
heb er vanalles bij meegemaakt, maar dat hij niet wou starten nog niet.maargoed, ff een paar feitjes.
- accu goed.- gister 4km gelopen, en om redenen liep hij stationair 100 toeren en sloeg dus in P stand  soms af.- dag ervoor liep hij zoals altijd als een zonnetje.- hij loopt sinds een week zonder Lambda meter, aangezien de uitlaad niet zo best meer was en ik er een ijzeren pijp ingezet heb. nieuwe uitlaad is hij niet waard, maar kan wel ff naar de sloop als hij echt niet zonder Lambda meter kan ???????????
starten : paar tellen aanjagen, 2a3 sec lopen, uitgaan, daarna nieveel meer.dus even  de accu polen er een paar uur afgehad, zodat de computer kon resetten, maar dit mocht niet baten.
alle tips zijn welkom, aangezien ik weinig ervaring heb met het niet starten van volvo`s.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 23:14 #1222652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomp.
Als het goed is, heb je een rekje met brandstofpomp erin onder de auto ter hoogte van je bestuurdersstoel zitten.Kun je eens vragen of iemand de auto op contact zet terwijl je hand tegen de pomp houd (dat red je nèt niet alleen)Als het goed is moet je een seconde of twee merken dat ie aanslaat, de pomp, en daarna moet ie stilvallen.Zodra de motor loopt, moet ie weer meepompen.
Ik denk dat ie dat niet meer doet.
Een goede tweede zou de brandstofdrukregelaar kunnen zijn bovenop op het blok.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 23:23 #1222654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor je snelle
bedankt voor je snelle reactie, ik weet precies wat je bedoelt, maar was er zelf nog  niet opgekomen. bij de 940 was het relais van deze pomp kapot, toen heb ik het relais overbrugd en deed het prima.
maar bij de brandstofdrukregelaar sta ik al met een bek vol tanden :Pwat kan ik hieraan controleren ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 12:57 #1222750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook relais, maar nog stuk

overduidelijk dat de pomp niet liep, dus overbrugt met kabeltje vanaf zekering nr 11. pomp draait weer mooi.
alle bougies uitgedraaid en schoon gemaakt, en hij geeft een goeie vonk.
dus hij heeft vonk, hij heeft benzine , dacht ik ??
maar nog niet lopen..............??????????????????wie weet raad ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 13:44 #1222753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais

IHC schreef : wie weet raad ??

Kijk even in je instructieboekje welke van de relais in de tray achter de asbak het brandstofpomp relais is. (meestal tweede rij van voren, meest linker, wit van kleur)Los van het feit dat de pomp weer draait, is het niet goed dat je hem moet overbruggen.De pomp is dus in orde, de aansturing niet. Dat zou ik eerst oplossen.
Als je me even een bouwjaar mailt, stuur ik je een schema, scheelt weer zoeken.......hoewel, dat kan dan pas beginnen....;-)
(maak anders even een signature, met de belangrijkste kenmerken, als motorcode, baktype, gas/benzine, bouwjaar etc.<a href="/user/4260/edit" target="_blank">Dat kan hier</a>, onderaan bij signatuur, scheelt vragen in de toekomst) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 14:46 #1222755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoofdpomp nr 1, pomp in
hoofdpomp nr 1,
pomp in tank, lambda nr 11.
onder de stoel lijkt mij de hoofdpomp, maar deze doet het dus als ik hem bij nr 11 wegpak :Sbouwjaar 90, B230F,benzine,  automaat
foutcodes ga ik ook proberen uit te lezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 16:37 #1222966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor de Tips Baseman
bedankt voor de Tips Baseman
maar helaas loopt hij nog steeds niet, computer had ik eerder als gereset , dus kon ik weinig uitlezen.even een vraag : Kan de 740 zonder Lambda meter ??? hij zit er nog wel aan maar niet in de uitlaad, of kan ik hem dan beter erafknippen ??
en wat kan ik nog meer controleren.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 16:47 #1222971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verklaar?

IHC schreef : hij zit er nog wel aan maar niet in de uitlaad, of kan ik hem dan beter erafknippen ??

Verklaar u nader?Bungelt ie los onder de auto dan?Die zou ik toch maar terugschroeven, zonder moet ie het wel doen, of in ieder geval aanslaan, maar 't is niet geweldig.
Stinkt ie bij je startpogingen uit de buis ook naar onverbrande benzine?
Zitten de bougiekabels wel in de goeie volgorde?
Geeft ie helemaal geen sjoege?Of slaat ie op het randje net niet aan?Of net wel, en slaat ie meteen weer af?
Zit er op de linkerveerpoot een kastje met 6-gaatjes (onder het dekseltje)?Ja, dan zou ik de <a href="/node/12449" target="_blank">storingscode</a> eens proberen uit te lezen.De pagina's waarop gesproken wordt van een pigtail, heb je nodig.Met name LH2.4 (brandstofinjectie) en EZ116K (ontsteking).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 17:08 #1222974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb de lambda meter onder
ik heb de lambda meter onder een beschermkap onder de auto gedrukt, hij zit wel vast, maar is niet alles idd.
hij ruikt behoorlijk vet, de bougies zaten helemaal onder de olie en waren vies na een eental pogingen starten.
hij is rijdend weggezet, alles zat zo zo als het hoort, heb de auto 8 jaar geleden van de eerste eigenaar gekocht, altijd dealer onderhouden geweest, motorisch nooit iets kapot gehad, alleen een keer de startonderbreken waardoor de auto uit ging tijdens het rijden, toen heb ik de het hele alarm systeem en startonderbreken er uit gesloopt, das jaren terug.
 ik heb de code procedure-uitlezen ervan uitgeprint, maar ik had de computer al gereset voor die tijd, hij gaf dus 1-1-1. :S
pruttel pruttel soms,500 toeren,  idd net voor het  lopen, maar gaat dan direct weer uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 17:12 #1222983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verzopen.

IHC schreef : pruttel pruttel soms,500 toeren,  idd net voor het  lopen, maar gaat dan direct weer uit.

Verzuipt ie niet gewoon?Trek de vier injectorstekkers eens los en probeer nogmaals te starten, mits je zeker weet dat je vonk hebt.Dit kun je simpel met een 5de bougie testen, dan kun je die andere vier laten zitten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC