Brandstofpomp en - meter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 16:10 #1071330 door V700 register
Brandstofpomp en - meter is gemaakt door V700 register
Hallo,
 Ik ben in het bezit van een geweldige 945 LPT van 1996 . Het probleem is dat de brandstofmeter niks aangeeft , het lampje doet het gewoon dus ik denk dat het een vlotterprobleem is . Sinds een poosje maakt ook de brandstofpomp een irritant zoemend geluid. Ik ben benieuwd of iemand kan vertellen of de pomp en de vlotter in de tank een geheel zijn of twee aparte onderdelen.Kan iemand mij dat vertellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 17:04 #1221215 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic   brandstof meters gaan

brandstof meters gaan vaker kapot naar mijn weten bij oude volvo`s, heb er hier ook een staan die het niet goed aangeeft.
erg moeilijk om daar bij te komen, ijzeren plaatje weghalen in de kofferbak, daaronder zit een grote dop met allemaal leidingen.
 dus ik reken gewoon uit hoeveel er nog in de tank zit.
en wat branstofpomp betreft, ook een echt volvo iets :P ik neem aan dat je de pomp onder de auto bedoeldt ?? en dat zoemen kun je alleen horen als de auto uit is en je hebt het kontakt op 2. is verder niets ergs ofzo.als het pompje in de tank kapot is is dat niet echt een probleem dacht ik, de grote pomp onder de bestuurders stoel trekt de brandstof ook wel aan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 19:47 #1221229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pomp
Latere modellen hebben alleen een intank pomp, de pomp aan de onderzijde onder de bestuurdersstoel is dan vervallen. Er zit daar dan alleen een filter. Weet niet precies vanaf wel modeljaar, maar '95 zou wel eens alleen een intank pomp kunnen hebben.  Zou dat even nagaan, als je maar een pomp hebt (intank) is het natuurlijk wel fijn als die het blijft doen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 20:17 #1221232 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic    Bedankt voor de

Bedankt voor de reacties.
Ik heb  alleen een intankpomp , waar het mij om gaat is of de pomp en de vlotter 1 geheel vormen of dat het 2 losse onderdelen zijn. Ik wil alletwee de klachten in 1 keer proberen te verhelpen , dus lijkt mij het handig als ik dat weet voor ik begin.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 21:33 #1221255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet begrijpen

Hans10 schreef : Ik ben in het bezit van een geweldige 945 LPT van 1996 . Het probleem is dat de brandstofmeter niks aangeeft , het lampje doet het gewoon dus ik denk dat het een vlotterprobleem is.

Ik begrijp jouw conclusie niet helemaal dat het een vlotterprobleem is, hoewel het lampje het wel doet. Het lampje wordt toch ook aangeschakeld door de vlotter ? Of maak ik een denkfout ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 22:23 #1221261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vlotter
Hans, <a href="/node/16591">hier</a> en <a href="/node/16582">hier</a> staat mijn verhaal over een vlotter, geeft je iets van idee waar je voor staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2008 12:25 #1221303 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic conclusie

henk 940LPT schreef :

Hans10 schreef : Ik ben in het bezit van een geweldige 945 LPT van 1996 . Het probleem is dat de brandstofmeter niks aangeeft , het lampje doet het gewoon dus ik denk dat het een vlotterprobleem is.

Ik begrijp jouw conclusie niet helemaal dat het een vlotterprobleem is, hoewel het lampje het wel doet. Het lampje wordt toch ook aangeschakeld door de vlotter ? Of maak ik een denkfout ?

Omdat het lampje het wel doet en de wijzer af en toe een klein beetje beweegt denk ik dat de meter dus niet kapot is en het dus aan de vlotter ligt. Of is dat een verkeerrde conclusie?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2009 18:09 #1226561 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic echt kapot
Afgelopen zondag is mijn vrouw helaas gestrand met de Volvo . Ze was te laat met tanken , wat helaas kan gebeuren als de meter het niet doet. Ze heeft met horten en stoten bij een tankstation kunnen komen . Na het tanken wilde de Volvo helaas niet meer aanslaan. Volgens de ANWB monteur (die overigens zeer verbaasd was om een gestrande 940 aan te treffen!!) heeft de brandstofpomp het begeven doordat hij "droog" heeft gedraaid. Klopt volgens mij ook wel , ik had zelf ook al het vermoeden dat hij niet meer in topconditie was. Ik heb maandagochtend gelijk de plaatselijke Volvo-dealer gebeld en die kon mij vertellen dat de pomp en de vlotter als een complete set verkocht worden , kost alleen wel 330,00 euro ex. BTW en montage , totale reparatie zou op ongeveer 600,00 euro uitkomen. Ik ga nu morgen zelf de pomp er uit halen en aan de hand van het onderdeelnummer proberen deze set goedkoper te vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2009 18:37 #1226563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic komt aardig in de buurt
Dat bedrag was ik ook kwijt voor een nieuwe pomp. Ik was €316,- ex btw kwijt.
Pomp en tankaanwijzing zitten in 1 element. Het element moet in zijn geheel vervangen worden.
Bij mij is dat ding een maand of 6 geleden vervangen en sindsdien wijst de brandstofmeter maar tot de helft van de tank aan. We (mijn vrouw het meeste)rijden sindsdien op de dagteller. Volgende week wordt er een nieuw tankelement geplaatst (onder garantie natuurlijk).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC