Brandstofpomp en - meter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben in het bezit van een geweldige 945 LPT van 1996 . Het probleem is dat de brandstofmeter niks aangeeft , het lampje doet het gewoon dus ik denk dat het een vlotterprobleem is . Sinds een poosje maakt ook de brandstofpomp een irritant zoemend geluid. Ik ben benieuwd of iemand kan vertellen of de pomp en de vlotter in de tank een geheel zijn of twee aparte onderdelen.Kan iemand mij dat vertellen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
brandstof meters gaan vaker kapot naar mijn weten bij oude volvo`s, heb er hier ook een staan die het niet goed aangeeft.
erg moeilijk om daar bij te komen, ijzeren plaatje weghalen in de kofferbak, daaronder zit een grote dop met allemaal leidingen.
dus ik reken gewoon uit hoeveel er nog in de tank zit.
en wat branstofpomp betreft, ook een echt volvo iets

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de reacties.
Ik heb alleen een intankpomp , waar het mij om gaat is of de pomp en de vlotter 1 geheel vormen of dat het 2 losse onderdelen zijn. Ik wil alletwee de klachten in 1 keer proberen te verhelpen , dus lijkt mij het handig als ik dat weet voor ik begin.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begrijp jouw conclusie niet helemaal dat het een vlotterprobleem is, hoewel het lampje het wel doet. Het lampje wordt toch ook aangeschakeld door de vlotter ? Of maak ik een denkfout ?Hans10 schreef : Ik ben in het bezit van een geweldige 945 LPT van 1996 . Het probleem is dat de brandstofmeter niks aangeeft , het lampje doet het gewoon dus ik denk dat het een vlotterprobleem is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat het lampje het wel doet en de wijzer af en toe een klein beetje beweegt denk ik dat de meter dus niet kapot is en het dus aan de vlotter ligt. Of is dat een verkeerrde conclusie?henk 940LPT schreef :
Ik begrijp jouw conclusie niet helemaal dat het een vlotterprobleem is, hoewel het lampje het wel doet. Het lampje wordt toch ook aangeschakeld door de vlotter ? Of maak ik een denkfout ?Hans10 schreef : Ik ben in het bezit van een geweldige 945 LPT van 1996 . Het probleem is dat de brandstofmeter niks aangeeft , het lampje doet het gewoon dus ik denk dat het een vlotterprobleem is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Pomp en tankaanwijzing zitten in 1 element. Het element moet in zijn geheel vervangen worden.
Bij mij is dat ding een maand of 6 geleden vervangen en sindsdien wijst de brandstofmeter maar tot de helft van de tank aan. We (mijn vrouw het meeste)rijden sindsdien op de dagteller. Volgende week wordt er een nieuw tankelement geplaatst (onder garantie natuurlijk).