slecht starten

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2008 18:24 #1071576 door V700 register
slecht starten is gemaakt door V700 register
mijn 945 uit 1994 B 23 F heeft een vreselijk slechte start. Pas na de 3e poging wilt ze pas aanslaan. Bougies zijn nieuw en verder heeft de auto recent haar grote beurt gehad en alles schijnt in orde te zijn! Wie weet raad?
18:24:57 2008-12-26

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2008 22:27 #1222575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic terugslagklep in benzinetoevoer
Als de motor 1x gestart is en heeft gelopen kan je 'm dan uitzetten en meteen weer opnieuw starten? Zo ja, dan vermoed ik een brandstofdrukprobleem.
Normaalgesproken hoort er ergens een werkende terugslagklep in de brandstoftoevoerleiding te zitten.
Deze heeft als functie het vast houden van de brandstofdruk in de inspuitgallerij zodat wanneer de motor weer gestart wordt er meteen direct weer voldoende brandstofdruk is om de motor aan te doen slaan.
Als deze kapot is moeten de brandstofpompen (1 in de tank, 1 aan de carrosseriebodem) de hele leiding weer eerst op voldoende lijndruk brengen.
Blijkbaar heb je daar dan 3 startpogingen voor nodig.
Laat eens di klep testen en indien lang geleden vervangen, zet er ook eens een nieuw schoon brandstoffilter onder.
(Er kan overigens ook brandstofdruk weglekken door een lekkende injector! )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 02:04 #1222583 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Drie keer starten maar dan anders...
Aanvullende tips bij Jan zijn post. Als je de motor wilt starten en je vermoed/voelt aan dat dit weer niet in één keer gaat lukken, wil je dan voordat je daadwerkelijk start drie of vier keer de wagen op contact zetten? Elke keer zal dan de hoofdbrandstofpomp kort gaan draaien en daarmee brandstof opvoeren en druk opbouwen. Indien de motor hierna bij het starten in één keer aanslaat mag je de voorzichtige conclusie trekken dat de brandstofleiding restdruk onvoldoende is.
Waar raakt het systeem dan zijn restdruk kwijt.
Naast de eerdere klep-suggestie kun je denken aan de brandstofdrukregelaar (simpel controleerbaar door het los nemen van het vacuümslangetje). Zoals al geschreven is het interessant om te weten wanneer het probleem zich exact voordoet. Bij warme of koude motor. Na langere of kortere stilstand van de motor. Lekkende brandstofinjectoren mag je uitsluiten indien je de “drie keer contact test” hebt uitgevoerd en de motor wel in één keer aanslaat. Zou één van de injectoren na langere stilstand hebben gelekt dan slaat een bougie nat en zal starten ook nu niet in één keer lukken.
Oh ja, die terugslagklep zit volgens mij geïntegreerd in de hoofdbrandstofpomp. Is dit klepje kapot dan is vervanging van de gehele pomp een beetje "over the top". Je zou dan kunnen overwegen een los terugslagklepje in de aanvoerleiding te plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD