Wagen (965/G3) slaat af. VERVOLG: Accu leeg!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 19:59 #1071182 door V700 register
Wagen (965/G3) slaat af. VERVOLG: Accu leeg! is gemaakt door V700 register
Een goedenavond maar weer,
De laatste weken doet zich het volgende voor bij de 965 AUT op gas. Betreft een ringtank (80ltr/Prince). De wagen start wel maar het komt zeg maar van ''heel ver/uit de diepte''. Hij gaat vlot over op benzine maar op gas komt het voor (niet altijd) dat bij gas los en bij bijna stilstand, de motor afslaat of onregelmatig loopt. Daarna weer starten gaat prima. Als het blok goed warm is dan is er ook niets aan de hand. Wat kan dit zijn?
Groet rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 20:06 #1220295 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic filter
Prince heeft toch zo´n gasfilter onder de motorkap. Dat gasfilter al eens gecontroleerd?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 20:09 #1220297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh?
Ik word hier iedere dag weer wijzer. Waar kan ik deze vinden en hoe zit deze er uit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 20:22 #1220300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Info?

Vliegende Hollander schreef : Wat kan dit zijn?

Om te beginnen, kan het zijn dat er informatie ontbreekt, namelijk type installatie, want Prince is merk, geen type volgens mij.De dingen die je er al aan gedaan hebt, is wel handig.
Zit er in de 960 een koudestartvervroeging die stuk is?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 22:27 #1220317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afslaan
Hoi,

Wij hebben dit al heel lang maar niet zo erg dat ik er actief mee bezig ben geweest. Na een aantal meters gereden te hebben bij een bepaalde motor temperatuur begint het toerental te schommelen op LPG. Als je dan net bij een rotonde moet remmen kan ie afslaan, dit gebeurt af en toe maar we weten het dus schakelen zonodig even wat langer over op benzine.
Nou is toevallig vandaag de auto uitgelezen en nu geven allebei de lambda's aan dat  een bepaalde waarde te hoog is. De conclusie van de monteur was dat dit waarschijnlijk duidt op een kapoote LMM omdat 2 kapotte lambda's tegelijk erg waarschijnlijk is. Ik laat het me maar vertellen...
Ik zou het dus gaan zoeken bij je lambda's, LMM maar ook bij bougies en filters in je gas systeem.
Thijs. 

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 22:32 #1220312 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Gasfilter

Vliegende Hollander schreef : Ik word hier iedere dag weer wijzer. Waar kan ik deze vinden en hoe zit deze er uit?

Het gasfilter zit dan in een "ronde" bus van zwart kunststof, vlak voor de toevoer naar de injectoren.
Rij gewoon even naar een gasinbouwstation (juist ja, niet dat denigrerende gasboer), het verwisselen wat om de ... km toch moet gebeuren is zo gedaan. (Mits ik de juiste installatie voor ogen heb).
Trouwens andere mogelijkheden kunnen het luchtfilter, lmm en alles wat daar mee samenhangt zijn.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 00:38 #1220328 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic stationairafstelling
Hallo Rik
Bij mij 16 klepper, waar geen gas in ligt, stond het stationair toerental veel te laag. De motor sloeg niet aan of direkt weer af. Vooral bij koud weer. Arjan van Schmidt in Gemert heeft de stelschroef 12 (in woorden: twaalf) slagen moeten draaien, voor de motor bleef lopen.
Misschien dat de stationairafstelling van de gasinstallatie te laag.
groetjes
Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 00:43 #1220329 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic foute lambda hoeft geen foute lambda te zijn
Hallo Thijs

Thijs schreef : Nou is toevallig vandaag de auto uitgelezen en nu geven allebei de lambda's aan dat een bepaalde waarde te hoog is.

De lambdasondes meten allebei een te hoge waarde. Dat wil alleen zeggen dat er ergens iets mis gaat, niet dat de lambdasondes kapot zijn. Over het algemeen is de code "lambdasonde kapot" een code die gegeven wordt, als er wel iets fout is, maar de computer niet vast kan stellen, wat er precies mis gaat. Dat kan de lambdasonde zijn. Maar dat hoeft helemaal niet. Je (monteur) zou niet de eerste (monteur) zijn, die zich hierdoor laat misleiden.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 08:14 #1220333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
Dat zeg ik toch ook in mijn verhaal? Waarschijnlijk de luchtmassameter volgens hem...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 19:14 #1220790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervolg: Accu leeg!
Vervolg, 8 december 2008: Tot vanmorgen niets aan de hand. Bij het starten was er te weinig accuvermogen (1 jaar oud)om de wagen aan te slaan om vervolgens helemaal leeg te lopen binnen 5 seconden. Toen ik daarna weer wou starten hoorde ik alleen een soort van ''geratel/snel getik''. Was is dat eigenlijk?
Maar gelukkig heb ik nog een wagen. Een (bijna) altijd lopende 740!. Even een paar kabels op de accu's gezet en de wagen loopt/start nu weer als voorheen.
Mijn vraag is eigenlijk of dit met elkaar verband houdt of heb ik ergens een lek?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC